וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה בעוצמה 6.4 שמקורה בקפריסין הורגשה בישראל

עודכן לאחרונה: 11.1.2022 / 8:16

מאות תושבים פנו למשטרה ודיווחו כי הרגישו את הרעש. על פי המכון הסיסמולוגי האירופי-ים תיכוני, מוקד הרעידה היה בעומק של שני קילומטרים והיא הורגשה גם בקהיר שבמצרים. אין התרעה לצונאמי ולא דווח על נפגעים או נזק

רעידת אדמה בעוצמה 6.4 אירעה הלילה (שלישי) בקפריסין והורגשה גם בישראל. על פי המכון הסיסמולוגי האירופי-ים תיכוני (EMSC), מוקד הרעש שהורגש סביב השעה 3:07 היה בעומק של שני קילומטרים. כמו כן, תושבים ברחבי הארץ אמרו כי הרגישו את רעידת האדמה. לפי שעה, אין התרעה לצונאמי ולא דווח על נפגעים או נזק.

אגף סיסמולוגיה במכון הגיאולוגי בישראל דיווח כי הרעש הורגש בארץ במרחק 369 קילומטרים צפונית-מערבית לנהריה. כמו כן, עוצמת הרעידה שנמדדה על פי האגף היייתה 5.6.

לפי הודעת המשטרה, התקבלו מאות פניות של אזרחי ישראל שטענו כי הרגישו את הרעש שמקורו בקפריסין. המכון המצרי לאסטרונומיה וגיאופיזיקה העריך את עוצמת רעידת האדמה בעוצמה 6.6 ודיווח כי היא הורגשה בקהיר.

"התעוררנו מרעש מוזר של כדקה שבא מאי שם ואז זה הפסיק", סיפרה אתי מזכרון יעקב. בחיפה גם הרגישו את רעש האדמה: "התעוררתי לכמה דקות בשעה הזו ולא הבנתי למה. חזרתי לישון. עכשיו בבוקר אני רואה את הדיווחים ומקשר", תיאר לוואלה! ירון תושב העיר.

תושבים בקפריסין דיווחו כי הרגישו את הרעש בעוצמה חזקה באופן יחסי. רוני שוורץ, יליד רמת גן בן 53, המתגורר עם משפחתו בפאפוס סמוך למוקד הרעידה, סיפר לוואלה!: "רעידת אדמה טילטלה אותנו כהוגן קצת אחרי שלוש לפנות בוקר. תודה לאל שזה הסתיים בסדר. כל הבית רעד כמה שניות טובות הלכנו להיעמד מתחת לקורת בטון ואז זה התחיל להיחלש אז החלטנו לתת לילדים להמשיך לישון".

הפעם האחרונה בה אירע רעש בעוצמה דומה באזור הייתה בספטמבר, אז הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 6.5 באי כרתים שביוון. המכון הגיאודינמי באתונה העריך את עוצמת הרעידה במספר כ-5.8, ואילו השירות הגיאולוגי של ארצות הברית קבע כי מדובר ברעידה בעוצמה 6.0. הרעידה התרחשה כ-14 קילומטרים מדרום מזרח לבירה הרקליון, והיא הורגשה גם באי הסמוך סנטוריני. עומק הרעש היה כשני קילומטרים.

רעידת אדמה הורגשה בארץ, המוקד בקפריסין, 11 בינואר 2022. ללא, אתר רשמי
מוקד הרעש בקפריסין/אתר רשמי, ללא

באוקטובר רעידת אדמה בעוצמה 5.8 שמקורה בים התיכון הורגשה בישראל. לפי עדי ראיה, הרעש הורגש גם בקהיר שבמצרים. אגף הסיסמולוגיה במכון הגיאולוגי בישראל מסר כי הרעש הורגש כ-600 ק"מ מחיפה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully