וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רישיון ג' במילואים: תוכנית צה"ל להתמודדות עם סרבנות נהגים בני מיעוטים במלחמה

עודכן לאחרונה: 4.2.2022 / 11:48

בשל החשש מסירוב פקודה של חיילים מהעדה הבדואית בזמן חירום, צה"ל מעניק קורס חינמי ללוחמים, המוכר באזרחות, והוא על חשבון ימי המילואים. בין היתר, הוא אמור לשמש אותם בפעילות ביטחון שוטף במסגרת המילואים. "יש בעיה וצריך להניח אותה על השולחן"

מפקדים בגדודי המילואים של אוגדות החוד בצה"ל מעודדים לאחרונה מילואימניקים להירשם בחינם לקורס רישיון נהיגה מסוג ג'. "הקורס הצבאי מוכר גם באזרחות והקורס עצמו הוא על חשבון ימי המילואים", נאמר ללוחמים. הרישיון אמור לשמש אותם בפעילות ביטחון שוטף במסגרת המילואים ובנהיגה על ג'יפים מסוג 'האמר' ומשאיות קטנות

בצה"ל מתגאים בתהליך חיובי של גיוס בני מיעוטים למערך התובלה בעיקר מבני העדה הבדואית ואחרים שרואים בכך מקצוע לחיים. ההצעה מפתה ללוחמים שמשתחררים ורוצים רשיון ג' אך לצד זאת יש חשש גדול של סרבנות הנהגים בזמן חירום של מלחמה במספר חזיתות.

במהלך מבצע שומר חומות, התגלו מספר אירועי סרבנות ונפקדות בקרב נהגים בני מיעוטים בשירות סדיר, עליהם פורסם לראשונה בוואלה!. מדובר היה במספר דו ספרתי של חיילים. חלקם הסבירו כי הסרבנות הייתה בעקבות ללחץ מהסביבה במקום מגוריהם שהתבטא אף באיומים וקללות ברשתות החברתיות. בעוד חלקם הסכימו למרות הלחצים לחזור לשירות, במקרים אחרים העדיפו החיילים להשתחרר משירות צבאי.

לאחר מבצע שומר חומות, נרשמה ירידה בהיקף גיוס בני העדה הבדואית לצה"ל וכתוצאה מכך אגף כוח האדם פתח בתוכנית משולבת לעידוד גיוס.

התרגיל הצבאי חץ קטלני, 29 באוקטובר 2020. דובר צה"ל
"נהגים יסרבו להתפקד למילואים". משאיות צבאיות/דובר צה"ל

לדברי גורמים באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל "יש בעיה וצריך להניח אותה על השולחן". החשש הקיים לדבריהם הוא שבתרחיש של מלחמה ביותר מחזית אחת, יידרש צה"ל למספר גדול מאוד של נהגים ומשאיות בשירות הצבא ונהגים יסרבו להתפקד למילואים.

"ראינו מה קרה במבצע שומר חומות. חיילים לא חששו להתבטא בנושא. לכן טוב וחשוב שבצה"ל לא מחכים שהבעיה תהפוך לחמורה ומנסים להיערך בכול מיני דרכים, כולל הרחבה של מצבת הנהגים במילואים", אמרו. לא מדובר בקורסים ל-'סמי טריילר', אך אם התהליך יצליח, הוא יקל במידה רבה על הגדודים וחטיבות שצריכות להניע כוחות, ציוד וכלים ממקום למקום.

מדובר צה"ל נמסר: משרתי המילואים בגדודים השונים מזומנים בהתאם להחלטת המפקדים לביצוע רישיון נהיגה בדרגת C1 (משא). באשר לרישיון מסוג C (משא כבד), מדובר בהכשרת נהיגה ארוכה מהרגיל, ועל כן קורית באופן גורף כהכשרה סדירה. במקרים חריגים משרתי מילואים יכולים לעבור מרמת רישיון C1 ל-C, וזאת לפי החלטת המפקדים וללא קשר לפערים. כמו כן, לאחר ביצוע תחקירים מעמיקים בסיום מבצע 'שומר החומות', לא עלו פערים בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully