וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה: לפחות 17 מתו ועשרות אושפזו בבירה לאחר שצרכו קוקאין עם חומר רעיל

עודכן לאחרונה: 3.2.2022 / 7:27

גורמים רשמיים במדינה אמרו שהם פועלים במהירות כדי להבין מה היה בתוך הסם, והזהירו את אלו שקנו אותו במהלך 24 השעות האחרונות משימוש בו. כ-10 בני אדם נעצרו בחשד שמכרו את הקוקאין, ונבדקת האפשרות אם החומר שהוכנס הוא כחלק ממלחמה בין סוחרים

כוחות המשטרה ליד בית החולים בבואנוס איירס שם מטופלים הנפגעים מהקוקאין, 2 בפברואר, 2022. רויטרס
כוחות המשטרה ליד בית החולים בבואנוס איירס, שם מטופלים הנפגעים מהקוקאין/רויטרס

לפחות 17 בני אדם מתו ו-56 נוספים אושפזו בפרבר צפון-מערבי בבואנוס איירס לאחר שצרכו קוקאין עם חומר רעיל - כך מסרו הלילה (חמישי) הרשויות בארגנטינה. גורמים רשמיים אמרו שהם פועלים במהירות כדי להבין מה היה בתוך הסם, והזהירו משימוש בו את אלו שקנו אותו במהלך 24 השעות האחרונות.

סרג'יו ברני, ראש הביטחון של מחוז בואנוס איירס, אמר לערוץ הטלוויזיה Telefe שהרשויות מנסות לאתר את החומר הרעיל "כדי להוציאו מהמחזור". כעשרה בני אדם נעצרו לאחר שהמשטרה פשטה על בית בשכונת טרס דה פבררו, שם לפי החשד נמכר הקוקאין, ובנוסף נתפסו מנות קוקאין דומות לאלו שתוארו על ידי משפחות הקורבנות. התרופות נלקחו למעבדה לצורך ניתוח. משרדו של ברני אמר כי שירותי החירום מדווחים על חולים חדשים במצב קריטי שהובאו לבית החולים.

בני משפחה וחברים עומדים מחוץ לבית חולים שבו מאושפזים נפגעים מקוקאין רעיל, בואנוס איירס. 2 בפברואר, 2022. רויטרס
בני משפחה וחברים עומדים מחוץ לבית חולים שבו מאושפזים הנפגעים/רויטרס

הרשויות פרסמו אזהרה דחופה לאחר ששלושה בתי חולים נפרדים דיווחו על כמה מקרי מוות ומקרים חמורים של הרעלה. לפי דיווחים מוקדמים הקורבנות סבלו מפרכוסים והתקפי לב פתאומיים.

התובע הציבורי של סן מרטין, מרסלו לאפארגו, אמר ל-Radio Mitre שהדאגה העיקרית של הרשויות היא "לתקשר כדי שמי שיש ברשותם את הרעל הזה יודע שהם לא צריכים לצרוך אותו". לאפארגו אמר כי המקרים האלה "חריגים לחלוטין". הוא גם אמר שהסיבה להרעלת הסם כאות מלחמה בין סוחרי סמים היא "השערה" בשלב זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully