וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות תקלה טכנית: התרעת רעידת אדמה תופעל בכמה ישובים

עודכן לאחרונה: 7.2.2022 / 11:14

מצה"ל נמסר כי ההתרעה תופעל ברשויות הבאות: קריית שמונה, בית שאן, עכו, נשר, ערד, דימונה ויישובי בקעת הירדן. ההתרעה תישמע באמצעות צליל הדומה לאזעקה, בתוספת כריזה שחוזרת מספר פעמים: "רעידת אדמה"

בווידאו: תיעוד של כרוז מכריז על רעידת אדמה בצפון הארץ ופינוי עובדים בעיריית עפולה/צילום: עיריית עפולה ועיריית בית שאן

התרעה על רעידת אדמה תופעל בשעה 11:05 ברשויות הבאות: קריית שמונה, בית שאן, עכו, נשר, ערד, דימונה ויישובי בקעת הירדן - כך נמסר הבוקר (שני) מדובר צה"ל. זאת, בעקבות תקלה טכנית. ההתרעה תישמע באמצעות צליל הדומה לאזעקה, בתוספת כריזה שחוזרת מספר פעמים: "רעידת אדמה".

בשבועות האחרונים סדרה של רעידות אדמה פקדו את ישראל. בתחילת ינואר עדכן המכון הסיסמולוגי האירופי-ים תיכוני (EMSC) על רעידת אדמה בעוצמה 6.4 שאירעה בקפריסין והורגשה גם בישראל. אגף סיסמולוגיה במכון הגיאולוגי בישראל דיווח כי הרעש הורגש בארץ במרחק 369 קילומטרים צפונית-מערבית לנהריה. כמו כן, עוצמת הרעידה שנמדדה על פי האגף היייתה 5.6.

צופרים. יניב כליף, יניב כליף
צופרים/יניב כליף, יניב כליף

כשבועיים מאוחר יותר תושבים דיווחו על רעידת אדמה שהורגשה בצפון הארץ. הרעש נשמע בטבריה, צפת, הקריות, עמק הירדן ובית שאן. המכון הגיאולוגי לישראל מסר כי ב-23:36 הכתה רעידת האדמה 19 ק"מ צפון-מזרחית לבית שאן, בעוצמה 3.7 בסולם ריכטר, וכי מוקד הרעש היה על גבול ירדן, מזרחית לקיבוץ גשר.

כמה שעות מאוחר יותר, רעידת אדמה בעוצמה 3.5 הורגשה בצפון הארץ. הרעש הורגש בכפר תבור, בית שאן, עפולה וטבריה. בבית שאן עובדי העירייה פונו מהבניין במסגרת הנוהל בעת רעידת אדמה. המכון הגיאולוגי לישראל הודיע כי רעידת האדמה התרחשה במרחק של 16 ק"מ דרומית-מזרחית לטבריה.

רעידת האדמה האחרונה התרחשה בשבוע שעבר כמה עשרות קילומטרים מערבית לקפריסין ובמרחק 388 ק"מ צפונית מערבית לנהריה ובעוצמה של 4.5. פיקוד העורף עדכן כי הרעש הורגש בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully