וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת רשמית בכירה מטורקיה תגיע השבוע לישראל

עודכן לאחרונה: 15.2.2022 / 11:43

בין חברי המשלחת יהיה יועצו הבכיר של ארדואן, אברהים קלין, לו היה חלק מרכזי בפתרון המשבר סביב מעצרם של הזוג אוקנין. מטרת הביקור, שיהיה הראשון מסוגו זה שנים, תהיה לדון ביחסים בין המדינות. בתוך כך דיווח עיתון טורקי כי ביקורו של הרצוג בטורקיה יהיה ב-10-9 במרץ

בווידאו: שר הפנים הטורקי מגיב למעצרם של נטלי ומורדי אוקנין/צילום: hurriyet

משלחת רשמית בכירה מטורקיה תגיע השבוע לישראל - כך נמסר הבוקר (שלישי) בהודעה משותפת של משרד החוץ ובית הנשיא. זאת, כחלק מההכנות לביקור המתוכנן של נשיא המדינה יצחק הרצוג בטורקיה, ובמטרה לדון ביחסים בין המדינות. המשלחת תכלול את הדובר והיועץ הבכיר לנשיא טורקיה, אברהים קלין, ואת סגן שר החוץ הטורקי סאדת אונאל. בתוך כך, עיתון סבאח הטורקי דיווח כי הרצוג יבקר בטורקיה בין ה-9-10 במרץ.

מדובר בביקור מיוחד, שכמותו לא התקיים בישראל כבר כמה שנים. אברהים קלין הוא האיש הקרוב ביותר לרג'פ טייפ ארדואן, ואחד האנשים החזקים ביותר בטורקיה. היה לו חלק מרכזי בפתרון המשבר סביב מעצר בני הזוג אוקנין.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אחרי נאום בפרלמנט של אלבניה בבירה טירנה, 17 בינואר 2022. רויטרס
ביקור שכמותו לא היה בישראל כבר כמה שנים. ארדואן/רויטרס

לפי ההודעה שפורסמה, במהלך הביקור ייפגשו שני הבכירים הטורקיים עם מנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז, עם מנכ"ל בית הנשיא אייל שויקי ועם בכירים במשרד החוץ ובבית הנשיא. עוד נמסר כי "ביקור המשלחת הבכירה הינו ביקור גומלין לביקורו של מנכ"ל משרד החוץ אושפיז, בטורקיה בדצמבר 2021 במהלכו החל השיח על ביקור הנשיא והיחסים בין שתי המדינות".

לפני כשבוע שוחח הרצוג עם ארדואן על האפשרות שיקיימו פגישה רשמית בקרוב. השיחה, שדבר קיומה אושר באופן חריג בהודעה רשמית מבית הנשיא, התקיימה על רקע הידבקותו של ארדואן בקורונה ואיחולי ההחלמה של הרצוג.

בחודשים האחרונים דיבר ארדואן לא פעם על היחסים בין ישראל וטורקיה, ועל השאיפה לשפרם. במסיבת עיתונאים לפני כמה שבועות הגדיר את הביקור המתוכנן של הרצוג, עליו הודיע באופן חד צדדי נכון לאותו זמן - כ"דף חדש" שיפתחו שתי המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully