וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיקד על חוליה בג'באליה ואיתר משתפי פעולה: פרטים חדשים על פעיל החמאס ששהה בארץ

עודכן לאחרונה: 20.2.2022 / 15:57

אחמד אבו אלנור בן 27 נכנס לארץ לצורך טיפול רפואי ונשאר כדי לרגל עבור ארגון הטרור. מכתב האישום שהוגש נגדו עולה כי במהלך שנותיו בחמאס עבר אימונים צבאיים, השתתף בפעילויות טרור ואף פיקד על חוליית חמושים בצוק איתן. כתב האישום מייחס לו עבירות נגד ביטחון המדינה

אחמד אבו אלנור בן 27 שנכנס לישראל בהיתר ונשאר כדי לרגל עבור ארגון הטרור, היה מפקד חוליה בצוק איתן - כך עולה היום (שישי) מכתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, בגין עבירות נגד ביטחון המדינה.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד עמית גינת, אבו אלנור הצטרף ב-2009 לזרוע הצבאית של חמאס, עבר אימונים צבאיים והשתתף בפעילויות טרור. ב-2012 הצטרף כפעיל בביטחון הכללי של ארגון הטרור. במסגרת פעילותו תפקידו היה לאתר משתפי פעולה עם הרשות הפלסטינית ומבצעי עבירות פליליות ולהסגירם לאחראים עליו.

כחלק מפעילותו בחמאס, עבר שלושה קורסים והוכשר בשיטות פעולה ובאמצעים לביצוע עבירות טרור ואיתור מודיעין. בין היתר למד כיצד לנהוג במידה ופורצת מלחמה עם ישראל, היכן נקודות המסתור, כיצד לתשאל אנשים ברחובות כדי לחשוף את זהותם ופעולם.

פעילי חמאס ברצועת עזה, 28 במאי 2021. רויטרס
פעילי חמאס ברצועת עזה/רויטרס

במהלך צוק איתן הצעיר פיקד על חוליית חמושים בג'באליה שבצפון רצועת עזה, שתפקידה היה בין היתר לאתר משתפי פעולה עם ישראל. במסגרת הפעילות דיווח בוואטסאפ לפעיל הביטחון הכללי בעזה אודות תושבי עזה בהם חשד ששיתפו פעולה עם כוחות הביטחון בארץ.

בינואר 2020 אבו אלנור נכנס לארץ לאחר שקיבל היתר כניסה לצורך טיפול רפואי. על אף שתוקפו של אישור השהייה פג, הוא נשאר בארץ כדי להעביר חומר מודיעיני למפקדיו במנגנון הביטחון של ארגון הטרור. בנוסף, ניסה ללא הצלחה לגייס נוספים לפעילות טרור בהכוונת חמאס. בחקירתו של אבו אלנור נחשף מודיעין רב אודות ארגון הטרור חמאס, בין היתר מיקומי מנהרות ומצבורי נשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully