וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש להפרות סדר ופיגועי ירי: בצה"ל נערכים לשישי מתוח בירושלים וברחבי יו"ש

עודכן לאחרונה: 17.2.2022 / 23:03

לפי הערכת המצב בנושא המתיחות באזור, מסתמן כי מחר צפויות מחאות של פלסטינים ופעילי ימין במספר מוקדים. החשש הוא כי אלה יהפכו להפרות סדר אלימות, ולכן נערך הצבא להרחקת אנשים מהם. בנוסף, מתגבר החשש מפני פיגוע בעקבות הופעתו הפומבית של חבר חוליית הירי שחוסלה בשכם

בווידאו: התחדשו העימותים בין יהודים לערבים בשייח ג'ראח/צילום: שלומי הלר

הערכת מצב בנושא המתיחות בירושלים וביו"ש התקיימה היום (חמישי) בנוכחות הרמטכ"ל אביב כוכבי, ובה הוצגו מספר מוקדי חיכוך ואיומים שיתכנו מחר באזורים אלה. לפי ההערכות שהוצגו, מחר ינכחו מספר גדול מהרגיל של מתפללים בהר הבית, כשלא הרחק משם יתקיימו תפילות של יהודים וערבים בשכונת שייח ג'ראח - דבר המעלה חשש למהומות במקום. לאחר הערכת המצב, יצא הרמטכ"ל לביקור בתערוכה בסינגפור עם רעייתו.

גורמים בצה"ל הבהירו שלפני שנה הגורמים שהובילו להבערת האזור וההידרדרות הביטחונית היו שילוב של הסתה סביב מסגד אל אקצא ואלימות בשייח ג'ראח וסביב גבעת אביתר. למוקד האחרון צפויים להגיע מחר פעילי ימין ולקיים בו עצרת מחאה, כשמנגד יגיעו גם פעילי שמאל, ובנוסף פוליטיקאים משני הצדדים. על רקע החשש מאלימות יתגבר הצבא את החטיבה המרחבית שומרון בפיקודו של אל"מ רועי צויג, כוחות יס"מ ומג"ב, כדי למנוע מאזרחים ישראלים להגיע למחאה על הגבעה. בתוך כך, לוחמי צה"ל ימנעו ממפרי סדר פלסטינים לקיים מחאה אלימה כמדי יום שישי.

במקביל נערכים להפרות סדר אלימות ועצרות מחאה במספר מוקדים נוספים, בהם בקבר רחל, שם צפויים פעילי חמאס למחות נגד פעילות הרש"פ, וכן בעצרות הזדהות במקומות שונים שנערכות במחאה על תנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים שכלואים בישראל.

עימותים בפתיחת הלשכה של בן גביר בשייח ג'ראח. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
עימותים בשייח ג'ראח/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

בנוסף, קיים חשש ממשי באוגדת יהודה ושומרון לפיגועי ירי, וזאת בעקבות הופעתו הפומבית של איברהים אל נבלוסי אמש. אל נבלוסי הוא חבר חוליית הירי, שחוסלה על ידי כוח ימ"מ לפני כשבוע בלב העיר שכם, אך לא נכח ברכב בשעת החיסול. הופעתו הפומבית תועדה בתמונה בה הוא חשוף פנים, ועומד לצד עשרה פעילים רעולי פנים, ונועדה להתריס נגד צה"ל ושב"כ, שטרם לכדו אותו. לכן, עולה החשש הממשי שהוא ינסה לבצע פיגועי ירי בטווח הזמן הקרוב או שמא ינסה לבצע פיגוע ראווה אם ירגיש שהוא קרוב לחיסול.

למרות חיסול חוליית הירי בשבוע שעבר, בימים האחרונים נפתחה אש לעבר כוחות צה"ל בכמה פעילויות שלו בשכם ובג'נין, ובנוסף כל כניסה של הצבא לשטחי הרש"פ לפעילות ביטחונית, מלווה בירי של מחבלים. לדברי גורמים בצבא, "חלק מהירי נועד לפגוע בכוחות וחלק מהירי במרחב כדי להרתיע".

עוד בוואלה!

המהומות בשייח ג'ראח, חולשת הרשות וההסתה של חמאס: "2022 תהיה אלימה במיוחד ביו"ש"

לכתבה המלאה
זירת חיסול  שלושת מחבלים החמושים שחוסלו בלב שכם 8 בפברואר 2022. רויטרס
זירת חיסול המחבלים החמושים בשכם, שבוע שעבר/רויטרס

בפיקוד המרכז מעריכים כי יו"ר הרש"פ ינחה את ראשי מנגנוני הביטחון הפלסטינים למנוע הפרות סדר אלימות ופיגועי ירי. יחד עם זאת, בצה"ל מניחים שבצמרת הפת"ח חוששים שלקראת הבחירות למועצה המהפכנית של התנועה בחודש הבא, אבו מאזן חושש למנוע הפרות סדר כדי לא להשאיר את השטח והרחובות לידי פעילי חמאס בגדה המערבית, ולכן יאשר את ההפגנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully