וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה לשקד בעקבות פרסום וואלה!: "חשש כבד ממינויים פוליטיים אסורים שלך"

עודכן לאחרונה: 17.2.2022 / 13:50

התנועה לאיכות השלטון פנתה לשרת הפנים וליועמ"ש משרדה בעקבות הפרסום לפיו היא מקדמת מינויים של חברי הבית היהודי לתפקיד ראשי ועדות תכנון ובנייה ברחבי הארץ: "מינוי אדם לשירות הציבורי על בסיס זיקה פוליטית - מעילה של ממש כלפי הציבור"

בווידאו: רה"מ בתצפית בנגב מתייחס למצב הפשיעה בדרום/צילום: שי מכלוף

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (חמישי) לשרת הפנים איילת שקד וליועץ המשפטי במשרדה עו"ד יהודה זימרת בעקבות הפרסום בוואלה! על מינויים פוליטיים של חברי הבית היהודי שהיא מקדמת לתפקיד ראשי ועדות תכנון ובנייה ברחבי הארץ.

"ככל שאלו הם פני הדברים, הרי שמתעורר החשש הכבד שמא מדובר במינויים פוליטיים פסולים האסורים מן היסוד. המינויים הפוליטיים בישראל הוכרו כ'רעה חולה שיש לעקרה מן השורש' - רעה חולה ומסוכנת, הפוגעת בערכי יסוד של שיטתנו ומכרסמת בתפקודו התקין של השירות הציבורי", נכתב בפנייה.

איילת שקד. יונתן זינדל, פלאש 90
"חשש כבד שמא מדובר במינויים פוליטיים פסולים", השרה שקד/פלאש 90, יונתן זינדל

"מינויו של אדם לשירות הציבורי שלא על בסיס כישוריו המקצועיים אלא על בסיס זיקה פוליטית הוא מעשה מנהלי פסול המהווה מעילה של ממש בחובת הנאמנות של הגורם הממנה כלפי הציבור, שכן, השתייכות פוליטית כגורם מכריע במינויים בשירות המדינה עומדת בסתירה חזיתית לאופי הממלכתי, המקצועי והערכי המאפיין את השירות הציבורי ואת שיטת המינויים שנועדה להבטיח את ייחודו זה", נכתב.

"דומה כי ועדות התכנון הפכו זה מכבר לנקודת תורפה של 'סידור עבודה למקורבים' בקרב השרים החולשים על מינויים אלו", כתבה התנועה. "מקום בו מועדפים חברי מפלגה, עסקנים, ומקורבים שונים על פני מועמדים מתאימים יותר מתוך הציבור הרחב - ובדרך הפוגעת פגיעה אנושה בשירות הציבורי ובעקרון השוויון ומהווה תמריץ שלילי ומסוכן למועמדים טובים וראויים מקרב הציבור הרחב להדיר רגליהם מהשירות הציבורי".

מלשכת שרת הפנים נמסר בתגובה: "הליך בחירתם של ראשי הוועדות המקומיות לתכנון ובנייה יגיע לסיומו בימים הקרובים. ההחלטות שיתקבלו לגבי ראשי הוועדות יהיו משיקולים מקצועיים בלבד. אנשים עם זיקה פוליטית לא פסולים, בטח כשיש להם ניסיון מוניציפלי נרחב בענייני תכנון ובנייה ואת הכישורים המתאימים".

עוד בוואלה!

מחלקת ג'ובים: שקד פועלת למנות חברי הבית היהודי לתפקיד ראשי ועדות תכנון ובנייה

לכתבה המלאה
שרת הפנים איילת שקד במסיבת עיתונאים של הצגת תוכנית הדיור הממשלתית. משרד האוצר ירושלים, 31 באוקטובר 2021.. יונתן זינדל, פלאש 90
"מינוי כזה - מעילה של ממש כלפי הציבור", השרה שקד/פלאש 90, יונתן זינדל

לפי מידע שהגיע לוואלה! ופורסם השבוע, שקד מקדמת בימים האחרונים שורת מינויים של ראשי ועדות תכנון ובנייה ברחבי הארץ. לפחות שלושה מהמינויים ששקד מבקשת להוציא לפועל הם בעלי זיקה פוליטית מובהקת שמכהנים בתפקידים מטעם מפלגת הבית היהודי שתמכה במפלגת ימינה בבחירות האחרונות.

שקד רוצה למנות את שמעון חזן, סגן ראש העיר בשרית מלאכי ליו"ר הוועדה המיוחדת לתכנון ובניה בחריש. חזן הוא חבר בבית היהודי ורק לאחרונה, לאחר ביקור של השרה שקד בעיר, הוא הרעיף עליה מחמאות כמו "מודה לקדוש ברוך הוא שאת במשרד הפנים". מלבד חזן, שקד אף פועלת למנות שני מקורבים נוספים - אורי בוסקילה, סגן ראש עיריית בת ים לתפקיד יו"ר ועדת תכנון ובניה בקסם ואביהוא בן משה, חבר מועצת העיר רמת גן ליו"ר הועדה בשרוקות. גם בוסקילה ובן משה הם חברי הבית היהודי ונמצאים בקשר שוטף עם השרה שקד, גם בעניינים פוליטיים.

חלק מהמינויים מעוררים התנגדות בייעוץ המשפטי של משרד הפנים לאור הזיקה הפוליטית של המועמדים לשקד אך השרה טוענת כי אין בכך כל בעיה אם למועמדים יש את הכישורים המקצועיים למילוי התפקיד. עם זאת, נוכח ההסתייגויות מהמינויים, לא ברור אם שקד תצליח להוציא אותם לפועל.

  • עוד באותו נושא:
  • איילת שקד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully