וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלהרר על הברכה של א-סיסי: "הופתעתי, גאווה להיות ישראלית ברגעים כאלו"

עודכן לאחרונה: 15.2.2022 / 9:45

שרת האנרגיה סיפרה שלא ציפתה להכנסת האורחים המרגשת מצד נשיא מצרים, שחצה את האולם כדי לברך אותה אישית בכינוס בקהיר אתמול. "זה כנס שמתקיים כבר חמש שנים וזו פעם ראשונה שיש נציגות ישראלית. זה סופר מרגש", שיתפה

בווידאו: נשיא מצרים חוצה אולם שלם כדי לברך את השרה אלהרר/צילום: שידורי הטלוויזיה המצרית

לאחר שזכתה להכנסת אורחים מרגשת ומפתיעה מצד נשיא מצרים בכנס בקהיר, סיפרה הבוקר (שלישי) שרת האנרגיה קארין אלהרר על האירוע בתכנית של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103fm. "הופתעתי מאוד, לא הכינו אותי לכך. זו גאווה גדולה להיות ישראלית ברגעים האלו", אמרה.

אלהרר סיפרה שהגיעה כמה דקות לפני שנשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי נכנס לאולם. "הוא הגיע לאזור המקום שלו ופתאום ראיתי שהוא מתקדם לעברי. לידי היו השר ההאמירתי והירדני". לדבריה, לא הכינו אותה לפנייתו המיוחדת של הנשיא, אותו פגשה אז בפעם הראשונה, ועליו סיפרה שהיה מאוד לבבי ונחמד. "גם השר המצרי מקסים. בשנה האחרונה הצלחנו לבסס קשרים מאוד מאוד טובים גם עם השרים האמרתים הרלוונטיים", הוסיפה.

לדבריה, א-סיסי אמר לה ששמח שהגיעה לאירוע ו"שהוא מאוד מקווה שזו תהיה מסורת שאני אגיע לכנס כל שנה. "צריך להבין,", ציינה, "מדובר בכנס של משק האנרגיה, גס ונפט, זה כנס שמתקיים כבר חמש שנים וזו פעם ראשונה שיש נציגות ישראלית".

בנוסף סיפרה שהופתעה מהתגובות לאירוע. "בהתחלה לא חשבתי זה צולם בכלל. למצרים היה חשוב להוציא את זה החוצה, זו הפקה של הכנס והם הוציאו את זה. זה סופר מרגש. זו גאווה גדולה להיות ישראלית ברגעים האלו", סיפרה.

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי במהלך הצהרה לתקשורת במהלך ביקורו באתונה, יוון 11 בנובמבר 2020. AP
"היה מאוד לבבי ונחמד". א-סיסי/AP

היא נשאלה האם המחווה של א-סיסי היתה למעשה ניסיון לעקוץ את הבריטים, לאחר שבוועידת האקלים בגלזגו בנובמבר, אלהרר המרותקת לכסא גלגלים לא הצליחה לעבור במחסומים בכביש המוביל לאירוע שם. "לא חשבתי על זה בכלל, אני חייבת להודות", ענתה. "אני באמת יודעת שהקשרים עם מצרים מאוד מתחממים, ויש לנו גם אינטרסים משותפים. בסופו של דבר זאת הייתה מחווה מאוד יפה".

כמו כן אלהרר התייחסה לסוגיית העברת הגז ממצרים לידי לבנון. "אנחנו מייצאים גז בקצב טוב מאוד, גם לירדן וגם למצרים. מה הם עושים והאם זה הגז שלנו או לא? אין לנו שליטה על הדבר הזה. אם זה כמובן מייצב את האזור אז זה מצויין, אבל אנחנו לא מוכרים גז ללבנון. בסופו של דבר, מצרים גם מפיקה גז בעצמה. אף אחד לא יודע להבדיל במולקולות מה שלנו ומה שלהם. אנחנו מוכרים בקצב טוב למצרים וירדן, מה קורה עם זה הלאה? זה לא בשליטה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully