וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות אישר לבטל את חובת הבידוד ללא-מחוסנים ששבים מחו"ל

עודכן לאחרונה: 16.2.2022 / 23:18

הורוביץ ובכירי משרדו סיכמו כי המגיעים מחו"ל לא יחויבו להיבדק לפני המראתם, אלא רק בנחיתתם בנתב"ג. כמו כן, ילדים זרים עד גיל 12 המלווים בהורים מחוסנים יורשו להיכנס לארץ תוך בהצגת תוצאת בדיקה שלילית. ההחלטות כפופות לאישור הממשלה, שתדון בהן בימים הקרובים

בווידאו: פרויקטור הקורונה מתייחס להדבקה בזן הקורונה החדש/צילום: לע"מ

משרד הבריאות אישר הערב (רביעי) שורת הקלות בהגבלות הקורונה, וביניהן ביטול חובת הבידוד לישראלים לא-מחוסנים ששבים מחו"ל. עוד אישר המשרד בדיון שקיים הערב בהשתתפות שר הבריאות ניצן הורוביץ כי תבוטל הבדיקה לנוסעים לישראל לפני המראתם, והם יחוייבו בבדיקה רק עם נחיתתם בנתב"ג. ההחלטות כפופות לאישור הממשלה, שתדון בהן בימים הקרובים.

עוד החליט משרד הבריאות כי ילדים זרים עד גיל 12 המלווים בהורים מחוסנים יורשו להיכנס לארץ, תוך חיוב בבידוד עד קבלת תוצאה שלילית מהבדיקה בנתב"ג. זרים מעל גיל 12 שאינם מחוסנים לא יורשו להיכנס לישראל. מעבר לכך, לא תדרש הצגת תו ירוק באירועים, אולם חובת עטיית המסיכות לא תשונה.

נתב"ג 28 ביויל 2021. ראובן קסטרו
נתב"ג/ראובן קסטרו

שינוי מדיניות ההגבלות עליו ימליץ מחר קבינט המומחים מותנה בירידה במספר המאושפזים הכללי ואלה שבמצב קשה מתחת לסף שיוגדר בהמשך, וכן העדר עדות שווריאנט BA2 עלול לשנות את מגמות התחלואה. הקבינט ימליץ גם לצמצם את מבצע הבדיקות, להפסיק ביצוע בדיקות לנחשפים ללא תסמינים למעט קבוצות בסיכון גבוה ובני ביתם ולבטל את התו ירוק - אך לא את הנהלים הנהוגים בבתי אבות, בתי חולים ומסגרות של אוכלוסיות בסיכון.

באשר להיערכות לגלי תחלואה עתידיים, הנחת העבודה של הקבינט היא שאם הזן הבא שיתפשט יהיה שונה מאד מהנוכחי - לא צפויה הגנה טובה למחלימים שנדבקו באומיקרון, והם יזכו להגנה חלקית בלבד ממחלה קשה - דבר שיחייב צעדי בלימה אפקטיביים.

עוד בוואלה!

סוף לתו הירוק באירועים והקלה על תיירות נכנסת: הממשלה מגבשת מתווה מקל להגבלות

לכתבה המלאה
מטושטש מעצר אלים של אדם ללא מסכה בדיזינגוף סנטר אכיפה קורונה 10 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
חובת עטיית המסכות לא תבוטל. אכיפת התו הירוק בקניון/ראובן קסטרו

בעקבות הדעיכה בתחלואת הקורונה השרים צפויים לקבל בימים הקרובים החלטה האם לבטל את ההגבלות שהוטלו בזמן התפרצות האומיקרון. בתחום התיירות, מתגבש מתווה שיקל על ילדים שאינם מחוסנים להיכנס לארץ. תחום החינוך יפעל באופן המונהג כיום ולאחר דעיכה נוספת בתחלואה העניין ייבחן מחדש.

כמו כן, ב-1 במרץ יתבטל התו הירוק בכנסים ובאירועים. זאת לאחר שרוב המומחים סברו כי אין טעם להמשיך המתכונת הנוכחית. השבוע אמר מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש כי התו הירוק פחות יעיל בעת הזאת, "ואנחנו תמיד אמרנו ואני גם אומר עכשיו - לא הסתכלנו עליו ככלי לעידוד התחסנות, אלא ככלי למניעת תחלואה". לדבריו של אש, בעוד כשבועיים עשרות אלפי חיסונים ייזרקו לפח בעקבות תוקפם, "וזאת ההזדמנות לקרוא לאנשים לבוא ולהתחסן. החיסון יעיל גם במניעת תחלואה ובוודאי במניעת תחלואה קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully