וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות התנדבו להיות "אסירי מבחן" בכלא חדש בשוויץ

עודכן לאחרונה: 23.2.2022 / 0:09

בציריך עומד להיפתח כלא חדשני וכחלק מפיילוט ניסיוני, מעל 600 אנשים התנדבו להיות שלושה ימים בכלא ולדמות אסירים. הם יאכלו את האוכל של הכלא, יבודדו מהסביבה החיצונית ואפילו יעברו חיפוש גופני

תיעוד: 40 אסירים פוצצו קיר - וברחו מבית הכלא / 26/01/2016/מערכת סיפור בדקה

מעל 600 אנשים התנדבו להפוך לאסירים בכלא חדש שעומד להפתח בציריך, העיר הגדולה ביותר בשווייץ. אל הכלא החדשני, שיהיה סמוך לתחנת הרכבת המרכזית ויכול לאכלס עד 124 אסירים, יככנסו "דיירי מבחן" בתאריכים 24 עד ה-27 במרץ.

מה זה אומר בעצם? לאנשים האלו תהיה גישה מוגבלת בלבד לעולם שבחוץף יורשו לצאת לטיולים קצרים בלבד בחצר ויאכלו את האוכל של הכלא במהלך התקופה - ממש כמו "האח הגדול", רק שבמקום לגור בבית מפואר - הם יגורו בתא כלא.

תאי כלא בציריך. Gaetan Bally, Keystone, AP
הייתם מתנדבים להיות כאן שלושה ימים?/AP, Gaetan Bally, Keystone
תא כלא בציריך. Gaetan Bally, Keystone, AP
תא כלא בציריך/AP, Gaetan Bally, Keystone

אבל זה לא הכול, דיירי המבחן ייאלצו לעבור גם הפשטות ובדיקות גופניות, בדיוק כפי שהאסירים יעברו - ללא הנחות. ב"ניו יורק פוסט" דווח שהמתנדבים לא יוכלו להכניס איתם טלפונים ניידים או מכשירים אלקטרוניים אחרים וכל משתתף יזדקק לעבור אישור ביטחוני ויצטרכו לעבור בדיקות הדומות לבדיקות בשדה התעופה.

אם יהיה להם קשה מדי - כל מתנדב יקבל גם "מילת ביטחון" שהוא יכול להגיד לצוות כדי לחלץ אותו משם מיד אם יתחרט או יתחילו להישבר בגלל התנאים. באופן מפתיע לפרויקט הזה התנדבו הרבה יותר אנשים ממה שהכלא יכול להכיל.

כלא בציריך. Gaetan Bally, Keystone, AP
כלא בציריך/AP, Gaetan Bally, Keystone

הניסוי שייערך בחודש הבא נועד לאפשר לסוהרים לבחון את יכולות הכלא, השירותים והתפעול שלו, כמו גם לבדוק את שיתוף הפעולה והתקשורת שלהם עם רשויות אחרות, כמו המשטרה והתובעים. הם גם מקווים שהתרגיל יעזור להם להבין את מה שהם רואים כ"תפיסות מוטעות לגבי האופן שבו שומרים, סוהרים ועובדים אחרים פועלים במתקנים כאלה".

מארק איירמן אחד ממנהלי הכלא, הזהיר את המתנדבים שלא יצפו להגיע ל"כפר נופש". הוא הוסיף שהניסוי הזה נועד כדי לוודא תפקוד תקין של הכלא על בסיס יומי. הרעיון להריץ פיילוט לכלא זכה לשבחים על ידי אנשי הכלא וגם המתנדבים, שירגישו פעם אחת (לפחות) בחיים איך זה לחיות בתנאי כלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully