וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט מתייחס לראשונה לעליית המחירים: ננקוט צעדים בימים הקרובים, רק תחרות תבלום התייקרות

עודכן לאחרונה: 6.2.2022 / 12:48

ראש הממשלה קרא למשרדי הממשלה להקל על הרגולציה והחסמים ולהגביר את התחרות. "לפער של 150% במחיר של משחת שיניים אין הצדקה. נקטין את ההשפעה של לוביסטים ובעלי עניין, ונפעל לטובת הציבור", אמר

בווידאו: רה"מ בנט מתייחס לצעדים שתנקוט הממשלה כדי להקל על יוקר המחייה/צילום: לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט הבטיח היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה להציג בימים הקרובים צעדים שיקלו על יוקר המחיה.

"אני מקווה שבקרוב כבר תהיה בשורה, בעיקר במחירי המזון. אלה דברים שיהיה להם אפקט מיידי", אמר בנט, שהתייחס בפעם הראשונה לסוגיה.

ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבת הממשלה, 7 בנובמבר 2021. רויטרס
"תקן שטוב לגרמנים או לשבדים, כנראה מספיק טוב גם לישראלים". בנט/רויטרס

הוא הכריז כי הגורם שיוביל את המדיניות הכלכלית של הממשלה הוא הגברת התחרות. "אנחנו כממשלה כבר פותחים חסמים, ומגבירים את התחרות. בסוף מה שמוריד מחירים ומשפר שירות זה תמיד אותו הדבר - תחרות, תחרות, תחרות. פה אני רוצה לפנות למשרדי הממשלה - צריך להקל על רגולציה ולפתוח את המשק לתחרות. אל תפחדו! תהיו נועזים", אמר בנט. "תקן שטוב לגרמנים או לשבדים, כנראה מספיק טוב גם לישראלים. לפער של 150% במחיר של משחת שיניים, למשל, אין הצדקה".

בנט הבהיר כי הוא מתכוון להילחם בהשפעה של "לוביסטים ובעלי עניין", כדי "לפעול לטובת הציבור, לטובת כלל אזרחי ישראל".

עוד בוואלה!

עליית המחירים נבלמה? הנה מה שדורשים יצרני המזון מליברמן

לכתבה המלאה

בתחילת השבוע שעבר פנו שרי האוצר והכלכלה, אביגדור ליברמן ואורנה ברביבאי, במכתב לכמה גורמים גדולים הנמנים על יצרני ויבואני המזון, הטואלטיקה וחומרי הניקוי, בבקשה כי יימנעו מעליית המחירים שתכננו או ייסוגו מצעדים שכבר נעשו. בעקבות זאת, כמה מהם כגון שטראוס, סנו, ליימן שליסל, אסם ודיפלומט הכריזו שלא יעלו מחירים לעת עתה, או שידחו זאת.

בתוך כך, גם ההעלאה המתוכננת במחירי התחבורה הציבורית נדחתה במספר חודשים, בהם ייבחן מבנה המחירים בתחבורה הציבורית.

נפתלי בנט, גדעון סער. ראובן קסטרו
קורא להוריד את המס על הדלק. גדעון סער/ראובן קסטרו

שר המשפטים גדעון סער אמר בדיון כי חייבים לעשות יותר כדי להוריד את יוקר המחיה. "ביום רביעי צפוי להציג שר האוצר חבילת צעדים, ואני אומר לו - יש לך גיבוי לנקוט צעדים נועזים", אמר סער. לדבריו, אחד הצעדים שיש לנקוט הוא הורדת מחירי הדלק באמצעות הורדת המיסוי על הדלק, שהוא גבוה ביחס למקובל בעולם. לדעתי, צריך מהחך שיש לנקוט בו הוא הורדת מחירי הדלק באמצעות הורדת המיסוי על הדלק שהוא מיסוי גבוה ביחס למקובל בעולם. "זו כתף שהממשלה צריכה לתת למען האזרחים", אמר סער.

שרת המדע והחדשנות אורית פרקש אמרה לשר האוצר ליברמן כי הוא עשה "צעד היסטורי בקידום רפורמת הייבוא, שתאפשר להביא ייבוא מקביל במוצרי הצריכה והתמרוקים", אבל לדבריה, מוצרים רבים שבהם הציבור משתמש אינם נכללים ברפורמה, אלא נדחו לפעימה מאוחרת יותר. לדבריה, "היה רוב מוחלט להוסיף מוצרים פנימה ולמרות זאת, זה לא קרה". פרקש ביקשה לשקול להכניס את המוצרים כבר בחבילה הקרובה, ביום רביעי.

בנוסף העלתה פרקש את נושא חינוך חינם לילדים מתחת לגיל שלוש. "אני מבקשת שהנושא הזה יישקל", אמרה פרקש. "יותר מדי זמן מדברים על זה. יש פה אפשרות להקל על הזוגות הצעירים שמוציאים אלפי שקלים על חינוך ילדיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully