וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורוביץ: החרם על תרומות דם חסר אחריות; גפני: תרומה דרך מד"א פוגעת בערכי המשפחה

עודכן לאחרונה: 8.2.2022 / 15:38

החרם של גורמים חרדים על תרומות דם במד"א עקב שינוי הנוסח בטפסי התרומה ל"הורה 1, הורה 2" במקום אב ואם, הגיע לוועדת הבריאות, שם קרא השר למארגני החרם "להתבייש". גפני: "לתרום דרך בתי חולים"

בווידאו: שר הבריאות ניצן הורוביץ תורם דם/צילום: דוברות מד"א

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר היום (שלישי) בוועדת הבריאות כי המחסור במנות הדם שפוקד את בתי החולים, בין היתר בעקבות חרם של גורמים חרדיים הוא "חסר אחריות ומטופש". החרם מגיע עקב שינוי הנוסח בטפסי התרומה ל"הורה 1, הורה 2" - במקום אב ואם.

הורביץ אמר כי "יש לנו מחסור זמני במנות דם בגלל מגפת הקורונה כי ישנם רבים שלא יכולים לתרום כיוון שהם חולחם או טרם החלימו. זה קורה בכל העולם בגלל המאפיינים של הקורונה, לא תופעה רק ישראלית.
משרד הבריאות החליט לקצר את הזמן שמחלימים יכולים לתרום דם לאחר ההחלמה מאומיקרון ולכן בימים האחרונים אנחנו רואים עלייה במלאי הדם, זה יוביל לפתרון הבעיה".

דם טבורי. אדוארד שטרן,
מנות דם/אדוארד שטרן

"להוביל לחרם על בנק הדם הלאומי הוא חסר אחריות ומטופש", אמר שר הבריאות. "מערכת הבריאות נותנת מענה לכל אדם בלי קשר לגזע, דת או העדפה מינית. בימים האחרונים יש היענות גבוה ולכן תוך כמה ימים נתגבר על הבעיה. מציע לכל מי שלא רוצה לתרום דם בגלל שבטופס כתוב דבר כזה או אחר להתבייש, במיוחד בתקופה של מצב חירום לאומי. המחסור במנות דם לא נגמר בגלל חרם מטופש, המחסור הוא עולמי בגלל האומיקרון".

ח"כ משה (יהדות התורה) קרא בוועדה "לתרום דם דרך בתי חולים וארגונים אחרים שהם לא מד"א. מד"א צריכים למצוא חן בעיני ניצן הורביץ כדי שהוא יעזור להם. אם אתם הולכים לתרום בדרך השגרתית הרגילה דרך מד"א אתם פוגעים - בדרך אגב בסיבות שאינן ענייניות - בערכי המשפחה".

נציגת מד"א אמר כי "כשראינו את התגובה לשינויים של 'הורה 1' ו'הורה 2', קיימנו התייעצות אם אנחנו באמת זקוקים למידע הזה היום והבנו שלא. כרגע אין בטפסים שום התייחסות להורים".

ח"כ גפני תקף: "אין דבר כזה, זו החלטה שידעתם שהיא לא נכונה. למה לא עשיתם את זה כשהיה 'הורה 1' ו'הורה 2'?! את שלמה עם מה שאת אומרת שמוחקים 'אבא' ו'אמא' מהטופס?!.

ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד) אמר: "חששתי שהדיון יהיה אכסניא להומופוביה וזה אכן מה שקורה".

  • עוד באותו נושא:
  • מד"א
  • דם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully