וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה עדיין תידרשו להציג תו ירוק ומי יהיה זכאי לקבל אותו? המדריך לתקנות החדשות

עודכן לאחרונה: 2.2.2022 / 7:38

קבינט הקורונה החליט על ביטול התו הירוק, למעט באירועים "בסיכון גבוה", ועל שורת הנחיות חדשות נוספות. במסעדות ובקניונים התו יבוטל, אך בחתונות ובמסיבות הוא עדיין יהיה בתוקף. וגם: אילו בדיקות צריך לעשות לפני טיסה? וואלה! עושה סדר

בווידאו: רה"מ בנט אומר כי רואים תחילת מגמת התייצבות באומיקרון ומתייחס למתווה הבידודים בבתי הספר/צילום: לע"מ

קבינט הקורונה קבע היום (שלישי) כי התו הירוק יבוטל כמעט לחלוטין, ויחול רק באירועים שיוגדרו בסיכון גבוה, בהתאם להמלצת משרד הבריאות. אז איפה עדיין תידרשו להציג תו ירוק, מי יהיה זכאי לו ומתי התקנות החדשות ייכנסו לתוקף? וואלה! עושה סדר.

היכן עדיין תידרשו להציג תו ירוק?

קבינט הקורונה קבע כי התו הירוק יבוטל בכל המקומות, למעט באירועים שיוגדרו ב"סיכון גבוה", כגון חתונות או מסיבות. מאז שהתקנות ייכנסו לתוקף, לא יהיה יותר צורך בהצגת התו במסעדות, בקניונים וביתר המקומות שחייבו תו ירוק עד כה.

תו ירוק. יונתן זינדל, פלאש 90
יבוטל למעט באירועים המוניים/פלאש 90, יונתן זינדל

מי יהיה זכאי לתו הירוק?

מי שיחוסן שלוש או ארבע פעמים יהיה זכאי לתו הירוק ללא הגבלת זמן. מי שהתחסן רק פעמיים, יוכל לקבל את התו עד ארבעה חודשים לאחר קבלת המנה השנייה. גם מחלימים יהיו זכאים לתו למשך ארבעה חודשים מאז שהחלימו.

מתי התקנות ייכנסו לתוקף?

המתווה החדש ייכנס לתוקפו בשבעה בפברואר, בחצות שבין יום ראשון הקרוב ליום שני.

עומסים בנתב"ב 19 בדצמבר 2021. פלאש 90, אתר רשמי
חובת הבדיקות הוארכה. נתב"ג בימי קורונה/אתר רשמי, פלאש 90

אילו בדיקות צריך לעשות לפני טיסה?

קבינט הקורונה האריך את התקנות בנתב"ג, לפיהן חובה להיבדק לפני טיסה לארץ ולאחר הנחיתה בה, עד ל-7 במרץ. עם זאת, החל מיום שלישי הבא, תבוטל חובת ביצוע בדיקת קורונה לפני טיסה מישראל, למי שאינו מחוסן או מחלים. כמו כן, נקבע כי מי שחווה תסמינים בשבועיים שלפני הטיסה לישראל יוכל לעלות לטיסה כפוף להצגת בדיקת אנטיגן מוסדית שהתבצעה לאחר תחילת התסמינים, ולא כפוף לבדיקת PCR כפי שנדרש עד כה.

איזו בדיקה צריך לעשות כדי להיכנס לבית אבות?

עוד הוחלט כי כניסה לבתי אבות תחייב בדיקת אנטיגן וכי מוסד שיחליט להקים עמדת אנטיגן כתנאי בדיקה יקבל סבסוד חלקי מהמדינה.

החלטות קבינט הקורונה, שתאמו את המלצת משרד הבריאות, לא התקבלו פה אחד. שר האוצר אביגדור ליברמן, שדרש לבטל את התו הירוק לחלוטין, לא נכח בדיון ואת משרד האוצר ייצג השר חמד עמאר. השר זאב אלקין התנגד לצמצום התו הירוק, והציע לדחות את ההחלטה בשבועיים או להחליט שהתקנות יחלו עוד שבועיים, בדומה לעמדת כחול לבן שהוצגה על ידי השרה אורית פרקש הכהן לפני תחילת הדיון.

לפי גורמים שנכחו בדיון, אלקין הסביר שבשיא הגל החמישי, כשכמות החולים קשה והמתים צפוי לגדול בשבועיים הקרובים, לא נכון לצמצם את התו הירוק. נוכח החשש מהזן החדש, הוסיף אלקין, עדיף לדחות את ביטול או צמצום הצו.

שרת המדע פרקש הכהן אמרה בדיון כי "אני מבינה את הצורך בעדכון והקפאת התו הירוק - אבל בסוף הכלי שנשאר בידינו הוא החיסונים. אז איזה מסר יוצא לציבור שמבטלים דווקא בשיא גל החולים? במיוחד שחלק מהמומחים לא בטוחים שאנחנו לפני ירידה. אסור שייצא מסר מטעה לציבור, צריך לצאת לציבור בנחת לא בתזזיתיות. מדובר בהחלטה לא ברורה מספיק שדורשת עבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully