וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה בתוך פחות מיממה: רעידת אדמה בעוצמה 3.5 הורגשה בצפון הארץ

עודכן לאחרונה: 23.1.2022 / 14:07

המכון הגיאולוגי לישראל עדכן כי מוקד הרעש היה במרחק של 16 ק"מ דרומית-מזרחית לטבריה. לפי דיווחי התושבים, הרעש הורגש גם בכפר תבור, בית שאן ועפולה. זאת, כחצי יממה לאחר רעידת האדמה שהורגשה גם היא בצפון הארץ. "יש חשש אם תהיה רעידה יותר גדולה בקרוב"

בווידאו: תיעוד של כרוז מכריז על רעידת אדמה בצפון הארץ ופינוי עובדים בעיריית עפולה/צילום: עיריית עפולה ועיריית בית שאן

רעידת אדמה בעוצמה 3.5 הורגשה היום (ראשון) בצפון הארץ בפעם השנייה בתוך פחות מיממה. הרעש הורגש בכפר תבור, בית שאן, עפולה וטבריה. בבית שאן עובדי העירייה פונו מהבניין במסגרת הנוהל בעת רעידת אדמה. המכון הגיאולוגי לישראל הודיע כי רעידת האדמה התרחשה במרחק של 16 ק"מ דרומית-מזרחית לטבריה.

אחד התושבים סיפר לוואלה! כי "הייתי באזור עין חרוד בישיבה. הרגשנו רעידת אדמה קצרה בדיוק כמו שהייתה בלילה. יצאנו מהבניין וחיכינו כמה דקות עד החזרה. מפתיע מאוד שהייתה רעידת נוספת ויש חשש אם תהיה רעידה יותר גדולה בקרוב".

עובד מדינה בקריית הממשלה בנוף הגליל דיווח לוואלה! כי הרעש הורגש גם שם, "הכל בסדר, הרגשנו שהמבנה זז", לדבריו.

עיריית בית שאן לאחר רעידת האדמה, 23 בינואר, 2022. עיריית בית שאן, אתר רשמי
בניין העירייה בבית שאן לאחר שפונה, הבוקר/אתר רשמי, עיריית בית שאן
חדר מדרגות בבניין של עמידר ברחוב ברץ בטבריה לאחר רעידת אדמה, 23 בינואר 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, תמונות גולשים
חדר מדרגות בבנין בטבריה לאחר רעידת האדמה. היום/תמונות גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

אתמול מעט לפני חצות תושבים דיווחו על רעידת אדמה שהורגשה בצפון הארץ. הרעש נשמע בטבריה, צפת, הקריות, עמק הירדן ובית שאן. המכון הגיאולוגי לישראל מסר כי ב-23:36 הכתה רעידת האדמה 19 ק"מ צפון-מזרחית לבית שאן, בעוצמה 3.7 בסולם ריכטר, וכי מוקד הרעש היה על גבול ירדן, מזרחית לקיבוץ גשר. המשטרה מסרה כי נרשמו עשרות קריאות במוקדי 100, לא דווח על נפגעים ונזק ואין התרעה מפני צונאמי.

"היה ארוך יחסית, זזו דברים בבית", סיפר לוואלה! אתמול נפתלי, תושב חיפה. "שולחן כתיבה זז מעצמו ל-4-3 שניות", מסר תושב הקריות. "בבירור חשתי רעידה של כמה שניות", סיפרה תושבת הכרמל. "הבית, החדר והמיטה רעדו". חני מטבריה העידה כי "כל הגוף שלי רועד מפחד. התחלתי להרים את הילדים כדי לצאת החוצה. המיטה זזה ממש, כל החלונות רעדו".

בשבוע שעבר, רעידת אדמה אירעה בקפריסין והורגשה בארץ. על פי המכון הסיסמולוגי האירופי-ים תיכוני (EMSC), מוקד הרעש שהורגש סביב השעה 3:07 היה בעומק של שני קילומטרים. כמו כן, תושבים ברחבי הארץ אמרו כי הרגישו את רעידת האדמה. אגף סיסמולוגיה במכון הגיאולוגי בישראל דיווח כי הרעש הורגש בארץ במרחק 369 קילומטרים צפונית-מערבית לנהריה. כמו כן, עוצמת הרעידה שנמדדה על פי האגף הייתה 5.6.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully