וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות באוקראינה: משרד החוץ נערך להשבת ישראלים

עודכן לאחרונה: 12.2.2022 / 16:25

מחשש לפלישה רוסית לאוקראינה בימים הקרובים, בנט קיים היום הערכת מצב בדגש על סוגיית הישראלים הנמצאים כעת במדינה. שיחה נוספת תתקיים בהמשך היום. במקביל, משרד החוץ עבר למתכונת חירום והורה לתגבר את מספר העובדים בשגרירות בקייב

בווידאו: תרגיל צבאי משותף של רוסיה ובלארוס/צילום: רויטרס

בכיר ישראלי אמר היום (שבת) לוואלה! כי משרד החוץ נערך להחרפת אזהרת המסע לאוקראינה וקורא לישראלים לעזוב את המדינה מיד.

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט קיים היום הערכת מצב על המצב באוקראינה, בדגש על סוגיית הישראלים הנמצאים כעת במדינה. בדיון השתתפו שר החוץ, נציגי משרד החוץ, ראש המל"ל ונציגי ארגונים נוספים. המטרה הייתה להאיץ את ההיערכות להוצאת ישראלים מהמדינה. שיחה נוספת תתקיים בהמשך היום.

ירי ארטילרי במהלך תרגיל של צבא רוסיה וצבא בלארוס, 12 בפברואר 2022. רויטרס
ירי ארטילרי במהלך תרגיל של צבא רוסיה וצבא בלארוס/רויטרס

בתוך כך, בכיר במשרד החוץ אמר כי שר החוץ יאיר לפיד החליט על מעבר של המשרד לעבודה במתכונת חירום על רקע החשש מפלישה רוסית לאוקראינה. שגרירות ישראל ממשיכה לפעול עם צוות הדיפלומטים המלא שנשאר בקייב. שר החוץ לפיד שוחח עם שגריר ישראל מיכאל ברודסקי וידבר בהמשך עם שאר השליחים הישראלים בשגרירות כדי לקבל דיווח ישיר על המצב.

לפי הבכיר, האגף הקונסולרי יתגבר את המדור הקונסולרי בקייב בעובדים, שישוגרו מהארץ כדי לתת מענה לפניות חירום של ישראלים בדגש על הוצאת דרכונים ומסמכי נסיעה. עוד אמר כי הם בקשר עם הקהילה היהודית. יש כ-150-200 אלף יהודים במדינה. בנוסף יש בין עשרת אלפים ל-15 אלף ישראלים באוקראינה. 4,500 ישראלים כבר נרשמו בשגרירות. בכיר במשרד החוץ אמר כי לא מדובר ברשימת חילוץ אלא כדי שניתן יהיה להיות עם הישראלים בקשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully