וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צער בעלי חיים נגד החוק שישיב לרחובות כלבים משוטטים: "יוביל להגברת ההתעללות"

עודכן לאחרונה: 8.2.2022 / 14:37

החוק נועד לשפר את מצבם של כלבי הרחוב באמצעות תוכנית סירוס ומניעת המתתם. אולם, לפי האגודה הוא "מהווה סכנה רבה וצער" ויוביל למציאות הפוכה. דברים אלו מצטרפים למאבק הווטרינרים שהגדירו את החוק כ"קטסטרופה" והזהירו כי הוא "יוביל להחמרה" במספר מקרי הכלבת

בווידאו: סכנת כלבים משוטטים - תקיפת ילדה וחסימת כניסה לבית/צילום: מצלמות אבטחה ובאדיבות ד"ר סמיר יונס

אגודת צער בעלי חיים בישראל מתנגדת להצעת החוק "להסדרת הפיקוח על הכלבים", שתמסד את תופעת הכלבים המשוטטים. לדבריהם, "החוק מהווה סכנה רבה וצער. אלו יביאו להגברת האומללות וההתעללות בבעלי חיים בכלל, ובכלבים המשוטטים בפרט".

מטרת הצעת החוק היא שיפור מצבם של כלבי הרחוב בפריפריה ומניעת המתה שלהם. זאת, באמצעות תכנית של סירוס והשבתם לרחוב. כמו כן, תמוגר תופעת הנשיכות.

התנגדותם של אגודת צער בעלי חיים מצטרפת למאבקם של וטרינרים ואנשי טבע בחוק. לדבריהם, החוק יגרום למציאות ההפוכה - יכולתו של כלב שמוחזר לטבע מסורס להילחם על מזון, פוחתת. הוא מאבד מהתחרותיות שלו ונדחק הצידה. "כלב כזה יגווע ברעב וימות בסבל", התריעו בשיחה עם וואלה!.

כלבים משוטטים בטבע. -, אתר רשמי
יגרום למציאות הפוכה. כלב משוטט/אתר רשמי, -

לדברי האגודה, "גם כלב מעוקר או מסורס יסבול מחרפת רעב, מחלות ופציעות". לכן, לדידם הפתרון הנכון הוא הקמת מתקנים מוגנים בפריפריה, בדרום ובצפון. יש ללכוד את הכלבים המשוטטים, לבדוק אותם ולהעביר את אלו הניתנים לאימוץ לבתי מחסה ברחבי הארץ. את אלו שאינם ניתנים לאימוץ, יש להמית בהמתת חסד הומנית, מבוקרת, ובהתאם לנסיבות.

בחוות הדעת של צער בעלי חיים נכתב כי "כלבים, גם אם הם מחוסנים ומעוקרים, עדיין צריכים להשביע את רעבונם וצמאונם, ולשמור על הטריטוריה שלהם. עדיף המתת חסד הומאית ממוות בייסורי רעב, צמא, התעללות, מחלות ופציעות".

עוד הוסיפו כי "לעולם אין להחזיר כלבים תוקפניים, בין אם הם חולים או בריאים, בחזרה אל הטבע ואל הרחובות האכזריים. זאת משום שהדבר יפגע באיכות חיי הכלבים, באיכות חיי האוכלוסייה הגרה באזורים אלו ואף בסביבה ובטבע".

מתנו לחיות לחיות נמסר: "כבר שנים שאנחנו קוראים לקדם חקיקה שתעצור התרבות של כלבים משוטטים מכל כיוון: איסור מכירה, איסור זיווג, עיקור חובה של כלבים בבעלות. שנים שגורמי המקצוע מדברים אך לא עושים דבר - אין הצעות לאימוץ מאסיבי, לסניטציה של השטח או למניעת הרבעה של כלבים שזולגים לרחובות - יש רק חיצי רעל, ירי חי וזריקות המתה בכלביות הרשותיות. אנחנו אומרים - חשוב למצוא מענה לתופעה מורכבת זו! אבל המתנגדים וההפחדות שלהם לא מדברים על פתרונות שיחליפו את הפיילוט של 'עקר, חסן, החזר', אלא על קיפאון, שמשמעותו המשך ירי והמתה של כלבים ובמקביל לכך, שום בקרה אמיתית על גידול והתרבות הכלבים המשוטטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully