וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשיא גל ההתייקרויות: בכירים באוצר יצאו לחופשת סקי באירופה

עודכן לאחרונה: 3.2.2022 / 18:07

לוואלה! נודע כי ראש אגף התקציבים יוגב גרדוס, נמצא בימים האחרונים באוסטריה, יחד עם בכירים נוספים באגף. הדבר מתרחש בצל המחאה הציבורית נגד עליית המחירים במשק, וניסיונות שר האוצר למתן את ההתייקרויות. משרד האוצר: "מדובר בחופשה פרטית שתוכננה מראש"

בווידאו: שר האוצר ליברמן מתייחס לגל עליות המחירים/צילום: ערוץ הכנסת

בשיא משבר עליית המחירים, בכירי משרד האוצר נופשים בחו"ל. לוואלה! נודע כי ראש אגף התקציבים, יוגב גרדוס, נמצא בימים האחרונים בחופשת סקי באוסטריה, יחד עם בכירים נוספים באגף התקציבים. זאת, בזמן שהממשלה מנסה לגבש צעדים לריסון גל ההתייקרויות ולהרגיע את המחאה הציבורית. ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "מדובר בחופשה פרטית שתוכננה מראש".

גורמים באוצר אומרים שראש אגף התקציבים קיבל אישור לחופשה ממנכ"ל משרד האוצר רם בלינקןב, אחרי שנתיים שהוא לא היה בחופש בשל משבר הקורונה והתקציב, ושמונה לו מחליף לתקופה שהוא נעדר.

המחאה הציבורית צפה בעקבות עליות המחירים, בעיקר בתחום המזון, החשמל והדלק. חלק מהיבואנים הודיעו, עקב מכתב שנשלח משר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי, כי הם מקפיאים את העלאות המחירים שתכננו. מחירו של ליטר בנזין 95 התייקר ב-34 אגורות ועומד על 6.71 שקלים ומחירי החשמל התייקרו ב-5.7%.

הסיבה להתייקרות מחירי הדלק היא ככל הנראה הקטנת תפוקת הדלק על ידי היצאניות הגדולות, שנועדה לשמור על מחירו לאורך השנה הראשונה לקורונה, עת ירד הביקוש. אמנם ההשפעות הכלכליות של הקורונה פחתו ורוב כלכלות העולם התאוששו, אך ההיצע לא גדל בהלימה להתאוששות.

גם מחירי החשמל התייקרו, כשהגורם המרכזי לעלייה בתעריף החשמל הוא מחיר הפחם העולמי שעלה במהלך השנה האחרונה ביותר מ-100%. ברשות החשמל שאמונה על תעריפי החשמל הסבירו כי למרות המעבר לגז טבעי, בשנת 2021 כ-23% מסך הייצור המשקי נעשה באמצעות פחם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully