וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלילת ההנחה בארנונה וקיצוץ שעות לימוד בישיבה: התכנית הכלכלית לחברה החרדית

עודכן לאחרונה: 15.2.2022 / 14:11

שר האוצר אביגדור ליברמן הציג תכנית של מקלות וגזרים לחברה החרדית, לפיה תישלל ההנחה במעונות היום ובצהרנים להורים שאינם עובדים. אולם מנגד, המלגה בכוללים תישאר. "בכוונתנו להגדיל את העוגה, לצמצם את הפערים בחברה הישראלית, ולחזק את מעמד הביניים", אמר

בווידאו: עשרות חרדים חסמו את כביש גהה/מערכת וואלה!

שר האוצר אביגדור ליברמן מציג היום (שלישי) בקבינט הכלכלי-חברתי את התכנית החדשה שגובשה לחברה החרדית. לפי התכנית, מספר שעות הלימוד בישיבה יקוצצו מ-40 ל-20 שעות לימוד בשבוע, תישלל ההנחה בארנונה, במעונות היום ובצהרנים להורים שאינם עובדים.

"אנחנו רוצים להוריד את שעות החובה מ-40 שעות ל-20 שעות לימוד בכולל מבלי לפגוע במלגה שהאנשים מקבלים. כלומר, על 20 שעות הם יקבלו כמו על 40 שעות וזה יאפשר להם לצאת לעבוד", אמר שר האוצר.

פתיחת שנת הלימודים בבני ברק 9 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
פתיחת שנת הלימודים בבני ברק/ראובן קסטרו

שר האוצר דיבר על תמריצים חיוביים וביטול תמריצים שליליים, כשכוונה היא להפסקת ההנחות שמקבלות כיום משפחות של אברכים חרדיים בארנונה, בצהרונים ובמעונות היום. בסיום דבריו אמר שר האוצר: "היום נציג סטטוס בעניין הנושא הכאוב, מאבק באלימות במשפחה, ונדבר גם על נושא הדיור. חשוב לציין שנפגשנו השבוע עם ראשי ה-OECD ומזכ"ל הארגון וזכינו להערכה גדולה על הביצועים שלנו ושל הכלכלה הישראלית".

"אנחנו רוצים להכניס למעגל העבודה את אותם האוכלוסיות שטרם נכנסו למעגל העבודה יחד עם שאר האנשים שעובדים. בכוונתנו להגדיל את העוגה, לצמצם את הפערים בחברה הישראלית, ולחזק את מעמד הביניים", אמר.

"זה בדיוק מה שאמרתי בדיונים בממשלה ובכנסת, מעבר לכל ההצהרות, פעלנו כבר בנושאים האלה. לדוגמה, הגדלנו את דמי הקיום לחיילי צה"ל ב-50%, הגדלנו את הקצבה לגמלאים שמקבלים השלמת הכנסה במיליארד וחצי ש"ח. זו כבר הוכחה שאנחנו לא מסתפקים בכוונות אלא מבצעים ומתקצבים בשטח".

שר האוצר אביגדור ליברמן בישיבת ועדת הכלכלה בנושא הסיוע לעסקים הקטנים שנפגעו בגל האומיקרון, 15 בפברואר 2022. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ליברמן בישיבת ועדת הכלכלה בנושא הסיוע לעסקים הקטנים, היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

במהלך הדיון נרשם עימות בין ראש העיר של באר שבע רוביק דנילוביץ לליברמן. דנילוביץ' אמרו לו כי הוא "מאוד כאוב וכעוס, עד שיוקם בית החולים תראו איזה דילמות אני עובר כראש עיר, תנו לנו לעבוד, תנו לנו ודאות. יקום פה דור חדש, בדואים, יהודים, לא ממלכתי כמונו חלילה שיעשה פה מרי אזרחי, יהיה פה מרי אזרחי ואתם לא מקשיבים לדברים. כשאנשים לא מקבלים תור לניתוח, אני מבקש ממכם, הממשלה צריכה להחליט, די מספיק".

ליברמן השיב: "רוביק, החלק האחרון לא מתאים לשולחן הזה, כאן מקבלים החלטות, בשבחו של שר הבריאות אני אגיד שהיה שותף נאמן להחלטה לתקצב מיד בתי חולים חדשים בצפון ובדרום. אני לא יודע לתקן את כל העוולות בשמונה חודשים".

הורוביץ: "אנחנו צריכים להגיע בתוך 30 יום לממשלה לאישור התקציב להקמת בית החולים כללי בבאר שבע, נוסף, כולל מיון. ולצאת לדרך. חייבים לצאת לדרך. החלטת הממשלה הייתה ב-2014! וכלום לא קרה. אנחנו חייבים עוד בית חולים בנגב. תוך חודש אנחנו חייבים לאשר את זה בממשלה".

שר האוצר אביגדור ליברמן בישיבת ועדת הכלכלה בנושא הסיוע לעסקים הקטנים שנפגעו בגל האומיקרון, 15 בפברואר 2022. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"לא מתכוונים להפקיר אף אחד". ליברמן, היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

לאחר מכן, ליברמן אמר בוועדת הכלכלה כי בשבוע הבא יתחיל דיון חשוב על סיכום רשת ביטחון לעצמאים. "קארה היה המנוע של הדיונים ומקווה שתוך שבועיים נסכם רשת ביטחון לעצמאים". ליברמן הוסיף: "לגבי העסקים, אמרנו שב-15 בפברואר נראה את התמונה לינואר, וב-25 בפברואר תהיה לנו את כל התמונה. כל אחד שהיה זקוק לסיוע, תעשיית התעופה שהייתה במצב קשה הגענו איתם להסכמה. ב-25 בפברואר נדע את המצב המשקף את המציאות ובהתאם לנתונים נפעל. אנחנו לא מתכוונים להפקיר אף אחד. כל אחד שזקוק לסיוע יקבל סיוע. הגדלנו את העוגה תסתכלו מה היה ב-2019 תשווה את זה ל-2021. בזכות אותו שינוי מקצה לקצה של מדיניות ממשלה קודמת הגענו למצב הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully