וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי נגד שר הדתות: "מתייעץ עם רבנים קטנים על הגיור, הם מבלבלים לו את המוח"

עודכן לאחרונה: 1.2.2022 / 20:54

הרב יצחק יוסף תקף בחריפות את השר כהנא במהלך אירוע מחאה נגד רפורמת הגיור, בהשתתפות מאות רבנים: "אל תלך אחרי העגל, תתעשת. מה שהרסת בכשרות אתה רוצה להרוס גם בגיור? תחזור בתשובה". עוד אמר כי לגיורים שייעשו במסגרת הרפורמה החדשה "אין שום תוקף"

בווידאו: השר מתן כהנא קורא לרבנות הראשית לשתף פעולה עם חקיקת חוק הגיור/מערכת וואלה!

מאות רבנים דתיים וחרדים, בהם הרבנים הראשיים, דוד לאו ויצחק יוסף, רבני ערים ודיינים, התכנסו הערב (שלישי) בירושלים, למחאה נגד רפורמת הגיור שמקדמת הממשלה ובמסגרתה תהיה אפשרות לרבני ערים לגייר. האירוע נערך תחת הכותרת "עולם היהדות נגד רפורמת הגיור".

הראשון לציון, הרב הראשי יצחק יוסף, תקף בחריפות את השר לשירותי דת, מתן כהנא, שהוביל את הרפורמה ואמר כי הוא "מתייעץ עם רבנים קטנים שהם מבלבלים לו את המוח", וקרא לו להתעשת. "הוא צריך להבין שכל רבני ישראל נתנו בו אמון, אבל הרבנים שהוא מתייעץ איתם אומרים שהגיור מספיק כך שאדם יהיה מסורתי, יעשה קידוש ואחר כך ייסע לים. זו עקירת התורה וההלכה".

כנס תחת הכותרת עולם היהדות נגד רפורמת הגיור״, בהובלת מאות רבנים דתיים וחרדים. שלומי כהן, אתר רשמי
מאות רבים התכנסו בירושלים למחאה נגד רפורמת הגיור/אתר רשמי, שלומי כהן

הרב יוסף דיבר על האפשרות כי הציבור החרדי והדתי יורה על פתיחת ספרי יוחסין, אם הרפורמה תאושר, ובמסגרתם יוגדרו מי הם "יהודים נטו". לדבריו, הגיורים שייעשו במסגרת הרפורמה החדשה "אין להם שום תוקף". "אנחנו אומרים לשר הדתות - אל תלך אחרי העגל, אל תלך אחרי רבנים קטנים, תתעשת. מה שהרסת בכשרות אתה רוצה להרוס גם בגיור? תחזור בתשובה".

הרב הראשי של ירושלים, שלמה עמאר, תקף גם הוא את הרפורמה ואמר כי "אם חס ושלום יבצעו את המזימה הרעה הזו הרי זה יביא בהכרח את גדולי ישראל להחליט לעשות ספרי יוחסין. נלחמנו בזה. אלה שמעוררים את הדברים הם יפסידו, הם יהיו בחוץ. אנחנו לא רוצים את זה".

עוד בוואלה!

"עצימת עיניים גורמת להתבוללות": השר כהנא חושף את חוק הגיור

לכתבה המלאה
התכנסות הרבנים בנושא הכשרות - הרב יצחק יוסף. הרבנות הראשית,
"השר כהנא מתייעץ עם רבנים קטנים", הרב יצחק יוסף/הרבנות הראשית

"מה הם רוצים לגרום, לקרוע את העם לקרעים? שלא נצליח להתחתן זה עם זה?", הוסיף הרב עמאר. "יש דעות, יש הנהגות שונות, יש ויכוחים, אבל ברוך השם מתחתנים זה עם זה ולא מרחיקים זה מזה. אפילו שיש דעות שונות שבט אחים גם יחד".

רפורמת הגיור קובעת כי רבני ערים יוכלו להקים הרכבי בית דין לגיור במסגרת מערך הגיור הממלכתי תחת כללי דיון, פיקוח, בקרה ותעודות אחידות לכולם. במסגרת זאת, יוקם באגף הגיור הממלכתי מחוז "רבני ערים" שיעניק שירותים מנהליים להרכבי רבני הערים. מי שיקבע את הכללים האחידים לגיור היא ועדת רבנים חדשה, אך לרב הראשי, לוועדת ההיגוי ולמועצת הרבנות הראשית תהיה סמכות לבטל מינוי של דיין גיור באופן מבוקר במקרה של הפרת כללי הדיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully