וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות אמריקניים ראשונים הגיעו לאירופה, דיווח: רוסיה מתכננת תרגיל גרעיני גדול

כוח התגבור הראשון של צבא ארה"ב הגיע לפולין, כחלק מההיערכות של נאט"ו לאפשרות שרוסיה תפלוש לאוקראינה. ב"פייננשל טיימס" דווח כי גורמי מודיעין בארה"ב מעריכים שרוסיה מתכננת להקדים לאמצע החודש את התרגיל הגרעיני השנתי שלה, שעשוי להיפתח במקביל לפלישה

תרגיל של כוחות מתנדבים בצבא אוקראינה באזור קייב, 5 בפברואר 2022. AP
נערכים לכל תרחיש. תרגיל של מתנדבים בצבא אוקראינה באזור קייב, היום/AP

כוח התגבור הראשון של צבא ארצות הברית הגיע היום (שבת) לפולין, כחלק מההיערכות של נאט"ו לאפשרות שרוסיה תפלוש לאוקראינה. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הורה השבוע על פריסת 3,000 חיילים בפולין, רומניה וגרמניה, במטרה לעבות את כוחות הברית במזרח היבשת. דובר של צבא פולין אמר כי החיילים הראשונים שהגיעו הם משורות הדיביזיה המוטסת ה-82. לדבריו, חלק הארי של 1,700 החיילים האמריקנים שיוצבו בפולין יגיע "בקרוב".

במקביל, בעיתון הבריטי "פייננשל טיימס" דווח כי גורמי צבא ומודיעין בארצות הברית מעריכים שרוסיה מתכננת לבצע תרגיל גרעיני גדול החודש כמסר הרתעה לנאט"ו במקרה שתפלוש לאוקראינה. לפי גורם בקונגרס, יו"ר המטות המשולבים מארק מילי וראש ה-CIA אבריל היינס תדרכו את חברי בית הנבחרים ביום חמישי כי פוטין מתכנן להקדים את התרגילים השנתיים, שבדרך כלל נערכים בסתיו, כבר לאמצע החודש הקרוב.

התרגילים כוללים שיגורים של טילים בליסטיים בין-יבשתיים מהיבשה, האוויר והים, וקיומם במקביל למתקפה אפשרית באוקראינה יוכל לתזכר את המערב שרוסיה מחזיקה בארסנל הגרעיני הגדול ביותר בעולם - קצת פחות מ-4,500 ראשי קרב גרעיניים, לפני פדרציית המדענים האמריקנים.

כוחות אמריקניים אחרי נחיתתם בגרמניה

ארצות הברית טרם יודעת אם פוטין קיבל החלטה לתקוף את אוקראינה, שממנה כבר סיפח את חצי האי קרים ב-2014. עם זאת, וושינגטון ובעלות בריתה מודאגות מהמשך בניין הכוח של צבא רוסיה סביב אוקראינה, שהייתה בעבר חלק מברית המועצות.

מקור בנאט"ו אמר כי רוסיה הגדילה בשבועיים האחרונים את מספר הגדודים הטקטיים שפרסה באזור הגבול מ-60 ל-83. כל גדוד כזה יכול למנות בין 750 לאלף חיילים, ו-14 גדודים נוספים עושים את דרכם למחוז הגבול. בנוסף לכך, ארצות הברית מאמינה כי רוסיה שלחה בין 1,200 ל-2,100 כוחות מיוחדים לאזור.

וושינגטון מעריכה כי רוסיה פרסה מספיק כוחות למתקפה מוגבלת, אך הציבה רק 70% מהיקף הכוח הדרוש לה לפלישה מלאה, שתכלול מתקפה על קייב, בירת אוקראינה. מומחים בצבא ארצות הברית מאמינים שלרוסיה יש את היכולת לפרוס מספיק כוחות לפלישה מלאה עד אמצע פברואר, במקביל להתחלה הצפויה של התרגילים הגרעיניים שלה.

עוד בוואלה!

רוסיה וסין בחזית אחידה נגד המערב: "לא להתרחבות נאט"ו"

לכתבה המלאה

ביום חמישי האשימה ארצות הברית את רוסיה בהיערכות לביום מתקפה של אוקראינה או המערב נגדה, כחלק ממבצע "דגל כוזב" שנועד לספק לה תירוץ לפלישה.

יומיים קודם לכן, פוטין האשים את ארצות הברית בניסיון "לגרור" את רוסיה לעימות מזוין. הוא אמר כי היא היא מתעלמת מהדאגות הביטחוניות של רוסיה ומהדרישה שלה להבטיח כי נאט"ו לא תצרף את אוקראינה בעתיד.

נשיא רוסיה קיבל תמיכה מנשיא סין שי ג'ינפינג ביום שישי, כשביקר בבייג'ינג לרגל פתיחת אולימפיאדת החורף. בהצהרה משותפת הם אמרו שהם "מתנגדים להתרחבות נוספת של נאט"ו".

גורם אמריקני בכיר אמר שסין הייתה צריכה להשתמש בפגישה עם פוטין כדי לעודד אותו לעצור ההסלמה באוקראינה. "אם רוסיה תפלוש עוד יותר לאוקראינה וסין תעצום עין, זה מצביע על כך שסין מוכנה לסבול או לתמוך בשתיקה במאמצים של רוסיה לכפות על אוקראינה גם כשהם מביישים את בייג'ינג, פוגעים בביטחון האירופי ומסכנים את השלום העולמי והיציבות הכלכלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully