וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים וחצי מאסר וקנס של 20 אלף שקל: העונש של השוטרת שזייפה צוואה של קשישה

עודכן לאחרונה: 15.2.2022 / 23:44

מירה כרסנטי שהורשעה בביצוע עבירות של זיוף ומרמה, תפצה את המתלוננים ב-30 אלף שקל את המתלוננים. לפי האישום שהוגש נגד כרסנטי ב-2017, היא איתרה פרטים של קשישה במערכת של המשטרה וזייפה צוואה לפיה היא ואחיה יירשו את רכושה. "מדים של שוטר אינם נותנים זכויות יתר"

בווידאו: גזר הדין לשוטרת לשעבר שהורשעה בגניבת ירושה של קשישה ערירית/צילום: יואב איתיאל

בית משפט השלום בחיפה גזר היום (שלישי) על השוטרת לשעבר מירה כרסנטי שהורשעה בביצוע עבירות של זיוף ומרמה, שנתיים וחצי מאסר בפועל, עונשי מאסר על תנאי של שלושה חדשים ושל תשעה חדשים וכן קנס של 20 אלף שקל. בנוסף, כרסנטי תפצה ב-30 אלף שקל את המתלוננים.

רשה הורשע גם ד"ר דני כרסנטי, אחיה של השוטרת, מורה ומחנך וותיק מכרמיאל. אלא שמאז הורשע הוא לא הופיע יותר לדיונים , צו הבאה וצו עיכוב יציאה מהארץ הוצאו כנגדו אך ככל המסתמן באיחור- החשש הוא כי נמלט מן הארץ

לפי כתב האישום, שהוגש ב-2017, כרסנטי ניצלה גישה שהייתה לה למערכת המחשוב של המשטרה, איתרה פרטים של קשישה שהלכה לעולמה ובדקה כי אין לה קרובים מדרגה ראשונה. לאחר מכן, הכינה צוואה מזויפת שבה נכתב כי אחיה והיא יירשו את רכושה.

גזר דין לשוטרת לשעבר מירה כרסנטי שעשקה קשישה, בימ"ש השלום חיפה, 15 בפברואר 2022. יואב איתיאל
כרסנטי, היום/יואב איתיאל

הפרשה התרחשה בשנת 2014. השוטרת לשעבר, רס"ר מירה כרסנטי בת ה-54, ששירתה אז ביחידת תביעות התעבורה של מחוז חוף בחיפה, גילתה באמצעות מערכת "אדם" המשטרתית כי הקשישה החיפאית אדית איתן בת ה-76 במותה מעולם לא נישאה ולא נולדו לה ילדים, הוריה ואחיה של הקשישה נפטרו, ועל כן אינה בעלת קרובים שעלולים לתבוע את ירושתה.

בדיון היום, השופט ד"ר זאיד פלאח היישיר מבט לשוטרת שסרחה וקרא בפניה חלקים נבחרים מגזר הדין שכתב על פני 38 עמודים. הוא הדגיש בפניה כי, "בניית אימון הציבור במערכות הציבוריות, הוא תולדה של עשייה נאמנה ומקצועית, משך שנים רבות, ועל ידי גורמים שונים ומגוונים, ואילו הריסת אימון זה יכולה להתבצע בבת אחת, על ידי אדם אחד, שמעל באימון זה, וכך גרמו מעשיה של הנאשמת - כל אדם אמור להתנהג באופן שאינו מפר חוק, תוך שמירה על כללים ונורמות חברתיות, וכאשר מדובר בשוטר משטרת ישראל - הציפייה ממנו, לשמור על הכללים והנורמות, היא כפל כפליים מאדם מן היישוב".

מירה כרסנטי שהגיעה לדיון בכסא גלגלים מכוסה בצעיף גדול שהסתיר את פניה, נמנעה מלהתייחס לדברים שאמר השופט. "נלמד את גזר הדין ונחליט על המשך צעדינו", אמרה עורכת הדין תמי אולמן המייצגת אותה

חלופת מסרונים בין מירה כרסנטי לאחיה. 15 בפברואר 2022. תיק החקירה, מערכת וואלה!
חלופת מסרונים בין מירה כרסנטי לאחיה/מערכת וואלה!, תיק החקירה

על פי הכרעת הדין, השוטרת הגישה לרשם לענייני ירושה בחיפה בקשה לצו קיום הצוואה שזייפה יחד עם אחיה בן ה-53, לפיה איתן מודיעה על רצונה להוריש לשניים את כל רכושה, הכולל דירת מגורים בכרמל, תכולתה, וכל הכספים המצויים בחשבונות הבנק שלה, בביטוחי מנהלים, קופות גמל, ביטוחי חיים, קרנות השתלמות וקרנות פנסיה. כרסנטי הציגה מצג כוזב כי הקשישה היתה חברה טובה של אמם, ושהיא ואחיה טיפלו באדית איתן לאורך השנים, ועל כן רצתה להוריש להם את רכושה. כך העבירו השוטרת ואחיה את דירתה של איתן על שמם בטאבו, וכן פנו לבנק בו נוהל חשבונה של איתן וביקשו כי הכספים המופקדים בחשבון יועברו לרשותם.

תלונה שהוגשה בתחילה למשטרה על ידי בן דודה בן ה-72 של איתן, שגילה אחרי הלוויתה כי אלמונים החליפו את צילינדר המנעול בדירתה. אלא שלאחר זמן מה המשטרה השיבה לו במכתב שהוחלט לסגור את התיק, בעילת "אין אשמה". בן הדוד פנה בתלונה למחלקה לחקירות שוטרים. התיק נחקר על ידי מחוז חוף במח"ש ונוהל על ידי עו"ד רונן יצחק.

בחקירת מח"ש נחשפו עוד שתי פרשיות נוספות שנקשרו לשניים. כך, במקרה אחר, השתמשה כרסנטי במערכת המחשוב המשטרתית על מנת לאתר בעלים של רכב שטענה פגע ברכבה הפרטי. כמו כן, עלה עוד כי אחיה סייע לה להתקבל לעבודה כמרצה במכללה על סמך קורות חיים ופרטים כוזבים.

הסבר החשד לזיוף חתימת הקשישה על ידי גרפולוגית. 15 בפברואר 2022. תיק החקירה, מערכת וואלה!
הסבר החשד לזיוף חתימת הקשישה על ידי גרפולוגית/מערכת וואלה!, תיק החקירה

"הנאשמים עשו עליי רושם גרוע, הם לא בחלו בשימוש בכל אמצעי, בכדי להביא לחילוצם מהתסבוכת הפלילית שנכנסו אליה", קבע השופט בהכרעת הדין וציין שהשוטרת לשעבר "העידה באופן מניפולטיבי, סתרה עצמה פעם אחר פעם, שינתה גרסאות, לא ידעה להסביר סתירות ופרכות בדבריה, והרושם שקיבלת ממנה הוא שמדובר באדם לא אמין". על עדות אחיה ציין כי "הייתה פתלתלה, חלקלקה ומניפולטיבית, וחוסר האמינות שלו בולט וניכר".

עוד התייחס השופט בדבריו לשתי הנשים שחתמו כביכול כעדות לצוואת הקשישה, ושהודו בחקירתן שהחתימה מזויפת, כי מעולם לא ראו את הקשישה בחייה וכי חתמו לבקשת השוטרת כרסנטי, עמה יש להן הכרות רבת שנים. בעדותם בבית המשפט חזרו השתיים מגרסתן, אך השופט קובע שגרסתן החדשה כבושה, בלתי סבירה, ובלתי עקבית.

השופט אמר כי הוא לא שוכנע שכליאתה של כרסנטי - המתניידת בכיסא גלגלים - עלולה להוביל "לקיצור חייה, ואף לא לסיכון חייה, ולא שוכנעתי שיש במצבו הרפואי של בנה, כדי להפוך את 'הקערה העונשית' על פיה, ולהפוך מאסר בפועל ממושך למאסר מותנה, ואף לא למאסר שירוצה בעבודות שירות".

"מדים של שוטר אינם נותנים לאלה הלובשים אותם זכויות יתר, אלא הם מטילים עליהם חובות רבות, בהיותם עובדים למען הציבור, ומכאן-פגיעה באימון הציבור במשטרה עלול להוביל לתוהו ובוהו, בו מערכות השלטון, כולל בתי המשפט, לא יוכלו לפעול כנדרש", אמר השופט,"המערכת נותנת בשוטר אמון רב, מתוך אמונה שהוא לא ינצל את מעמדו ותפקידו לרעה, ומעשיה של הנאשמת מהווים פגיעה חמורה ומשמעותית באמון זה".

משרד מח"ש, ירושלים 2 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
"המערכת נותנת בשוטר אמון רב, מתוך אמונה שלא ינצל את מעמדו לרעה"/ראובן קסטרו

תובע מח"ש, עו"ד רונן יצחק אמר אחרי הכרעת הדין כי גם אם לאחר מותה, יש בה משום "עשיית צדק עם אדית איתן ועם עיזבונה. לדבריו, "מדובר במעשה מרמה מתוחכם של זיוף צוואה של קשישה ערירית, שהניב לנאשמים דירה וסכום כסף נכבד ביותר. הנאשמים לא לקחו בחשבון, שלמרות המעשה המתוחכם, שהצליח להונות אף את רשם הירושות, חקירה נחושה ומקצועית של מח"ש, תחשוף את מעשיהם ולא רק בנוגע לזיוף הצוואה אלא אף בשני אישומים נוספים, באירועים אחרים".

  • עוד באותו נושא:
  • מרמה
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully