וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון יהודי-בריטי גדול מחרים את ביקור סמוטריץ' בלונדון: "דוחים את דעותיו המתועבות"

עודכן לאחרונה: 10.2.2022 / 10:02

מועצת הצירים של יהודי בריטניה, שמייצגת את רוב הקהילות היהודיות בממלכה הודיעה כי תחרים את ביקורו של יו"ר הציונות הדתית: "בעל אידיאולוגיה מעוררת שנאה". סמוטריץ', שיצא לביקור באירופה כדי לגייס תמיכה למאבק ברפורמת הגיור הגיב: "אוהב את כל יהודי בריטניה"

מועצת הצירים של יהודי בריטניה, אחד הארגונים היציגים הגדולים ביהדות בריטניה, הודיע הערב (רביעי) כי יחרים את ביקורו של יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', בלונדון השבוע. "אנו דוחים את דעותיו המתועבות ואת האידיאולוגיה אשר מעוררת שנאה של בצלאל סמוטריץ' וקוראים לכל חברי הקהילה היהודית הבריטית להראות לו את הדלת. תחזור למטוס בצלאל, ותהיה לדיראון עולם. אתה לא רצוי כאן", נכתב בציוץ מהחשבון הרשמי של הארגון, שכולל נציגים נבחרים מרוב הקהילות היהודיות ובתי הכנסת בבריטניה.

סמוטריץ', שהודיע הבוקר כי יצא לביקור "דחוף" באירופה כדי לחזק את הקשר עם יהדות התפוצות ברקע החשש מהרפורמה של הממשלה בנושא הגיור, צייץ בתגובה בטוויטר: "יהודי בריטניה, אני אוהב אתכם, את כולכם".

מועצת הצירים של יהודי בריטניה הוא הארגון היהודי הוותיק והגדול ביותר בבריטניה, שהוקמה ב-1760. הוא כולל נציגים נבחרים מרוב הקהילות ובתי הכנסת היהודיים בבריטניה, מלבד החרדים, ומשמש כארגון היציג של יהודי בריטניה מול הממשלה, הפרלמנט והתקשורת. בכיר בארגון אמר הערב לוואלה! כי "ההצהרה מדברת בעד עצמה. אנחנו מקבלים בברכה פוליטיקאים מכל קצוות הקשת הפוליטית אבל סמוטריץ' הוא חריג, אנחנו מסרבים להיפגש איתו ומקווים שאחרים יסרבו גם כן". מקורות המעורים ביחסי ישראל ובריטניה הסבירו כי "הרבה מהקולות הדומיננטיים בארגון מייצגים קהלים ליברליים עם עמדות נחרצות בעד זכויות להט"ב ונגד גזענות, שסמוטריץ' נתפס כמזוהה איתם".

שר התפוצות נחמן שי חיזק את עמדתם של מועצת הצירים וכתב כי "‏לסמוטריץ' אין מה לחפש בבריטניה, הקהילה שם כבר השמיעה את דעתה. לגזענות אין מקום בשום מקום. תחזור הביתה". לעומתו, חברו של סמוטריץ' לציונות הדתית, ח"כ אופיר סופר, תקף את הציוץ של הארגון וכתב: "‏ציוץ מביש ומוטב היה שיימחק. בצלאל סמוטריץ' מנהיג מפלגה בישראל המייצגת כרבע מיליון בוחרים. עם כל הכבוד וההערכה, הכפשת ח"כ סמוטריץ זאת הכפשה של ציבור ישראלי גדול".

עוד בוואלה!

סמוטריץ' על מות נשיאת העליון נאור: "החריבה מוסד מפואר"; לפיד: "שיא חדש של שפלות"

לכתבה המלאה
יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' נואם בהפגנת הימין הגדולה בכיכר הבימה. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
"לגזענות אין מקום בשום מקום". סמוטריץ'/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

סמוטריץ' יצא הבוקר למה שהגדיר "נסיעת בזק לקהילות היהודיות בתפוצות על רקע שינויים מרחיקי לכת בנושאים הנוגעים לכלל העם היהודי, ובפרט בסוגיית הגיור". במהלך הביקור, הוא אמור לקיים פגישות עם רבנים וראשי קהילות יהודיות,ולדון איתם על נושאים כמו הזהות היהודית והקשר עם מדינת ישראל. בהודעה מטעמו של סמוטריץ' נמסר כי "הרפורמה בגיור והשפעותיה על המאבק בהתבוללות מעוררת חשש בקהילות היהודיות באירופה", וצוין נייר עמדה שנשלח מאת וועד רבני אירופה לשר לשירותי דת, מתן כהנא, עת החשש מכך שהרפורמה בגיור תפגע במעמד הקהילות ובתי הדין הרשמיים בתפוצות ויפגע במאמציהם למניעת ההתבוללות. "אני יוצא בעיקר כדי לשמוע ולוודא שקולן של הקהילות בתפוצות נשמע", סמוטריץ' אמר עם צאתו לביקור.

"ארגון יהודי ברטניה נדבק ברפורמיות שמאלנית, ושכח מה זה להיות יהודים", אמר בתגובה ח"כ איתמר בן גביר. "לצערי הגלות לא יצאה מהם ולא תצא עד שיעלו לישראל. הארגון לא מייצג את רוב היהודים בבריטניה ומכל מקום טוב שידידי בצלאל סמוטריץ, אוהב ארץ ישראל ועם ישראל הגיע לחזק את הקהילה היהודית שם, ולהסביר את משנתו ולפעול למען עם ישראל, וארץ ישראל".

יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל אמר כי הוא "דוחה כל החרמה של נבחרי ציבורי ישראלים שנבחרו באופן דמוקרטי על ידי הציבור הישראלי". לדבריו, "ביטויים כגון אלה שהושמעו מערערים את יסודות האחדות של עמנו וההדדיות שנדרשת להמשכיותו. הם מסייעים דווקא לשונאינו, שכן ההיסטוריה כבר הוכיחה כי אינם מבחינים בין דעה לדעה, בין רקע לרקע. עם אחד אנחנו. ימנים ושמאלנים, חרדים וחילוניים, אשכנזים וספרדים. כוחנו באחדותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully