וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לחמאס: בריטניה תכיר בזרוע המדינית כארגון טרור

עודכן לאחרונה: 19.11.2021 / 11:40

שרת הפנים של בריטניה הכריזה על היוזמה לפיה הבעת תמיכה בזרוע המדינית של הארגון השולט ברצועה עזה תיחשב כעבירה פלילית. ראש הממשלה בנט בירך והודה למקבילו ג'ונסון: "הזרוע המדינית - אותם טרוריסטים רק בחליפות"

ממשלת בריטניה תכריז על חמאס כארגון טרור - כך הצהירה היום (שישי) שרת הפנים של בריטניה, פריטי פאטל. במסגרת היוזמה, תמיכה בזרוע המדינית של חמאס תיחשב כעבירה פלילית שבצידה 14 שנות מאסר. ההחלטה תובא לאישור הפרלמנט הבריטי בשבוע הבא. משמעות ההחלטה היא כי הנפת דגל חמאס, או כינוס של הארגון במדינה ייחשבו עבירות פליליות.

עד כה אסרה ממשלת בריטניה על תמיכה בזרוע הצבאית של הארגון השולט ברצועת עזה - גדודי עז א-דין אל-קסאם. כעת, עם ההכרזה, האיסור על התמיכה בארגון יוחמר. "חמאס הוא ארגון אנטישמי", אמרה פאטל. "זהו רוע מתמשך שלעולם לא אסבול. יהודים לא מרגישים בטוחים בבתי הספר, ברחוב ואף במרחב הוירטואלי". היא הוסיפה כי ההחלטה שלא להפריד יותר בין הזרוע הצבאית למדינית מבוססת על מידע מודיעיני על קשר לטרור.

פאטל, המבקרת בוושינגטון, צפויה להודיע רשמית על המהלך מאוחר יותר היום. בכך תצטרף בריטניה לישראל, ארצות הברית והאיחוד האירופי, שאינן מפרידות בין הזרועות השונות של חמאס.

יחיא סינוואר ואיסמעיל הנייה עם אנשי חמאס בעזה. 13 באוגוסט 2019. AP
מכה לזרוע המדינית. סינוואר והניה בעזה/AP

ראש הממשלה נפתלי בנט בירך על ההחלטה. "'הזרוע המדינית של חמאס מאפשרת את הפעילות הצבאית שלו", אמר. "אלו אותם טרוריסטים - רק בחליפות. תודה והערכה רבה לידידי בוריס ג'ונסון על המנהיגות בנושא".

גם שר החוץ יאיר לפיד בירך על ההחלטה הצפויה של בריטניה ותיאר אותה כ"הישג נוסף למשרד החוץ הישראלי ולמדינאות החיבורים, ומהווה פרי של מאמצים להם שותפים ראש הממשלה ושר הביטחון. היא באה לאחר דיאלוג ועבודה מדינית בנושא, וכחלק מחיזוק היחסים עם בריטניה".

"זו החלטה חשובה ומשמעותית שנותנת לגופי הביטחון הבריטים כלים נוספים כדי למנוע את המשך ההתעצמות של ארגון הטרור חמאס, גם בבריטניה", הוסיף לפיד בחשבון הטוויטר שלו. "אין חלק לגיטימי לארגון טרור וכל ניסיון להפריד בין חלקים של ארגון טרור הוא מלאכותי".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully