וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים למנכ"לים לשעבר באב"ד וטרנר: "סבירות גבוהה שהמכשירים שלכם היו נגועים"

בן כספית

עודכן לאחרונה: 11.2.2022 / 10:49

מומחי חברת ZeCops אמרו לשניים כי על פי הממצאים הזמניים, ככל הנראה בוצעה הדבקה או תקיפה על הסלולרי שלהם. מכשירה של מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר אמי פלמור נמצא גם הוא בבדיקה, ובינתיים נמצאו בו ארבעה ממצאים חשודים. בשלב זה לא ידוע מי התוקף ובאיזה אמצעים השתמש

בווידאו: אלשיך מגיב לפרשת NSO/מערכת וואלה!

בדיקת מומחים של חברת ZeCops הישראלית העלתה היום (שישי) כי הטלפונים הניידים של מנכ"לי משרד האוצר לשעבר שי באב"ד וקרן טרנר הותקפו על ידי תוכנות זדוניות. מומחי החברה אמרו לשניים כי על פי הממצאים הזמניים, ככל הנראה בוצעה הדבקה או תקיפה על הסלולרי שלהם. "שני המכשירים היו נגועים ברמה מאוד גבוהה", אמר ניר אברהם, אחד המומחים. "נמצאו סימנים המורים על תקיפה".

עם זאת, בשלב זה לא ידוע מי התוקף ובאיזה אמצעים השתמש. עוד נמצא כי כי ההדבקה או התקיפה הוסרה מהמכשירים לאחרונה. בסמיכות לפרסומים ב"כלכליסט". כל זאת במקיבל להסקת הממצאים הסופיים של בדיקת הצוות המיוחד בפרקליטות, המורכב גם ממומחי סייבר של שב"כ והמוסד, לפיהם המשטרה לא הדביקה ברוגלות מתוצרת NSO ("סייפן") את שלושת המנכ"לים באב"ד, טרנר, ואמי פלמור.

קרן טרנר, מנכ"לית משרד התחבורה. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
ההדבקה או התקיפה הוסרה מהמכשירים לאחרונה. טרנר/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

במשטרה נבדקים כעת אמצעים נוספים לריגול, אך הסיכוי שהם היו בשימוש - אפסי. ישנם גורמים רבים אחרים שיכולים לתקוף את המכשירים הללו. למרות טענות "כלכליסט", אין בקרב המומחים ספק שאי אפשר למחוק, להעלים או לעשות מניפולציה על ה-Audit Log Trail של ה"פגסוס" או ה"סייפן". כך, הסיכוי שהמשטרה הדביקה ואחר-כך מחקה לא באמת קיים.

בנוסף, שלושת המנכ"לים המדוברים כבר לא בתפקידם זמן רב. אם כן, לא ברור מה מטרת הריגול אחריהם. בנוסף, גם אם המשטרה הדביקה את באב"ד לפני שנים, הרוגלה אמורה הייתה להתפוגג בכל עדכון תוכנה של הנייד, ואפילו בהפעלתו מחדש.

שי באבד מנכ"ל משרד האוצר בראיון לוואלה!NEWS. רוני כנפו
הכי מודאג. באב"ד/רוני כנפו

מבין השלושה באב"ד לוקח את העניינים בצורה הרצינית ביותר, והוא המודאג ביותר. בזמנו, הוא היה הכוח המניע שבלם את דרישת המשטרה לתקצב את פנסיות השוטרים ב-22 מיליארד שקלים, פיצוי על עוולות העבר. לכן, למשטרה היתה סיבה לעקוב אחריו. הוא גם מתקשה להבין מדוע שב"כ או המוסד לא מבצעים בדיקה מהירה על הסלולר שלו, של פלמור וטרנר. הסלולר של פלמור, אגב, נבדק עכשיו. על פי ממצאים ראשוניים, לא נמצאו במכשירה היקף סימנים זהה לזה שנמצא אצל באב"ד וטרנר, אבל אותרו ארבעה "ממצאים חשודים".

יחד עם זאת, פלמור החליפה את הנייד שלה באפריל 2020. עכשיו היא מחפשת את הקודם, כדי לבדוק גם אותו. גם במקרה שלה, הממצאים עדיין זמניים וחלקיים. ZeCops היא חברה קטנה בעלת שם טוב בתחום ולקוחות מכובדים, אולם רמת האמינות שלה לא ברורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully