וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי "בלוק נתניהו" קוראים להקים ועדת חקירה ממלכתית בנושא הריגול המשטרתי

עודכן לאחרונה: 13.2.2022 / 18:21

ביוזמת ראש האופוזיציה, פרסמו ראשי מפלגות הימין הודעה משותפת בה קראו לחקור את השימוש של המשטרה בתוכנות ריגול אחר אזרחים. זאת, לאחר השינוי בעמדת חברי הממשלה, שתמכו תחילה בהקמת הוועדה, אך נסוגו מכך לאחר ממצאי ועדת הבדיקה שהקים רה"מ בנט

בווידאו: נאומי בנט ונתניהו בדיון 40 חתימות על פרשת NSO ותמונת מצב הקורונה/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: עמית ברקוביץ

ראשי מפלגות הימין באופוזיציה פרסמו היום (ראשון) קריאה משותפת להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את השימוש של המשטרה בתוכנות ריגול אחר אזרחים. ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו שוחח היום טלפונית עם ראשי המפלגות והעלה את היוזמה בפניהם.

המהלך נועד כדי להפעיל לחץ על הממשלה, שרוב חבריה תמכו בתחילה בהקמת הוועדה אך לאחר מכן נסוגו מכך, בין היתר בשל ממצאי ועדת הבדיקה בראשות עו"ד עמית מררי שהעלתה כי מתוך 26 השמות שהופיעו בתחקיר כלכליסט, רק בחקירת עד המדינה שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, התגלו חריגות בשאיבת המידע ממכשירו האישי על ידי יחידת הסיגנט.

כמו כן הנסיגה בדרישה להקמת הוועדה מצד חברי הממשלה נטועה בכך שנשאב מידע שאינו רלוונטי לחקירה, וכן כי נגד ראש עיריית נתניה מרים פיירברג וראש עיריית קריית אתא יעקב פרץ, נעשו ניסיונות להפעלת תוכנת הרוגלה פגסוס, אך אלה נכשלו בשל "פערים טכנולוגיים".

"לא ייתכן שהמשטרה תבדוק את עצמה בבדיקה שטחית ובהולה בלי שאף אחד נחקר באזהרה, בלי למנוע שיבוש חקירה או תיאום גרסאות, ובלי להציג בפני הציבור תמונה מלאה על היקף הריגול אחר אזרחים ישראלים והשימוש שנעשה במידע שהושג מהם", נכתב בהודעת ראשי מפלגות הימין.

בנימין נתניהו. -, עיבוד תמונה
יזם את הקריאה. נתניהו/עיבוד תמונה, -

בשבוע שעבר, בפתח ישיבת סיעת הליכוד, קרא יו"ר הסיעה, ח"כ יריב לוין לכלל חברי הכנסת בבקשה לפנות אל נשיא המדינה יצחק הרצוג בבקשה שימנה, לצד נציג מטעם הקואליציה ונציג מטעם האופוזיציה, את חברי הוועדה שתחקור את השימוש בתוכנות הריגול.

לוין טען כי זאת צריכה להיות "חקירה מידית, מעמיקה, עצמאית ובלתי תלויה, שההסכמה עליה חייבת להתקבל בהסכמה רחבה של כל חלקי הכנסת - זו לא יכולה להיות החלטה של צד אחד או החלטה של הממשלה בלבד". לוין נמנע אז לומר כי נדרשת הקמת ועדת חקירה ממלכתית בשל העובדה כי סמכויות של ועדה כזאת ניתנות על ידי הממשלה, והחקירה צריכה להיות כזו שייתנו בה אמון הציבור כולו.

עוד בוואלה!

הפרקליטות: כל האזנות הסתר בתיקי האלפים נעשו תחת צו, מבקשים הארכה להשלמת הבדיקה

לכתבה המלאה
טלפון נייד עם לוגו של NSO. יונתן זינדל, פלאש 90
ועדת הבדיקה של בנט ציננה את הקולות בתוך הממשלה להקמת ועדה. NSO/פלאש 90, יונתן זינדל

גורמים במשטרה אמרו אתמול כי עצם חשיפת השימוש המשטרתי בתוכנת פגסוס עלולה ליצור "נזק אדיר". "חשפו פה כלי שהרבה ארגוני פשיעה לא ידעו עליו, וזה יגרום להם להיזהר", טענו הגורמים. "יהיה פה מישהו שיצטרך לבקש סליחה מהאזרחים, לא מהמשטרה, כי בסופו של דבר זו פגיעה בכלים שעומדים לרשות המשטרה ומחלישים אותה".

עם הפרסום ב"כלכליסט" על שימוש בתוכנת פגסוס בידי המשטרה ללא צו שופט ועם חריגות מצווים שניתנו להם, עלתה דרישה ציבורית להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתבחן את השימוש המשטרתי בתוכנה. דרישה זו זכתה לגיבוי פוליטי גם מתוך הממשלה, אך לאור הממצאים של ועדת הבדיקה בנוגע לרשימת 26 האישים שפורסמה, ייתכן והממשלה תטיל על הוועדה להמשיך בבדיקה מקיפה יותר של תיקים נוספים שהסתייעו בשימוש בתכונה, ובכך תביא לדחייה מהכרעה האם להקים ועדת חקירה.

בתוך כך, פרקליטות מיסוי וכלכלה עדכנה היום את בית המשפט המחוזי בירושלים כי לא נרשמו חריגות בהאזנות הסתר למעורבים בתיקי נתניהו, כי לא נעשו פעולות נגד גורמים שלא תחת צו של בית משפט, כי לא קיימים חומרי חקירה נוספים בתיק, וכי הרשות לניירות ערך עצמה לא עשתה כל שימוש ברוגלה במסגרת החקירה, "במישרין או בעקיפין". בהודעת הפרקליטות נאמר כי נבדקו 1,500 מספרי טלפון שהיו מעורבים בחקירה, וכי נעשתה בדיקה גם מול חברת NSO בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully