וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבן הלינץ' בבת ים ניסה לשים קץ לחייו: "הפגיעה לא חלפה"

עודכן לאחרונה: 8.2.2022 / 16:54

ניסיון ההתאבדות של סעיד מוסא התרחש תשעה חודשים לאחר המקרה שבו עשרות מתפרעים יהודים הכו אותו בחוזקה באמצעות חפצים וקורקינט חשמלי. ח"כ מוסי רז ממרצ אמר לוואלה!: "נחרט אצלי העלבון הצורב שהוא חש, הבושה והפגיעה הנפשית בו"

תיעוד של לינץ' בבת ים: יהודים תקפו צעיר ערבי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

סעיד מוסא, קורבן הלינץ' בבת ים במהלך מבצע "שומר החומות", ניסה הלילה (שלישי) לשים קץ לחייו, תשעה חודשים לאחר המקרה. "נחרט אצלי העלבון הצורב שחש", אמר ח"כ מוסי רז (מרצ).

ח"כ רז אמר לוואלה!: "במאי הייתי אצלו ואצל נפגעים רבים, יהודים וערבים. הוא היה אז באיכילוב וביקרתי את סעיד במוצ"ש יומיים אחרי הלינץ' בבת ים. כואב הלב, הוא בחור צעיר, שעוד לא טעם את החיים, ואני זוכר שהוא היה מאד בשוק מזה שתקפו אותו בהפתעה בצורה כל כך אלימה וממש נחרט אצלי העלבון הצורב שחש, הבושה והפגיעה הנפשית בו, וחשתי את אותו הדבר גם אצל פצועים אחרים, ומסתמן שהפגיעה אצלו לא חלפה גם אחרי תשעה חדשים ולמרבה הצער אולי אף העמיקה".

"הדבר הראשון הבוקר, הרגשתי צורך לכתוב על זה. המלחמה נגמרה ויש הרגשה שהכול עבר אבל חשוב לכולנו לזכור שבקרבנו יש פצועים שפיזית ונפשית עדיין חיים את הפציעה יום יום ויש משפחות שכולות שתמיד תחיינה עם זה וכולנו צריכים לזכור את זה ולהמשיך לפעול למנוע את המלחמה הבאה".

לינץ' בטיילת בת ים, 12 במאי 2021. ראובן קסטרו
תיעוד האירוע. מאי, 2021/ראובן קסטרו

"הוא במצב לא טוב, רועד בלי שליטה. מתקשה בגלל זה לדבר", מסר לוואלה! אחמד משהראוי, לשעבר חבר מועצת העיר תל-אביב, המלווה אותו מאז האירוע המבקר אותו בבית החולים, "כל האשפוז הזה ברור שקשור לאירוע הלינץ'. מאז הוא לא עובד, באמצע היום תמצא אותו עוד במיטה. ממעט לדבר. בערב לפעמים יוצא לשתות קפה אבל בכלל מסתגר ויושב בבית. יש לו שתי ועדות רפואיות לעבור והיה מאד לחוץ מזה. לפני מספר ימים הייתה לו ועדה ושלשום שלחו לו מביטוח לאומי במקום אלפי שקלים רק 800 שקל. הוא נלחץ עוד יותר. זה הבהיל אותו מאד. שאל אותי מה הוא אמור לעשות. נשוי עם ארבעה ילדים ועם דירה בשכירות חדשית. התייאש מהחיים כולם. יש שכירות. האישה לא עובדת. הבוקר ב-07:00 שלח את אשתו להביא סיגריות ואמר לה תשמרי על הילדים ועל אמא שלי, וכשחזרה מצאה אותו מחוסר הכרה. הזעיקו אמבולנס ולמזלנו ניצלו חייו. לזכותם של ביטוח לאומי הבוקר בהתערבות גורמים בכירים כבר סידרו את זה והבטיחו שבימים הקרובים ישלחו את היתרה".

קורבן הלינץ' בבת ים לאחר שניסה לשים קץ לחייו במהלך אשפוזו בביה"ח איכילוב. מערכת וואלה!, אתר רשמי
קורבן הלינץ' בבת ים/אתר רשמי, מערכת וואלה!

המקרה התרחש במהלך המבצע בחודש מאי כשעשרות פורעים, הוציאו את המוסא בכוח מהרכב והכו אותו יחד. הם חשמלו אותו בשוקר, הפילו אותו לרצפה והיכו אותו באגרופים, בבעיטות, באלה טלסקופית ואף הטיחו בפניו קורקינט חשמלי. כשמוסא ניסה לקום, הוא הופל שוב, תוך כדי שהפורעים תוקפים אותו ומכים אותו בעוצמה. בנימין תקף את המתלונן בכעשרה אגרופים בפניו בעוד ששכב על הקרקע, וכן בעט בצווארו בעוצמה.

התוקפים עזבו את המתלונן רק לאחר שעוברי אורח הפרידו בינהם והגנו עליו. הוא נותר שרוע על הקרקע, חבול קשות. בנימין, שהתרחק מהמקום, חזר לשם בשנית, בעט בראשו של המתלונן וזרק על פניו בקבוק עד שהורחק בכוח על ידי אחד הנוכחים במקום.

לאחר המקרה, פרקליטות מחוז תל אביב הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד נתנאל בנימין בן 25, להב אוחנינה בן 18 ונער בן 16 בגין מעשה טרור וניסיון לרצח שהובילו ללינץ'. השלושה הואשמו גם במעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, חבלה במזיד לרכב ממניע גזעני, גניבה ממניע גזעני, התפרעות שסופה נזק מתוך מניע גזעני והסתה לטרור, וכן הסתה לגזענות. מעצרם של אוחנינה ובנימין הוארך ב-18 יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully