וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה במערך בריאות הנפש: איכילוב יפרוס חסות על אברבנאל

עודכן לאחרונה: 9.2.2022 / 15:28

בית החולים הפסיכיאטרי ידאג לתקציבים למרכז הרפואי התל אביבי, ויקבל גישה למשאבים מטעמו - אך יישאר עצמאי. זאת, במסגרת רפורמה נרחבת של משרד הבריאות, שמבקשת לחזק את המוסדות במערך לבריאות הנפש. הצעד הבא: הסכם דומה בין בתי החולים רמב"ם ובני ציון

בווידאו: מסיבת עיתונאים של ראשי משרד הבריאות ביום המאבק במחלת הסרטן/צילום: לע"מ, עריכה: אביעד בללי

הסכם חיבור היסטורי בין בית החולים אברבנאל לבית החולים איכילוב בתל אביב ייחתם היום (רביעי). כתוצאה מכך, צפוי בית החולים הפסיכיאטרי לקבל גישה למשאבים משמעותיים שברשות בית החולים איכילוב. כמו כן איכילוב ידאג לתקציבים לאברבנאל - זאת במסגרת רפורמה שמקדם שר הבריאות ניצן הורוביץ במערך בריאות הנפש.

ככל הנראה, מבחינה ניהולית, בית החולים אברבנאל ישאר עצמאי וינוהל כיחידה נפרדת. לצד זאת, איכילוב ישלח רופאים כללים, לאו דווקא לבריאות הנפש, שיקבלו מטופלים במרפאות של אברבנאל, ללא קשר למצבם הנפשי - וכך ירוויח אף הוא משיתוף הפעולה.

בהמשך צפויים הסכמי חיבור נוספים של בתי חולים פסיכיאטריים לבתי חולים כלליים במטרה לחזק את מערך בריאות הנפש. כפי המתסמן, בהמשך ייחתם הסכם דומה בין בית החולים רמב"ם בחיפה לבית החולים בני ציון.

המרכז הרפואי לבריאות הנפש אברבנאל. ברני ארדוב
הסכם חיבור היסטורי. אברבנאל/ברני ארדוב

שר הבריאות ניצן הורוביץ הסביר כי הרפורמה מגיעה בעקבות סיורים שערך בבתי חולים, בהם נתקל בתשתיות שאינן הולמות כשלעיתים נמצאים עד שמונה מטופלים בחדר. "המטופלים הפסיכיאטריים צריכים לקבל את המגיע להם, אחרי הרבה שנים שהם היו האחרונים", אמר.

הוא טען כי המטופלים הפסיכיאטריים היו במשך שנים רבות בגדר "שקופים" בעיני מקבלי ההחלטות, וסבלו מחוסר תקצוב. הוא בירך על ההסכם וציין כי "זה הסכם היסטורי שקורה אחרי עבודה קשה של הנהלות בתי החולים. מקווה שהגישה תהיה הוליסטית ושהסטנדרט של איכילוב יהיה גם כאן".

פרופ' יובל מלמד, מנהל המרכז הרפואי אברבנאל, בירך אף הוא על הצעד, ואמר כי "זה יום חשוב לכולנו. רפואת הנפש תקבל את המקום הראוי לה במרכז השיח והצבת בתי החולים הפסיכיאטריים בשורה אחת עם בתי החולים הכללים".

עוד בוואלה!

הורוביץ: החרם על תרומות דם חסר אחריות; גפני: תרומה דרך מד"א פוגעת בערכי המשפחה

לכתבה המלאה
ניצן הורביץ באירוע להכרזת סינוף בית החולים אברבנאל לאיכילוב. אברבנאל, בת ים. מירי שמעונוביץ, אתר רשמי
הורוביץ, היום/אתר רשמי, מירי שמעונוביץ

בד בבד, התכנית המשותפת לטיפול במשבר בריאות הנפש בקרב ילדים ובני נוער תוצג לממשלה. זאת, לאחר ששר הבריאות ניצן הורוביץ, שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא-ביטון ושר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן קיבלו את מסקנות צוותי החירום שמינו.

בעקבות מגיפת הקורונה, הבידודים והסגרים, חלה עלייה בהופעה של הפרעות נפשיות בקרב ילדי ישראל. לאור גל פניות של מצוקה נפשית ומחסור משמעותי במענים טיפוליים בתחום בריאות הנפש, הקימו השרים שני צוותי חירום בהובלת משרד הבריאות ובשיתוף משרדי החינוך והרווחה, שהגישו את המלצתם לתוכנית בטווח המיידי, לפתרונות ארוכי טווח ובניית תכנית שתבטיח את איכות הטיפול שנים קדימה.

התוכנית מורכבת משני שלבים: תוכנית חירום ליישום מיידי בעלות של 228,654 מליון שקל, ותוכנית ארוכת טווח שתרחיב את התשתיות ומצבת כוח האדם לשנים קדימה. התוכנית כולה תתפרס על פני חמש שנים, בעלות כוללת של 914,150 מליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully