וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הזרוע המדינית: אוסטרליה מכריזה על חמאס ארגון טרור

עודכן לאחרונה: 17.2.2022 / 8:57

שרת החוץ הכריזה כי סיוע לארגון או חברות בו תיחשב עבירה פלילית שבצדה עד 25 שנות מאסר: "אין מקום לאידיאולוגיות שנאה". בכך היא מצטרפת לארה"ב, בריטניה, האיחוד האירופי ומדינות נוספות שהכירו בחמאס על כל זרועותיו ארגון טרור. בנט: "צעד חשוב במאבק העולמי בטרור"

ממשלת אוסטרליה הכריזה על חמאס ארגון טרור - כך הצהירה היום (חמישי) שרת החוץ של המדינה, קארן אנדרוז. הזרוע הצבאית כבר הוכרזה ארגון טרור, וכעת הארגון על כל שלוחותיו ייחשב לכזה. במסגרת היוזמה, סיוע לארגון או חברות בו תיחשב עבירה פלילית במדינה שבצידה עד 25 שנות מאסר.

בכך, אוסטרליה מצטרפת לארה"ב, בריטניה, האיחוד האירופאי ומדינות נוספות שהכירו בחמאס על כל זרועותיו ארגון טרור.

לדבריה של אנדרוז "דעותיו של החמאס מטרידות מאוד, אין מקום באוסטרליה לאידיאולוגיות השנאה שלהם". עוד הוסיפה כי "חיוני שהחוקים שלנו יהיו מכוונים לא רק לפעולות טרור ולטרוריסטים, אלא גם לארגונים שמתכננים, מממנים ומבצעים את הפעולות הללו".

ראש הממשלה נפתלי בנט בירך על החלטתה של אוסטרליה להגדיר את חמאס כולו כארגון טרור. "זה צעד חשוב נוסף במאבק העולמי נגד הטרור. אני מודה לידידי, ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון, על כך שפעל בנושא לאחר השיח שקיימנו בעניין החשוב הזה".

פעילי חמאס ברצועת עזה, 28 במאי 2021. רויטרס
עבירה פלילית שבצידה עד 25 שנות מאסר. פעילי חמאס/רויטרס

גם ראש הממשלה החליפי ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד בירך אף הוא את אוסטרליה "אני מודה לצוות השגרירות באוסטרליה ולאנשי האגף האסטרטגי ואגף אסיה והפסיפיק במשרד החוץ על ההישג היום. הישג זה מצטרף להכרזה של אוסטרליה על ארגון החיזבאללה ושל בריטניה על ארגון החמאס בנובמבר 2021".

בנובמבר, ממשלת בריטניה הכריזה אף היא על חמאס כארגון טרור. במסגרת היוזמה, תמיכה בזרוע המדינית של חמאס תיחשב כעבירה פלילית שבצידה 14 שנות מאסר. משמעות ההחלטה היא כי הנפת דגל חמאס, או כינוס של הארגון במדינה ייחשבו עבירות פליליות.

כמו כן, בנובמבר ממשלת אוסטרליה הכריזה על חיזבאללה וכל מוסדותיו השונים וזרועותיו כארגון טרור. בכך, המדינה הצטרפה ל-17 מדינות נוספות שהחליטו להגדיר את הארגון באופן דומה במהלך השנתיים האחרונות. המשמעות של ההחלטה היא כי כל אזרח או ארגון אוסטרלי שיפעל לטובת חיזבאללה, פעולותיו ייחשבו כעבירה פלילית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully