וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ: מודאגים מהשאננות של הישראלים באוקראינה, ההזדמנות לעזוב מצטמצמת

עודכן לאחרונה: 16.2.2022 / 23:31

לדברי דובר משרד החוץ ליאור חייט, "חלון ההזדמנויות שנותר כדי לעזוב את המדינה מצומצם ביותר". בתוך כך, שגריר ישראל במינסק לשעבר אלון שהם הגיע לעיר לבוב במערב אוקראינה כדי להקים את הנציגות החלופית אליה תועבר שגרירות ישראל בקייב במקרה של פינוי

בווידאו: בישיבת הממשלה קורא בנט לישראלים הנמצאים באוקראינה לעזוב את המדינה/מערכת וואלה!

"אנחנו מודאגים מאוד מהשאננות של הישראלים שנמצאים באוקראינה", אמר הערב (רביעי) דובר משרד החוץ ליאור חייט לוואלה!. "חלון ההזדמנויות שנותר כדי לעזוב את המדינה מצומצם ביותר". בתוך כך, שגריר ישראל במינסק לשעבר אלון שהם הגיע לעיר לבוב שבמערב המדינה כדי להקים את הנציגות החלופית אליה תועבר שגרירות ישראל בקייב במקרה של פינוי.

ביום ראשון החליט שר החוץ יאיר לפיד על מעבר של המשרד לעבודה במתכונת חירום. שגרירות ישראל ממשיכה לפעול עם צוות הדיפלומטים המלא שנשאר בקייב. לפיד שוחח עם שגריר ישראל מיכאל ברודסקי וידבר בהמשך עם שאר השליחים הישראלים בשגרירות כדי לקבל דיווח ישיר על המצב. לפי דברי בכיר במשרד, האגף הקונסולרי יתגבר את המדור הקונסולרי בקייב בעובדים, שישלחו מהארץ כדי לתת מענה לפניות חירום של ישראלים בדגש על הוצאת דרכונים ומסמכי נסיעה. עוד אמר כי הם בקשר עם הקהילה היהודית.

תרגיל של צבא רוסיה וצבא בלארוס בגרודנו 12 בפברואר 2022. רויטרס
לפיד הביע דאגה מהמשבר. תרגיל של צבא רוסיה, בשבוע שעבר/רויטרס

"לפי גורמים מדיניים ומודיעיניים אמריקנים שמדברים איתנו יש לנו חלון זמן קצר להוציא את הישראלים מאוקראינה", אמר לפיד ביום ראשון. "אני אומר לישראלים - תחזרו לישראל לפני שהאירוע יסתבך. אנחנו מקווים שהאירוע ייפתר בדרכים דיפלומטיות אבל יש לנו אחריות כלפי אזרחי ישראל".

שר החוץ עדכן כי ישראל נערכת לפתיחת נציגות דיפלומטית שניה בעיר לבוב שבמערב אוקראינה למקרה הצורך. "אנחנו מתכוננים לאפשרות של סגירת השמיים באוקראינה, למרות שבינתיים לא נראה שזה קורה. אנחנו עובדים גם על האפשרות להוציא ישראלים בצורה יבשתית מהמדינות שגובלות עם אוקראינה ממערב. פנינו בנושא לפולין, מולדובה, הונגריה, סלובקיה ורומניה וכולן השיבו שהן ישמחו לעזור אם יהיה צורך בהוצאת ישראלים מאוקראינה דרך היבשה".

פגישת שר החוץ לפיד עם אמינה ג'אפרובה, סגנית שר החוץ האוקראינית 13 בפברואר 2022. מערכת וואלה, אתר רשמי
שר החוץ לפיד וסגנית שר החוץ האוקראינית ג'פרובה/אתר רשמי, מערכת וואלה

מוקדם יותר באותו יום נועדה סגנית שר החוץ של אוקראינה, אמינה ג'אפרובה, בביקורה בישראל עם שר החוץ לפיד. על פי הודעת משרד החוץ, בפגישה הביע לפיד "דאגה מהמשבר המסלים באוקראינה", והביע תקווה "שההסלמה תיבלם בעקבות מגעים דיפלומטיים בהובלתה של ארצות הברית". עוד נמסר כי הוא עדכן את סגנית השר בהיערכות שגרירות ישראל במדינה ותגבורה, והדגיש את דאגת ממשלת ישראל לאזרחים ישראלים וליהודים הנמצאים כעת באוקראינה.

ראש הממשלה נפתלי בנט קרא שוב לישראלים לצאת מאוקראינה מיד. "אנחנו לא יודעים מה יהיו ההתפתחויות בימים הקרובים בין רוסיה לאוקראינה. כמו כל העולם, אנחנו מקווים שהמתיחות תסתיים ללא הסלמה, אבל, חובתנו הראשונה היא לדאוג לאזרחים שלנו, האזרחים הישראלים. ולכן, במהלך השבת, שר החוץ, אני והצוותים שלנו, דאגנו להגביר מאוד את קצב הטיסות לישראל", אמר בנט בפתח ישיבת הממשלה. "אני קורא פה שוב, לישראלים באוקראינה - שובו הביתה. אל תקחו סיכון מיותר. אל תחכו למצב שבו תרצו מאוד לחזור, וזה יהיה בלתי אפשרי. גלו אחריות לחייכם, צאו מאוקראינה במהירות האפשרית ובואו הביתה".

באוקראינה ישנם כ-150-200 אלף יהודים במדינה. בנוסף יש בין עשרת אלפים ל-15 אלף ישראלים במדינה. 4,500 ישראלים כבר נרשמו בשגרירות. בכיר במשרד החוץ אמר כי לא מדובר ברשימת חילוץ אלא ברשימת קשר, באמצעותה יהיה ניתן לשמור על קשר עם הישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully