וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-9,000 בני אדם מתו מקורונה בישראל מפרוץ המגיפה

עודכן לאחרונה: 3.2.2022 / 9:50

58,472 בני אדם אובחנו חיוביים לנגיף הקורונה. מספר החולים קשה נמצא בעליה ועומד על 1,096, מתוכם 258 מונשמים. נרשמה ירידה נוספת במקדם ההדבקה שנעמד על-0.9. זאת, בהמשך להחלטת קבינט הקורונה כי התו הירוק יבוטל כמעט לחלוטין

בווידאו: רה"מ בנט אומר כי רואים תחילת מגמת התייצבות באומיקרון ומתייחס למתווה הבידודים בבתי הספר/צילום: לע"מ

58,472 בני אדם אובחנו חיוביים לנגיף הקורונה - כך עולה היום (חמישי) מנתונים שפרסם משרד הבריאות. לפי דו"ח אמ"ן, נמשכת הירידה במספר המאומתים, אך מספרם היומי עדיין גבוה מאד והירידה הנרשמת איטית.

9,013 מתו מהנגיף מתחילת המגפה, 87 מתוכם נוספו למניין המתים ב-24 השעות האחרונות. כמו כן, מנתוני משרד הבריאות עולה כי נרשמה ירידה נוספת במקדם ההדבקה שנעמד על-0.9. מספר החולים קשה נמצא בעליה ועומד על 1,096, מתוכם 258 מונשמים.

בד בבד, זן BA.2 ממשיך להתפשט בעולם, כולל במדינות ששיא גל האומיקרון שלהן דעך לאחרונה. ממידע ראשוני על הזן עולה כי הוא מדבק יותר ב-30-50% יותר מהאומיקרון, אך לא קטלני יותר. 10% מהמאומתים בישראל הם נדבקים בווריאנט ומתו ממנו 769 חולים מתחילת ינואר ועד היום.

מחלקת קורונה בבית החולים בלינסון, פתח תקוה 24 בינואר 2022. ראובן קסטרו
מחלקת קורונה/ראובן קסטרו

קבינט הקורונה קבע השבוע כי התו הירוק יבוטל כמעט לחלוטין, ויחול רק באירועים שיוגדרו בסיכון גבוה, בהתאם להמלצת משרד הבריאות.

מי שיחוסן שלוש או ארבע פעמים יהיה זכאי לתו הירוק ללא הגבלת זמן, ומי שהתחסן רק פעמיים, יוכל לקבל את התו עד ארבעה חודשים לאחר קבלת המנה השנייה. גם מחלימים יהיו זכאים לתו למשך ארבעה חודשים מאז שהחלימו. זו הייתה ישיבת קבינט הקורונה הראשונה זה שלושה שבועות.

נוסף על כך, האריך הקבינט את התקנות בנתב"ג, לפיהן חובה להיבדק לפני טיסה לארץ ולאחר הנחיתה בה, עד ל-7 במרץ. עם זאת, החל מיום שלישי הבא, תבוטל חובת ביצוע בדיקת קורונה לפני טיסה מישראל, למי שאינו מחוסן או מחלים. כמו כן, נקבע כי מי שחווה תסמינים בשבועיים שלפני הטיסה לישראל יוכל לעלות לטיסה כפוף להצגת בדיקת אנטיגן מוסדית שהתבצעה לאחר תחילת התסמינים, ולא כפוף לבדיקת PCR כפי שנדרש עד כה.

עוד הוחלט כי כניסה לבתי אבות תחייב בדיקת אנטיגן וכי מוסד שיחליט להקים עמדת אנטיגן כתנאי בדיקה יקבל סבסוד חלקי מהמדינה. חובת עובדים לא מחוסנים במוסדות רווחה, בריאות וחינוך לבדיקה דו שבועית תימשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully