וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר חדירת הרחפן: חיל האוויר מבצע טיסות נמוכות בשמי ביירות

עודכן לאחרונה: 18.2.2022 / 18:07

ברשתות החברתיות בלבנון דיווחו על פעולת צה"ל, שדבר קיומה אושר בידי גורמים ביטחוניים בישראל. מוקדם יותר חגגו במדינה את כישלון יירוט כלי הטיס הבלתי מאויש שגרם להפעלת האזעקות בצפון. באל-מנאר דיווחו כי הרחפן הצליח לצלם את הכינרת: "עברנו את כל מערכות ההגנה"

בווידאו: מטוסי חיל האוויר בשמי ביירות/מערכת וואלה! NEWS

חיל האוויר ביצע הערך (שישי) טיסות נמוכות מעל שמי ביירות שבלבנון, כך לפי מקורות ביטחוניים בישראל. זאת, בתגובה לחדירת הרחפן של חיזבאללה לשטח ישראל מוקדם יותר. מקור ביטחוני בלבנון אמר לרשת אל-ג'זירה כי שני מטוסי קרב של חיל האוויר חדרו לשמי ביירות דרך הים ועזבו אחרי כמה דקות של טיסה בגובה נמוך.

לפי חיזבאללה, רחפן הארגון טס במשך 40 דקות מעל שמי הגליל. "שיגרנו את כלי הטיס חסאן, שטס 40 דקות לאורך 70 קילומטרים בשטחי ישראל במשימת סיור", מסר הארגון. "כלי הטיס שב בשלום למרות הנסיונות המרובים של האויב ליירטו".

מטוסי חיל האויר בשמי ביירות, לבנון, 18 בפברואר 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, צילום מסך
מטוסי חיל האוויר בשמי ביירות, היום/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

מוקדם יותר לעגו בלבנון על ישראל לאחר ניסיון היירוט הכושל. בנו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, ג'וואד, הגיב גם הוא. "האויב לא הצליח ליירט את המל"ט ששוגר מלבנון בכל אמצעי היירוט, והוא חזר ללבנון בשלום. הרחפן הלבנוני חצה את כל מערכות האויב - כולל מטוסי קרב, מסוקים וכיפת ברזל". לאחר מכן הוא צייץ גם דיווח של גלי צה"ל, לפיו חצי שעה אחרי המקרה - צה"ל טרם הבין את פרטי התקרית "זה תפס את היישות (הציונית - י"ר) בחוסר אונים מדהים".

על פי דיווחים בערוץ אל-מנאר, הרחפן הצליח לצלם את הכינרת - 15 קילומטרים מהגבול המרכזי של דרום לבנון וכ-30 קילומטרים מהרצועה המזרחית. "ישראל חלשה יותר מקורי עכביש", צייץ כתב תחנת הטלוויזיה של ארגון הטרור. "תראו את כל הבטון, הברזל, העמודים, המצלמות, המטוסים, כיפות הפלדה והמוניטין, איך עברנו מעליהם היום", כתב בצירוף תמונה של גבול ישראל.

עוד בוואלה!

האזעקות בצפון הכניסו את התושבים למקלטים באמצע ההכנות לשבת: "הייתה בהלה"

לכתבה המלאה
פרסום ברשתות לאחר כישלון יירוט כלי הטיס הבלתי מאויש שחדר לישראל. תיעוד, צילום מסך
פרסומים הלועגים לישראל ברשתות החברתיות בלבנון, היום/צילום מסך, תיעוד

בעקבות החדירה וניסיון היירוט, אזעקות נשמעו באזור הגליל. כלי הטיס חדר לארץ לאחר שמזכ"ל חיזבאללה טען כי הארגון החל לייצר מל"טים בלבנון. מתחקיר ראשוני שבוצע עולה כי הטיסן זוהה בשטח לבנון שטס לכיוון ישראל. הופעלו מסוקי ומטוסי קרב, שוגר מיירט כיפת ברזל ללא יירוט מוצלח והופעלו התרעות לעורף. לאחר דקות הטיסן שב ללבנון. גורם ביטחוני אמר כי "חדר כלי טיס זעיר לשטח הארץ, ככל הנראה להשיב לצה"ל על כך שהופל אתמול רחפן לחיזבאללה".

תושבי הצפון נכנסו לממ"דים ופיצוצים נשמעו בשמי צפת. ממד"א נמסר כי לא דווח על נפגעים. מצה"ל נמסר כי העורף בשגרה מלאה. עדיין קיים חשש ממטוסים לא מאוישים נוספים שיחדרו מלבנון. גורם ביטחוני הוסיף כי "לא ברור אם זה היה מל"ט עם חומר נפץ או לצורכי משימת איסוף מודיעין".

האזעקות נשמעו באזור תעשייה חצור הגלילית; אזור תעשייה צ.ח.ר; איילת השחר; אליפלט; אלמגור; אמנון; גדות; חולתה; חצור הגלילית; טובא זנגריה; יסוד המעלה; כורזים ורד הגליל; כפר הנשיא; כרכום; מחניים; מנחת מחניים; משמר הירדן; עמוקה; עמיעד; ראש פינה; שדה אליעזר. דקות לאחר מכן נשמעו אזעקות גם בכחל, חוקוק וקדרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully