וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש העסקים שאיראן ניסתה לחסל בטורקיה: "מאז המקרה אני נזהר מאוד"

עודכן לאחרונה: 11.2.2022 / 16:30

בשיחה עם וואלה!, מספר יאיר גלר כי השלטונות המקומיים טיפלו בפרשה בצורה מקצועית ביותר: "הודיעו לי לפני ארבעה חודשים שהאיראנים רוצים לפגוע בי, נתנו לי את כל הביטחון שצריך". לדבריו, הוא אינו חושש לחייו: "אני לא מעוניין לחזור לישראל, עצרו את רוב חברי החוליה"

בווידאו: איש העסקים יאיר גלר מדבר על ניסיון ההתנקשות מצד איראן/מערכת וואלה! NEWS

יאיר גלר, איש העסקים הישראלי שלפי הדיווחים בטורקיה איראן ניסתה לחסל, סיפר היום (שישי) לוואלה! על המקרה ואמר כי כבר לפני ארבעה חודשים פנו אליו השלטונות והודיעו לו כי האיראנים מעוניינים לפגוע בו.

"מאז המקרה אני נזהר מאוד", אמר גלר. עם זאת, הבהיר כי הוא חש בטוח בטורקיה וכי אינו חושש לחייו: "עצרו כבר את רוב חברי החוליה, הלוואי שאצלנו בארץ הייתי מרגיש בטוח ומטופל כמו שטיפלו בי פה השלטונות. אתה לא מרגיש ישראלי בטורקיה, 20 ומשהו שנה מעולם לא הרגשתי זר פה. לא הייתה לי מעולם בעיה בטורקיה. המדינה פה מסודרת ומאורגנת".

גלר מספר כי לחם בכל מלחמות ישראל כמפקד טנק בגדוד 79, ובין היתר לחם בתעלת סואץ במלחמת ששת הימים. "כשקהלני נשרף, זה היה בדיוק לידי", סיפר.

יאיר גלר, איש עסקים ישראלי. 11 בפברואר 2022. מתוך טוויטר, אתר רשמי
"נזהר, אבל לא חושש לחיי", יאיר גלר/אתר רשמי, מתוך טוויטר

לדבריו, המצב בישראל מלחיץ אותו יותר מהמצב בטורקיה. "אני לחוץ ממה שקורה בארץ, כל המשפחה שלי שם וכל הנושא של "פגסוס" מדאיג מאוד ומדיר שינה מעיניי", אמר גלר והבהיר כי הקים את החברה שלו בטורקיה לאחר שלא הצליח לעשות זאת בישראל.

"אני עושה הרבה פיתוח שבארץ לא הצלחתי לעשות", סיפר איש העסקים. "יש לי פה חברת הנדסה עם 110 מהנדסים שעוסקת בעיצוב בגזרת רובוטים. כל מה שלא הצלחתי לעשות בארץ המולדת אני עושה פה. האיראנים החליטו שזה יפגע בנו, אז זה מה שקורה".

עוד בוואלה!

דיווח: טורקיה סיכלה חיסול איש עסקים ישראלי על ידי איראן

לכתבה המלאה
החוליה שככל הנראה תכננה לחסל את איש העסקים באיסטנבול. 11 בפברואר 2022. Sabah, אתר רשמי
החוליה שככל הנראה תכננה לחסל את איש העסקים באיסטנבול. 11 בפברואר 2022/אתר רשמי, Sabah

בטורקיה דווח הבוקר כי שירות המודיעין האיראני תכנן להתנקש באיש העסקים הישראלי יאיר גלר כנקמה על חיסולו של מוחסן פהריזדה, אדריכל תוכנית הגרעין האיראנית, וכי שירותי המודיעין הטורקיים סיכלו את ניסיון החיסול. על פי החשד, הפעולה נועדה בין היתר לפגוע ביחסים המתחממים בין ישראל וטורקיה.

על פי הפרסומים במדינה, המודיעין האיראני עקב אחר עסקיו וחייו הפרטיים של גלר שהתגורר באיסטנבול. עם זאת, סוכני השטח הטורקים האחראים על פעולות הריגול הנגדי צפו בתא ההתנקשות האיראני צעד אחר צעד, בשיטות מעקב פסיביות. בעקבות המעקב נקבע כי איראן מתכננת לאסוף מידע על מקום מגוריו של גלר ולאחר מכן להוציא את החיסול לפועל באמצעות כמה אזרחים טורקים כדי לא למשוך תשומת לב ולהיתפס.

לפי המידע שהסיק המודיעין הטורקי, המרדף המודיעיני של הצוות האיראני אחר גלר הסתיים - והשלב השני של ההכנות להתנקשות יצא לדרך. בשלב זה החליטה סוכנות המודיעין הלאומית לשתף את המוסד בפרטים. במהלך פגישה חשאית בדרג גבוה של שתי סוכנויות המודיעין באנקרה הוערך כי ההתנקשות אכן תוכננה לערער את היחסים בין המדינות. בעקבות הממצאים נלקח גלר לדירת מסתור. באישור סוכנות המודיעין הטורקית, סוכני המוסד הגנו באופן פעיל על גלר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully