וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש עלייה במתיחות ובתחושת הדחיפות באוקראינה - אפשרות לאירוע חריג בקרוב"

עודכן לאחרונה: 17.2.2022 / 9:04

ברקע הכוננות לפלישה של רוסיה למדינה, אמר סגן שגריר ישראל באוקראינה ל-103FM כי אי אפשר לומר שיש ירידה באפשרות להתרחשויות אלימות באזור וקרא לישראלים לעזוב בקצב מהיר יותר: "מנסים להבין לאן זה הולך. נכון לעכשיו, אנחנו לא רואים פה רגיעה או דה אסקלציה בשטח"

בווידאו: ביידן מבהיר שרוסיה עדיין עשויה לתקוף את אוקראינה/צילום: רויטרס

המתיחות הצבאית, הכוננות והחשש באוקראינה מפני פלישה של רוסיה לשטחה מקבלות ביטוי גם אצל הדיפלומטים הישראלים במדינה. יואב ביסטריצקי, סגן שגריר ישראל באוקראינה, שוחח הבוקר (חמישי) ב-103FM על הפוטנציאל לנפיצות במדינה ואמר כי אי אפשר לומר שיש ירידה באפשרות להתרחשויות אלימות באזור. הוא קרא לישראלים שנמצאים באוקראינה "לצאת עכשיו מהמדינה. אנחנו חושבים שבימים ובשבועות הקרובים בהחלט יכול לקרות פה אירוע שהוא חריג".

ביסטריצקי סיפר כי "בימים האחרונים יש עלייה קצת במתיחות ובתחושת הדחיפות, גם בתוך אוקראינה וברחובות. יש הרבה פחות מכוניות, פחות תנועה של אנשים, יחד עם זאת, זה נכון, הסופרים מלאים, המסעדות עובדות, שדה התעופה פתוח. יש פה איזושהי מתיחות, איזושהי תקופת המתנה אפשר לקרוא לזה".

תרגיל של צבא אוקראינה במערב המדינה, 16 בפברואר 2022. רויטרס
תרגיל של צבא אוקראינה במערב המדינה, אתמול/רויטרס

לפי ביסטריצקי, השגרירות ממשיכה לעבוד ונותנת מענה לאלפי ישראלים שזקוקים לסיוע. "עד עכשיו, בשבוע האחרון, חזרו לישראל 2,500 ישראלים", אמר סגן השגריר. "הקצב בהחלט נמוך, היינו רוצים לראות יותר ישראלים שיוצאים מאוקראינה, אנחנו קוראים להם גם לצאת". הוא הוסיף כי "מרגישים שהמצב מתוח, ועושים סוג של הערכות מצב כל יום, כל שעה, ומנסים להבין לאן זה הולך. נכון לעכשיו, אנחנו לא רואים פה רגיעה או דה אסקלציה בשטח".

ההערכה היא כי נותרו במדינה כעשרת אלפים ישראלים נוספים. גורם ישראלי בכיר אמר כי ישראל מעוניינת לוודא כי במקרה של פלישה רוסית לאוקראינה יהיו לה דרכים ליצור מסדרונות הומניטאריים לפינוי של אזרחיה ושל הדיפלומטים דרך היבשה למדינות השכנות, או דרך האוויר.

ישראל הקימה נציגות דיפלומטית חלופית בעיר לבוב במערב אוקראינה סמוך לגבול עם פולין למקרה שיהיה צורך לפנות את השגרירות בקייב בשל הלחימה. במשרד החוץ הוכנה גם תכנית לפנות אזרחים ישראלים בדרך היבשה לפולין, רומניה, מולדובה, הונגריה וסלובקיה. מגעים עם המדינות הללו כבר החלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully