וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "נפחית את המס למשפחות עובדות, נוריד מכסים ונישא בנטל מחירי החשמל"

עודכן לאחרונה: 9.2.2022 / 21:41

במסיבת עיתונאים בירושלים הוצגו הצעדים שהממשלה מתכוונת לנקוט כדי להיאבק בעליית המחירים במשק, בהם הורדת מכסים בשלל מוצרי צריכה והפחתת מיסוי על מזון. "חוזה חדש בין המדינה לבין האזרחים". שר האוצר ליברמן הבטיח הטבות נוספות והרגיע:"לא יהיה קיצוץ רוחבי במשרדים"

בווידאו: מסיבת עיתונאים של רה"מ, שר האוצר ושרת הכלכלה ובה הם מכריזים על צעדים להפחתת יוקר המחייה/צילום: לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי הציגו היום (רביעי) במסיבת עיתונאים בירושלים את הצעדים שהממשלה מתכוונת לנקוט כדי להקל על יוקר המחיה. ראש הממשלה בנט פירט את עיקרי הצעדים שיופעלו, בהם הפחתת מיסים למשפחות עובדות, הורדת מכסים בשלל מוצרי צריכה, הורדת מחיר החשמל והפחתת מיסוי על מזון.

"מדובר פה בחוזה חדש בין המדינה לבין האזרחים", אמר בנט. "חוזה הוגן שאומר שהאזרחים שעובדים יהנו יותר מהמשכורות שלהם". בנט הוסיף כי "הצעדים יגדילו את הנטו של המשפחות העובדות באופן שכל משפחה תרגיש. אנחנו לא מנהלים כלכלה של סגרים אלא כלכלה של צמיחה".

שר האוצר אביגדור ליברמן הבטיח כי תהיה חבילת הטבות נוספת בהמשך. "אנחנו לא עוצרים בזה. גם ללא גל ההתייקרות האחרון היינו מפרסמים את אותם צעדים. זאת לא החבילה האחרונה. אני לוקח את כל התוצאות שלנו בצמצום הגירעון והאינפלציה, ואנחנו נמצאים בראש הטבלה של המדינות. כל זה נעשה בשל מדיניות כלכלית אחראית".

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן מציגים את הצעדים החדשים להורדת יוקר המחיה, 9 בפברואר 2022. ביני אשכנזי
בנט וליברמן במסיבת העיתונאים, היום/ביני אשכנזי

בהמשך פירט שר האוצר את ההטבות עליהן עדכן ראש הממשלה בנט. "הטבת מס למשפחות צעירות עובדות, עד היום לכל ילד בגילאים 12-6 - היו נותנים נקודת זיכוי לאישה. כרגע גם הגבר וגם האישה יקבלו עוד נקודת זכות. זה אומר שהשווי השנתי של אותם נקודות זיכוי זה 5,352 שקל למשפחה לשנה.
הגדלת הסבסוד לצהרונים ליישובים באשכולות 5-4 יגדיל את התעסוקה. פה מדובר בחיסכון של 250 שקל חיסכון חודשי למשפחה, 2,500 שקל בשנה".

שר האוצר נתן דוגמה וציין כי משפחה עם שני ילדים בגילאי 6-12 שבה שני ההורים מרוויחים שכר ממוצע, תזכה להטבת מס בגובה של כ-10,500 שקל בשנה, שהם כ-875 שקל בחודש.

ליברמן פירט גם על הגדלת מענק עבודה לעובדים בשכר נמוך, הקמת ועדה להפחתת הריכוזיות והגברת התחרות בענף המזון. שרת הכלכלה אורנה ברביבאי הוסיפה כי "המכסים שהורדנו יצאו לשימוע ציבורי כי אנחנו רוצים לשמור על התעשייה המקומית ועל הפריפריה". על סיוע לעסקים אמרה שרת הכלכלה כי "לא דיברנו הערב על סיוע לעסקים לא בגלל שאנחנו לא רואים אותם אלא בגלל שאנחנו מחכים לעיתוי הנכון". שר האוצר אישר את דבריה ואמר: "יהיה סיוע, לא נשאיר פצועים בשטח".

לשאלת וואלה! האם יהיו קיצוצים בתקציבי המשרדים בשל ההטבות לאזרחים ענה שר האוצר: "אין רווחה בלי רווחים, זוהי הפילוסופיה של התקציב. מדינות רווחה הן המדינות העשירות. ראיתי שהמציאו בעיות בעיתונות עם המימון, ואני אומר אנחנו במצב טוב. לא יצטרכו לעשות פה קיצוץ רוחבי". ברביבאי הוסיפה כי "אנחנו מוסיפים קידום חקיקה שעוסקת בייבוא מקביל. פחות בירוקרטיה, פחות חסמים".

"אחיזת עיניים שנועדה להוריד את הלחץ הציבורי"

בזמן שמסיבת העיתונאים עוד נמשכה, מיהרו חלק מחברי הכנסת החרדים לתקוף את תכנית הסיוע של הממשלה, ובפרט את שר האוצר ליברמן. יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר כי "את מסיבת העיתונאים של בנט וליברמן אפשר לשדר בתכנית 'המתחזים'. הם גיבבו כמה צעדים מבולבלים שנועדו להיטיב רק עם 'המשפחות הטובות' - שם קוד להמשך האפליה והפגיעה המכוונת באוכלוסיות הפריפריה והמגזר החרדי, שימשיכו לכרוע תחת יוקר המחיה. זו לא התכנית שתוריד את יוקר המחיה, זו אחיזת עיניים שנועדה להוריד את הלחץ הציבורי".

גם ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) אמר כי "שר האוצר פוגע שוב בחלשים ומעשיר את העשירים מתוך רדיפה וניכור, מונע מהם פיצוי על עליית המחירים ויוקר המחיה, מתעלם מהקשישים, משפחות עם ילדים בוגרים חולים ועוד. אני בטוח כי גל המחאה לא ישקוט על עוולות והתעמרות כי הם לא באמת רוצים להוריד מחירים".

בליכוד הגיבו גם לדברים. "זוכרים איך הם לגלגו על המענק שחילקנו לכל האזרחים? אז היום הם נותנים מענק של אלפי שקלים בשנה גם לעשירון העליון, ורק 800 שקלים בשנה במקרה הטוב לחלשים ביותר, כשיש להם עבודה", אמר ח"כ שלמה קרעי. "אחרי שהקדישו חודשים ארוכים להעלאות מיסים ועליית מחירים, הם מגלגלים עיניים בהתחסדות עם תכנית קמצנית ומבישה".

בנט, ליברמן. עמית שאבי, פול
הציגו עם ברביבאי את תכנית הממשלה. בנט וליברמן/פול, עמית שאבי

בנט נמנע עד תחילת השבוע מלהתבטא בנושא, אך ביום ראשון הבטיח בישיבת הממשלה להציג תוך ימים תכנית פעולה. "אני מקווה שבקרוב כבר תהיה בשורה, בעיקר במחירי המזון. אלה דברים שיהיה להם אפקט מיידי", אמר אז בנט. הוא הבהיר כי הוא מתכוון להילחם בהשפעה של "לוביסטים ובעלי עניין", כדי "לפעול לטובת הציבור, לטובת כלל אזרחי ישראל".

הוא הכריז כי הגורם שיוביל את המדיניות הכלכלית של הממשלה הוא הגברת התחרות. "אנחנו כממשלה כבר פותחים חסמים, ומגבירים את התחרות. בסוף מה שמוריד מחירים ומשפר שירות זה תמיד אותו הדבר - תחרות, תחרות, תחרות. פה אני רוצה לפנות למשרדי הממשלה - צריך להקל על רגולציה ולפתוח את המשק לתחרות. אל תפחדו! תהיו נועזים", אמר אז בנט. "תקן שטוב לגרמנים או לשבדים, כנראה מספיק טוב גם לישראלים. לפער של 150% במחיר של משחת שיניים, למשל, אין הצדקה".

בתחילת השבוע שעבר פנו שרי האוצר והכלכלה, אביגדור ליברמן ואורנה ברביבאי, במכתב לכמה גורמים גדולים הנמנים על יצרני ויבואני המזון, הטואלטיקה וחומרי הניקוי, בבקשה כי יימנעו מעליית המחירים שתכננו או ייסוגו מצעדים שכבר נעשו. בעקבות זאת, כמה מהם כגון שטראוס, סנו, ליימן שליסל, אסם ודיפלומט הכריזו שלא יעלו מחירים לעת עתה, או שידחו זאת.

בתוך כך, גם ההעלאה המתוכננת במחירי התחבורה הציבורית נדחתה במספר חודשים, בהם ייבחן מבנה המחירים בתחבורה הציבורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully