וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: אברכים הבריחו קוקאין מברזיל לישראל

איילה חננאל

9.7.2010 / 5:57

תושב כפר חב"ד נעצר השבוע בחשד שעמד בראש רשת הברחת קוקאין מברזיל לישראל. ליוסף שיף היו בעבר קשרים עם אנשי ציבור רבים

בית המשפט השלום בת"א האריך אמש (חמישי) בשמונה ימים את מעצרו של יוסף שיף, בן 42, תושב כפר חב"ד ולשעבר חבר מרכז של מפלגת הליכוד, בחשד כי עמד בראש רשת להברחת קוקאין ארצה מדרום אמריקה. בלשי מפלג הסמים בימ"ר ת"א התחקו זה מספר שבועות אחר חברי הרשת החשודים בייבוא סמים מברזיל.

לפני כשבוע, יצאו מהארץ לברזיל שני צעירים תושבי בני ברק בני 20 ו-21, תלמידי ישיבה לשעבר, על פי החשד בהנחייתו של יוסף שיף. ביום רביעי שבו האברכים לישראל בטיסה מברזיל. בלשים בראשותו של רב-פקד יוסי גרשון המתינו לשניים בשדה התעופה נתב"ג ובחיפוש שנערך במזוודות שהיו ברשותם על ידי הבלשים ויחידה 747 במרחב נתב"ג, נתפס בדפנות כפולות במזוודותיהם סם החשוד כקוקאין במשקל 10.5 ק"ג, ששוויו מעורך בלא פחות ממיליון דולר. בהמשך נעצר גם שיף שעל פי החשד עומד מאחורי הזמנת הסם, והשלושה הובאו לבית משפט השלום בתל אביב לצורך הארכת מעצרם.

סנ"צ ידידה סבג,ראש מפלג הסמים בימ"ר תל אביב סיפר כי, "ככל שידוע לנו שיף עמד בראש רשת הברחת הסמים והיה אחראי לגיוסם של בני הישיבה. עם זאת נבדקת מעורבותם של חשודים נוספים ברשת וצפויים מעצרים נוספים". שיף, אשר על פי החשד עמד בראש גיוס הבלדרים לרשת הסמים וביצירת הקשר עם הסוחרים בדרום אמריקה, אינו מוכר למשטרה וחסר כל עבר פלילי. כך גם שני האברכים שנתפסו מבריחים את הקוקאין. שיף עבד במשך מספר שנים בעמותת אור לשמחה שאביו שימש כיו"ר שלה ובן דודו היה בעבר עוזרו של הח"כ נתן שרנסקי.

בברית מילה שערך שיף לבנו לפניי כחמש שנים בכפר חב"ד, נכחו כל בכירי הארץ. שרים וחברי-כנסת הגיעו לכפר להשתתף בברית מילה לבנו. בין הבכירים שנכחו במקום היו יו"ר הכנסת רובי ריבלין, השר סילבן שלום, ח"כ צחי הנגבי, ח"כ גדעון עזרא, ח"כ ישראל כץ, ח"כ דני נווה וח"כ נתן שרנסקי. עוד נכחו במקום אנשי עסקים רבים. גורמים במועצת כפר חב"ד מספרים כי "בשנים האחרונות נקלע שיף למצוקה כלכלית בעקבות עסק שפתח ולא הצליח" וכי בין יתר עיסוקיו,עבד עד לאחרונה גם כמשגיח כשרות בנתב"ג. "לא מדובר באדם בעל אופי קרימינלי", מציינים מכריו של שיף ומוסיפים כי החשד המיוחס לו כי עמד בראש רשת הברחת הקוקאין, "הינו מופרך ובאופן וודאי, אלה אנשים חזקים בהרבה שעומדים מאחורי הברחת הסמים ואם הוא אכן היה מעורב, הדבר נגרם כתוצאה מהמצוקה אליה נקלע."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully