וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' על מות נשיאת העליון נאור: "החריבה מוסד מפואר"; לפיד: "שיא חדש של שפלות"

עודכן לאחרונה: 24.1.2022 / 17:22

בזמן שבמערכת הפוליטית ספדו לשופטת בדימוס, יו"ר הציונות הדתית בחר דווקא לתקוף ביום מותה. "אזכור את מרים נאור כמי שהתעקשה להרוס את הבתים בעופרה ובעמונה ובנתיב האבות", אמר בריאיון לגלי ישראל ורדיו דרום. לפיד הגיב: "הוא לא יעצור עד שיהרס כל סממן של ממלכתיות"

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', מתח ביקורת נגד נשיאת בית המשפט העליון בדימוס מרים נאור, שהלכה לעולמה היום (שני). בזמן שברחבי הקשת הפוליטית ספדו לשופטת, שעוד אתמול ניהלה דיונים במסגרת ועדת החקירה לאסון מירון, סמוטריץ' בחר לתקוף נשיאת העליון בדימוס עקב פסיקותיה הנוגעות להריסת בתים ופינוי מתנחלים.

"אשתף אתכם בדילמה של הצוות שלי: מצד אחד כביכול מן הראוי להיות ממלכתי ולספוד לה, מצד שני מה לעשות, אני לפחות - אזכור את מרים נאור כמי שהתעקשה להרוס את הבתים בעופרה ובעמונה ובנתיב האבות" , אמר סמוטריץ' בריאיון בגלי ישראל ורדיו דרום. "אזכור אותה כמו שביטלה את השתתפותו של שופט עליון כנציג סגל א‏' בטקס ממלכתי שהממשלה החליטה על קיומו לציון 50 שנה לשחרור חבלי המולדת ביו"ש. כמי שפסלה את חוק הגיוס והכניסה אותנו לטרללת שנמשכת עד היום. בקיצור, עוד נשיאה אחת בשרשרת נשיאים מאז אהרון ברק שהחריבו מוסד מפואר".

מרים נאור. יונתן זינדל, פלאש 90
השופטת נאור/פלאש 90, יונתן זינדל

יו"ר הציונות הדתית הוסיף: "לפחות בשנותיה האחרונות - נאור תיזכר כמי שהפילה עוד לבנה אחת בחומה החשובה של‏ מערכת המשפט. קשה לי להיות צבוע, ראיתי את שקד כותבת עליה: חברה אהובה, קשה לי להיות צבוע".

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' נואם בהפגנת הימין הגדולה בכיכר הבימה. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
"צביעות". סמוטריץ'/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

בעקבות הדברים, יו"ר יש עתיד וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, הגיב בחריפות: ‏"הבחירה של סמוטריץ' להשמיץ את נשיאת בית המשפט נאור דקות ספורות אחרי מותה היא שיא חדש של שפלות בחיים הציבוריים בישראל", צייץ בטוויטר. "הוא ומפלגתו לא יעצרו עד שיהרסו כל סממן של ממלכתיות וחיים משותפים במדינה".

סמוטריץ' מצדו, לא נשאר חייב. לאחר דבריו של לפיד פרסם הודעה בה ציין כי הוא מכבד את זכרה של נאור ואף משתתף בצער המשפחה, אך הוא אינו מוכן להתעלם, כלשונו, מפועלה והמחלוקות העמוקות שהיו למחנה הלאומי עם פסיקותיה. "אני מסרב להצטרף לצבועים שמתעלמים מהמחלוקות", אמר.

"אי אפשר להיאבק באקטיביזם השיפוטי ובעיוותים הערכיים והמוסריים הקשים של מערכת המשפט ואז להלל את מי שהיתה נשיאת בית המשפט העליון, לשבח את תרומתה למשפט הישראלי, להציג אותה כמגדלור של צדק, ולהתעלם מפסיקותיה המקוממות בתחומים לאומיים רבים שלא היו בהם לא צדק ולא משפט", ציין סמוטריץ'. "אני כואב עם המתיישבים את ההרס הרב שהיא הייתה שותפה לו ועם המשפחות הרבות שנותרו פצועות בשטח, אותן אני מלווה יום יום בתהליך השיקום הקשה. אני כואב עם תושבי דרום תל אביב שמשלמים יום יום בגופם ובנפשם את מחיר פסילת חוקי המסתננים.אני כואב את הטלטלה הפוליטית שנכנסנו אליה עם ארבע מערכות בחירות, בין היתר בשל המחלוקות על חוק הגיוס שנפסל בצעד יהיר וטיפשי בבג"ץ".

אחר כך הוסיף: "אפשר לכבד ולחלוק. אפשר להיות ענייני ולא לטשטש עמדות. אמשיך לדבוק בדרך העניינית הזו, והאמת תורה דרכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully