וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל הודיעה: לא נשתף פעולה עם ועדת החקירה של האו"ם למבצע "שומר החומות"

עודכן לאחרונה: 17.2.2022 / 20:01

שגרירת ישראל למוסדות האו"ם בז'נבה שלחה מכתב ליו"ר ועדת החקירה הבינלאומית והאשימה אותה ואת חבריה כי הם מוטים ועמדותיהם אנטי-ישראליות. בכיר ישראלי: לא נאפשר לחברי הוועדה להיכנס לישראל

בווידאו: לוחמי חיל הים מסכמי את "שומר החומות" ונערכים למבצע הבא/צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום וידאו: שי מכלוף ודו"צ, עריכה: עמית שמחה

ישראל הודיעה היום (חמישי) ליו"ר ועדת החקירה הבינלאומית שהוקמה על ידי המועצה לזכויות אדם של האו"ם בז'נבה, כי היא לא תשתף פעולה עם עבודתה - כך עולה ממכתב ששלחה שגרירת ישראל למוסדות האו"ם בז'נבה מירב אילון-שחר ליו"ר הוועדה נאבי פילאי ושעותק ממנו הגיע לידי וואלה!.

הוועדה הוקמה ע"י המועצה לזכויות אדם בחודש מאי האחרון לאחר מבצע "שומר חומות". המנדט שקיבלה הוועדה היה רחב במיוחד והוא כולל חקירה של שורשי הסכסוך הישראלי-פלסטיני ולא רק של המלחמה האחרונה בעזה.

בכירים במשרד החוץ חוששים כי הדוח של הוועדה שצפוי להתפרסם בחודש יוני יתייחס לישראל כ"מדינת אפרטהייד" וכי ממצאי הדוח יגרמו לישראל נזק תדמיתי חמור במיוחד בקרב קהלים ליברלים בארצות הברית ובאירופה. לפני כמה שבועות פורסם בוואלה! כי ישראל החלה בקמפיין "השחרה" נגד הוועדה וחבריה. הקמפיין הוגדר ע"י משרד החוץ כבעל "עדיפות עליונה".

מועצת זכויות האדם של האו"ם, 2014. AP
ישראל לא תשתף פעולה עם ועדת החקירה. מועצת זכויות האדם של האו"ם/AP

ב-29 בדצמבר שלחה יו"ר הוועדה נאבי פילאי מכתב לשגרירות ישראל במוסדות האו"ם בז'נבה בו הזמינה את ממשלת ישראל לשתף פעולה עם החקירה. היום העבירה שגרירת ישראל מירב אילון-שחר לפילאי מכתב תשובה בן ארבעה עמודים ובו מתחה ביקורת חריפה על הוועדה ועל חבריה והודיעה כי ישראל לא תשתף פעולה.

בכיר ישראלי אמרה לוואלה! כי ישראל לא תאפשר לחברי הוועדה להיכנס לשטחה או לגדה המערבית ורצועת עזה.

השגרירה הישראלית כתבה במכתב כי אין לישראל כל סיבה להאמין שהיא תקבל יחס הוגן ולא מפלה מצד ועדת החקירה. היא טענה כי למרות שוועדת החקירה אמורה להיות עצמאית ובלתי תלויה כל שלושת חבריה "הביעו פעם אחר פעם בפומבי עמדות עויינות לישראל בסוגיה שהוועדה עצמה אמורה לחקור".

אילון-שחר האשימה את יו"ר ועדת החקירה פילאי בכך שהיא מובילה אג'נדה אנטי-ישראלית וכי התבטאה אינספור פעמים בצורה אנטי-ישראלית כולל השוואת ישראל למשטר האפרטהייד בדרום אפריקה ותמיכה בקמפיין החרם נגד ישראל.

עוד בוואלה!

ישראל תפתח בקמפיין נגד ועדת החקירה של המועצה לזכויות אדם

לכתבה המלאה
נציבת האו"ם העליונה לזכויות אדם, נאבי פילאי. Elisa Day, AP
ישראל מאשימה אותה שהתבטאה בצורה אנטי-ישראלית. פילאי/AP, Elisa Day

השגרירה כתבה עוד כי חבר אחד בוועדה, דווח האו"ם לשעבר מילון כות'ארי, השתמש במונחים "טיהור אתני" ו"טבח" כדי לתאר את פעולותיה של ישראל בשטחים. אילון-שחר כתבה כי חברי הוועדה לא התנהלו בשקיפות לגבי עמדותיהם ולא ציינו אותן בקורות החיים שלהם באתר האינטרנט של ועדת החקירה.

"אתם קיבלתם את המינוי לתפקיד בגלל שאתם מוטים נגד ישראל וכדי להבטיח מראש שהמסקנות יהיו תפורות לפי המוטיבציות הפוליטיות שלכם", כתבה השגרירה הישראלית ליו"ר ועדת החקירה הבינלאומית.

ב-28 בפברואר תתכנס בז'נבה המועצה לזכויות אדם של האו"ם לחודש של דיונים. לקראת מושב הפתיחה שיגר משרד החוץ בירושלים מברק מסווג לעשרות שגרירויות ישראליות ברחבי העולם וביקש לפתוח במאמצי שתדלנות נגד ועדת החקירה.

"אנו מבקשים שתפנו לדרגים הגבוהים ביותר במדינות בהן אתם משרתים ותבקשו כי ימתחו ביקורת על ועדת החקירה בנאום הפתיחה שלהם בכינוס המועצה לזכויות אדם", נכתב במברק שעותק ממנו הגיע לידי וואלה!.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully