וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר נעצר בחשד לתקיפה, התיעוד הוכיח אחרת - והוא נשלח למעצר בית תוך שלושה ימים

עודכן לאחרונה: 10.2.2022 / 21:21

המשטרה עצרה את הצעיר לאחר שטענה כי בסופ"ש תקף עובר אורח באמצעות סכין ופגע בניידת משטרה שדלקה אחריו. אולם הצעיר טען שכלל לא היה מעורב באירוע, ובתום דיון מעצרו הוארך ב-3 ימים. בזמן שישב במעצר, עוה"ד שלו השיג תיעוד שתמך בגרסתו, הציג אותו לשופט - והוא שוחרר

בווידאו: צעיר נעצר בחשד לתקיפה - התיעוד הוכיח אחרת/מערכת וואלה!

צעיר בן 19 מירושלים נעצר על ידי המשטרה בחשד שתקף יחד עם אחרים עובר אורח באמצעות סכין, נמלט מהשוטרים באמצעות רכבו ובתום מרדף - פגע בניידת משטרה. אולם תיעוד שהשיג עורך דינו של הצעיר מעיד כי הצעיר כלל לא השתתף בתגרה ושוחח - כפי שטען תחילה - עם בעלי המועדון, כשהמרדף אחר רכבו התרחש מבלי שהיה ברכב, אלא אחד מחבריו.

תחילה, לאחר שנעצר, הוא הובא לבית מעצר מגרש הרוסים, שם העביר את הלילה, ובבוקר הובא לבית משפט השלום בעיר, שם טענה המשטרה כי הצעיר יחד עם חבריו תקפו עובר אורח לאחר שמנעו מרכבו לנסוע בכביש וחסמו אותו ברכב מסוג מרצדס. עוד טענו במשטרה כי הם יידו אבנים וגז פלפל, בהמשך, ניידת משטרה שהוזעקה למקום, הבחינה ברכב מרצדס בה נסעו החשודים וביקשו מהנהג לעצור, בתגובה, "הנהג נתן גז וברח מהמקום, בוצע מרדף אחרי הרכב, נראו שני חשודים פורקים מהרכב רגלית ונמלטים. הרכב הידרדר לכיוון הניידת ורכב נוסף ופגע בהם".

לאחר בירור שערכו במקום, התקשרו השוטרים אל הוריו של החשוד, בעלי הרכב, שמסרו כי בנם לקח את הרכב. אך זה הגיע לזירת האירוע בתוך זמן קצר וטען כי לא היה ברכב הפוגע בשעת האירוע וטען שמישהו אחר נהג בו והוא אינו זוכר מי הוא כי היה תחת השפעת אלכוהול.

צעיר נעצר בחשד לתקיפה - התיעוד הוכיח אחרת 09.02.22. ללא, מערכת וואלה!
"עורך הדין הציג סרטונים שמכרסמים באופן משמעותי מהחשד נגד החשוד"/מערכת וואלה!, ללא

במהלך הדיון בבית משפט חזר סנגורו של הצעיר, עו"ד אריאל עטרי ושטח את גרסתו לפיה בעת האירוע המיוחס לו הוא בכלל שוחח עם בעלי המועדון ולא היה ברכב. "התנהלות המשטרה שערורייתית. יש לנו כאן בחור ללא עבר פלילי, מייחסים לו שורה של אירועים בשעה שהאירועים התרחשו הוא לא היה באוטו, וגם אמר עם מי היה, אף אחד לא מזהה אותו כשהיה בזירת האירוע, במקום יש מצלמות".

בתום הדיון הורה השופט על המשך מעצרו של הצעיר בשלושה ימים. "החשוד קושר עצמו למקום וטוען טענת אליבי - טענות אלו תתבררנה במהלך ימי החקירה".

בזמן שהצעיר הוחזק במעצר, פנה עורך דינו לבעלי עסקים מהאזור והשיג תיעודים ממצלמות אבטחה המעידים כי הצעיר כלל לא השתתף בתגרה ושוחח - כפי שטען תחילה - עם בעלי המועדון, כשהמרדף אחר רכבו התרחש מבלי שהיה ברכב, אלא אחד מחבריו.

כעבור שלושה ימים במעצר, במהלך הדיון בבית משפט, הציג סנוגורו של הצעיר בפני השופט תיעוד מתוך מצלמות האבטחה בו נראה הצעיר משליך את מפתחות הרכב לעבר אדם אחר בזמן שהוא משוחח עם בעלי המועדון, בתיעוד נוסף הוא נצפה צועד כשברקע ניידת המשטרה במרדף אחר הרכב בו נטען לפי המשטרה שהוא נהג.

עו" ד אריאל עטרי, עורך דינה של בת זוגו של הנאשם. אתר רשמי, מערכת וואלה!
עו"ד אריאל עטרי/מערכת וואלה!, אתר רשמי

בתום הדיון, הורה השופט על שחרורו בתנאים תוך שהוא מציין כי "עורך הדין הציג סרטונים אשר מכרסמים באופן משמעותי מהחשד נגד החשוד".

עו"ד אריאל עטרי, סנגורו של הצעיר, מסר: "מצער מאד שאת הראיות שהמשטרה לא אמורה לאסוף על אזרחים - היא אוספת, ואת אלה שצריך - היא לא. לצערי, אין זו פעם ראשונה בה אני משחרר לקוחות ממעצר, בעקבות איסוף עצמי של ראיות בשטח והצגתן לבית המשפט. התופעה של חוקרי משטרה שלא אוספים בשטח ולא מציגים לבית המשפט ראיות שיכולות לבסס חפות של עצור מחמת 'שכחה' - חמורה מאד ואני מקווה שמקרה זה יוביל לבדק בית במשטרה כדי למנוע את המעצר המיותר הבא של אזרח חף מפשע".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "מיד עם קבלת הדיווח אודות אירוע אלימות חמור, הגיעו למקום כוחות משטרה ונפתחה חקירה, במהלכה נעצר על ידי המשטרה חשוד שהרכב המעורב היה ברשותו. במסגרת החקירה נאספו ראיות, בהן סרטוני מצלמות אבטחה מהמרחב הציבורי ובוצעו פעולות חקירה מגוונות. תכליתה של כל חקירה פלילית היא לפענח מקרי פשיעה וכך נעשה במקרה זה. רק לאחר גיבוש תשתית ראייתית נגד חשודים, תיק החקירה עובר לתביעה לצורך בחינת הגשת כתב אישום - שלב שטרם התממש ביחס לחשוד זה ולחקירה זו. נציין כי כבר לקראת דיון הארכת מעצרו השני של החשוד, ציינה משפחתו כי בידם תיעוד רלוונטי, אולם באופן תמוה בא כוחו סרב להציגו לחוקרים. בתום הדיון בבית המשפט הוחלט לשלוח את החשוד למעצר בית ומעורבותו במקרה ממשיכה להיבדק. החקירה עודנה מתנהלת במשטרה בימים אלו, ואנו נמשיך בביצוע כל הפעולות הנדרשות במטרה להגיע לחקר האמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully