וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה פה אחד את מינוי גלי בהרב-מיארה לתפקיד היועמ"שית

עודכן לאחרונה: 7.2.2022 / 16:07

מינויה של עו"ד בהרב מיארה הופך אותה לאישה הראשונה בתפקיד. פוליטיקאים רבים בירכו על המינוי: "הממשלה שלנו רואה את כל אזרחי ישראל, נשים וגברים, כמי שיכולים להגיע לכל מקום", אמר רה"מ בנט. שרת התחבורה מרב מיכאלי: יועמ"שית אשה, זאת הזדמנות שצריך לקחת ב-2 ידיים"

בווידאו: נאום מנדלבליט באירוע סיום התפקיד שלו כיועץ המשפטי לממשלה/צילום: לע"מ

גלי בהרב מיארה נבחרה היום (שני) פה אחד ליועצת המשפטית לממשלה, ובכך תהפוך לאישה הראשונה המכהנת בתפקיד. בהרה מיארה זכתה לברכות מחברי הקואליציה, בהם ראש הממשלה נפתלי בנט.

"זה אחד המינויים החשובים והרגישים ביותר בשירות המדינה, ובעיתוי הנוכחי, נוכח השחיקה באמון הציבור במערכות אכיפת החוק, יש כאן הזדמנות חשובה לשמור על מה שצריך לשמור ולתקן את מה שצריך לתקן", אמר בנט.

"אנחנו זקוקים למערכת טובה, חזקה ורצינית שהאזרחים נותנים בה אמון. בנוסף, התפקיד היסודי של היועמ"ש לממשלה הוא לסייע לממשלה לממש את המדיניות שלה במסגרת מגבלות החוק. הממשלה כאן בשביל למשול, לתפקד, להביא תועלת לאזרחי המדינה ולקחת את מדינת ישראל קדימה".

עו"ד גלי בהרב. אייל יצהר, גלובס, אתר רשמי
האישה הראשונה בתפקיד. בהרב-מיארה/אתר רשמי, אייל יצהר, גלובס

ראש הממשלה הוסיף: "אני רוצה לציין פה גם, שעם אישור הממשלה לראשונה תהיה במדינת ישראל בעזרת ה' יועצת משפטית לממשלה. הממשלה שלנו רואה את כל אזרחי ישראל, נשים וגברים, כמי שיכולים להגיע לכל מקום".

שרת התחבורה מרב מיכאלי: "אין ספק גם שעם כל ההמלצות שעו"ד מיארה מגיעה איתן, וכשיש לנו הזדמנות למנות למדינת ישראל לראשונה, יועצת משפטית אשה, זאת בהחלט הזדמנות שצריך לקחת בשתי ידיים. אין גם ספק שעו"ד מיארה לא מתמנה לתפקיד הזה משום שהיא אשה, אבל כשאת אשה ואת מתמנה לתפקיד היועמ"ש לממשלה אז מוטלת על כתפייך אחריות נוספת לכל תחומי האחריות הנוספים שלך".

"לשיטתי", אומרת מיכאלי, "תפקיד היועמ"ש הוא לקדם את שלטון החוק ואת השוויון בפני החוק. זה אחד התחומים שמדינת ישראל מאותגרת בו היום וחייבת לעשות מאמץ גדול - לקדם את השוויון בפני החוק. אנחנו נושאות אליך עיניים ובונות עליך לעזור לנו להמשיך לקדם גם שוויון מגדרי במסגרת תפקידך".

מנכ"לית שדולת הנשים, עו"ד עינת פישר-לאלו, אמרה כי הדרך עוד ארוכה לייצוג שיוויוני: "עוד תקרת זכוכית התנפצה. מברכות את היועצת המשפטית הראשונה לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה על צעד נוסף משמעותי לייצוג נשים במוקדי קבלת ההחלטות. הדרך עוד ארוכה ונמשיך לפעול בכל דרך עד לייצוגן השוויוני של נשים בכל תפקיד בכיר ובכל מוקד השפעה".

השרה לשוויון חברתי מירב כהן: "אישה עם רזומה מרשים ששוברת עוד תקרת זכוכית. מרגש".

בהרב מיארה, פרקליטת מחוז ת"א לשעבר, תהא האישה הראשונה שתכהן בתפקיד. בנימוקי הצעת המחליטים נכתב כי "היא המועמדת המתאימה ביותר, הבשלה ביותר, הראויה ביותר ובעלת הידע המקצועי והניהולי העשיר והמרשים ביותר. לעו"ד בהרב-מיארה מומחיות ובקיאות רבה בתחומי המשפט הציבורי-המינהלי והמשפט האזרחי. עו"ד גלי בהרב-מיארה שירתה למעלה מ-30 שנים בפרקליטות המדינה ובשנים האחרונות עבדה כעו"ד במגזר הפרטי".

אביחי מנדלבליט בטקס הפרידה מתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, 1 בפברואר 2022. דויד ווייל, לשכת העיתונות הממשלתית
היועמ"ש היוצא. מנדלבליט/לשכת העיתונות הממשלתית, דויד ווייל

אתמול שיגרה התנועה לאיכות השלטון מכתב לכל חברי הממשלה בבקשה שידרשו לקבל מוועדת האיתור את הנימוקים להמלצת הוועדה, בטרם יצביעו על כך בממשלה. זאת, מפני שבמסמך ההמלצה שהגישה הוועדה - לא פורטו הסיבות והנימוקים לבחירת שלושת המועמדים הסופיים. "מקום שהמלצות הוועדה המקצועית-ציבורית הועברו לחברי הממשלה ללא כל התייחסות פרטנית באשר למועמדים אשר הומלצו על-ידי הוועדה, כזו הכוללת את חוות דעתה על כל מועמד, כישוריו, מידת התאמתו לתפקיד, ניסיונו בתחום והנימוקים בגינם הוא או היא הם אלה שמתאימים לכהן בתפקיד היועמ"ש, אין הוועדה מקיימת תפקידה נאמנה, באשר נפגעת יכולתם של חברי הממשלה לקבל החלטה סבירה, מנומקת ומבוססת על תשתית עובדתית ראויה בדבר האדם המתאים לתפקיד", ציינה התנועה לאיכות השלטון בפני השרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully