וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה הורגשה בישראל; מוקד הרעש: מערבית לקפריסין

עודכן לאחרונה: 3.2.2022 / 6:58

פיקוד העורף עדכן כי רעש בעוצמה 4.5 התרחש במרחק של 388 ק"מ צפונית מערבית לנהריה. תושבים בישראל דיווחו כי הרגישו את הרעידה. "המדפים חרקו", סיפר לוואלה! ישראלי המתגורר בקפריסין. בשבוע שעבר אירעו שתי רעידות אדמה בישראל תוך פחות מיממה

בווידאו: תיעוד של כרוז מכריז על רעידת אדמה בצפון הארץ ופינוי עובדים בעיריית עפולה/צילום: עיריית עפולה ועיריית בית שאן

רעידת אדמה הורגשה אמש (רביעי) בישראל - כך נמסר מפיקוד העורף. מוקד הרעש היה בים התיכון כמה עשרות קילומטרים מערבית לקפריסין ובמרחק 388 ק"מ צפונית מערבית לנהריה ובעוצמה של 4.5. באירופה ומהשירות הגיאולוגי של ארצות הברית דיווחו תחילה על עצמה חזקה יותר של 5.1-5.3. עד כה לא דווח על נזק או נפגעים שם או בארץ כתוצאה מהאירוע.

רוני, ישראלי המתגורר בפאפוס, סיפר לוואלה! כי "היא בהחלט הורגשה היטב. המדפים של כוננית הספרים השמיעו חריקות ותזוזות, אבל יחסית היה חלש ופחות מהרעידה הקודמת, תודה לאל". אליס, ישראלית שגם היא מתגוררת בפאפוס, סיפרה: "הרגשתי לגמרי את רעידת האדמה... חזרנו מערב טעימות יין וחשבתי שזה מהיין. הכול נע מתחתי לכמה שניות... מפחיד".

רעידת אדמה מערבית לקפריסין. 2 בפברואר 2022. EMSC, אתר רשמי
מוקד הרעש: מערבית לקפריסין/אתר רשמי, EMSC

ביום ראשון שעבר, רעידת אדמה בעוצמה 3.5 הורגשה בצפון הארץ, יממה לאחר רעידה דומה. הרעש הורגש בכפר תבור, בית שאן, עפולה וטבריה. בבית שאן עובדי העירייה פונו מהבניין במסגרת הנוהל בעת רעידת אדמה. המכון הגיאולוגי לישראל הודיע כי רעידת האדמה התרחשה במרחק של 16 ק"מ דרומית-מזרחית לטבריה.

אחד התושבים סיפר לוואלה! כי "הייתי באזור עין חרוד בישיבה. הרגשנו רעידת אדמה קצרה בדיוק כמו שהייתה בלילה. יצאנו מהבניין וחיכינו כמה דקות עד החזרה. מפתיע מאוד שהייתה רעידת נוספת ויש חשש אם תהיה רעידה יותר גדולה בקרוב".

עובד מדינה בקריית הממשלה בנוף הגליל דיווח לוואלה! כי הרעש הורגש גם שם, "הכול בסדר, הרגשנו שהמבנה זז", לדבריו

עוד בוואלה!

בפעם השנייה בתוך פחות מיממה: רעידת אדמה בעוצמה 3.5 הורגשה בצפון הארץ

לכתבה המלאה
ססמוגרף, המכון הגיאולוגי. יואב איתיאל
ססמוגרף, המכון הגיאולוגי/יואב איתיאל

יום לפני כן, מעט לפני חצות תושבים דיווחו על רעידת אדמה שהורגשה בצפון הארץ. הרעש נשמע בטבריה, צפת, הקריות, עמק הירדן ובית שאן. המכון הגיאולוגי לישראל מסר כי ב-23:36 הכתה רעידת האדמה 19 ק"מ צפון-מזרחית לבית שאן, בעוצמה 3.7, וכי מוקד הרעש היה על גבול ירדן, מזרחית לקיבוץ גשר. המשטרה מסרה כי נרשמו עשרות קריאות במוקדי 100, לא דווח על נפגעים ונזק ואין התרעה מפני צונאמי.

"היה ארוך יחסית, זזו דברים בבית", סיפר לוואלה! אתמול נפתלי, תושב חיפה. "שולחן הכתיבה זז מעצמו ל-4-3 שניות", מסר תושב הקריות. "בבירור חשתי רעידה של כמה שניות", סיפרה תושבת הכרמל. "הבית, החדר והמיטה רעדו". חני מטבריה העידה כי "כל הגוף שלי רועד מפחד. התחלתי להרים את הילדים כדי לצאת החוצה. המיטה זזה ממש, כל החלונות רעדו".

לפני כשבועיים, רעידת אדמה אירעה בקפריסין והורגשה בארץ. על פי המכון הסיסמולוגי האירופי-ים תיכוני (EMSC), מוקד הרעש שהורגש סביב השעה 3:07 היה בעומק של שני קילומטרים. כמו כן, תושבים ברחבי הארץ אמרו כי הרגישו את רעידת האדמה. אגף סיסמולוגיה במכון הגיאולוגי בישראל דיווח כי הרעש הורגש בארץ במרחק 369 קילומטרים צפונית-מערבית לנהריה. כמו כן, עוצמת הרעידה שנמדדה על פי האגף הייתה 5.6.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully