וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגמת שיפור: ירידה במספר המאומתים לקורונה ובמקדם התחלואה

עודכן לאחרונה: 10.2.2022 / 11:02

36,835 בני אדם אובחנו ביממה החולפת חיוביים לקורונה - ירידה של כאלף מאומתים מהנתונים שפורסמו אתמול. ירידה חלה גם במספר החולים הקשים שמספרם עומד הבוקר על 1,123 ובשיעור הבדיקות החיוביות שעומד על 25%. 144 בני אדם נוספו למניין המתים במגפה

בווידאו: פרויקטור הקורונה מתייחס להדבקה בזן הקורונה החדש/צילום: לע"מ

36,835 בני אדם אובחנו ביממה החולפת חיוביים לקורונה, כך פרסם היום (חמישי) משרד הבריאות. מדובר בירידה של כאלף מאומתים ביממה. כמו כן, חלה ירידה במספר החולים הקשים שמספרם עומד הבוקר על 1,123. גם מקדם ההדבקה ממשיך במגמת הירידה, ועומד על 0.77 כמו שיעור הבדיקות החיוביות שעומד על רבע מהן. 144 בני אדם נוספו למניין המתים במגפה.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר שלשום בריאיון ב-103FM כי אין ספק שלעומס בבתי החולים בעקבות הקורונה יש מחירים. "יש לו מחירים גם בחיי אדם וגם בנטל שיש על כוח האדם הרפואי. אני מקווה שעכשיו נראה הקלה קצת", אמר. "כל אחד שנפטר זה כואב, אבל צריך לזכור את הצד השני במשוואה וזה פגיעה בהרבה מאוד אנשים כאשר אתה סוגר את המשק ומייצר מגבלות".

מחלקת קורונה בבית החולים בלינסון, פתח תקוה 24 בינואר 2022. ראובן קסטרו
מחלקת קורונה בבית החולים בילינסון, בינואר/ראובן קסטרו

לגבי הווריאנט החדש BA2 אמר כי הוא עדיין באחוזים בודדים אצלנו. "בינתיים אין סימנים שהוא מתפשט. כל הזמן יצוצו וריאנטים חדשים. אחד הדברים החשובים שאנחנו עושים זה להיערך, לעקוב אחרי ההתפתחות שלהם ולהעריך את המסוכנות שלהם. אני מקווה שלא יצוצו וריאנטים שיטרידו אותנו".

על התו הירוק אמר כי הוא פחות יעיל בעת הזאת, "ואנחנו תמיד אמרנו ואני גם אומר עכשיו - לא הסתכלנו עליו ככלי לעידוד התחסנות, אלא ככלי למניעת תחלואה". לדבריו של אש, בעוד כשבועיים עשרות אלפי חיסונים ייזרקו לפח בעקבות תוקפם, "וזאת ההזדמנות לקרוא לאנשים לבוא ולהתחסן. החיסון יעיל גם במניעת תחלואה ובוודאי במניעת תחלואה קשה".

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully