וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: אבטחה משטרתית לעיתונאית שדיווחה על האסלאם הקיצוני

סוכנויות הידיעות

עודכן לאחרונה: 1.2.2022 / 13:47

אופלי מונייה, שהשתתפה בסרט תיעודי על עיירה בגבול עם בלגיה שבה נשים יושבות בתאים נפרדים מגברים במסעדות, זכתה לאיומים על חייה שידורו. הפרשה זכתה לתהודה לקראת הבחירות לנשיאות באפריל

העיתונאית סופי מונייה, 2019. רויטרס
קיבלה אבטחה משטרתית. אופלי מונייה/רויטרס

עיתונאית בצרפת קיבלה אבטחה משטרתית אחרי שהשתתפה בסרט דוקומנטרי על החיים בעיירה בצפון המדינה הנתונה להשפעת האסלאם הקיצוני. אופלי מונייה, בת 34, קיבלה איומים על חייה אחרי שידור הסרט "אזור מוגבל" בשבוע שעבר, שעסק בעיירה רובה שבגבול בלגיה.

בסרט מוצגת מסעדה שבה נשים יושבות בתאים מופרדים מגברים וחנות צעצועים המוכרת בובות ללא פנים כחלק מפירוש נוקשה של האסלאם האוסר על הצגת דמויות מצוירות. היא אף שוחחה עם עורך הדין המקומי אמין אלבני, שעזר לחשוף מוסד חינוכי שקיבל עשרות אלפי אירו מכספי ציבור כדי לחנך ילדים עניים, אבל במקום זאת מואשם בהפצת לימודים אסלאמיים.

עורך הדין דיבר בסרט נגד השפעת האסלאם הקיצוני, וכיצד הודבקה לו תווית של "כופר". בעקבות איומים לערוף את ראשו, הוא זוכה גם הוא לאבטחה משטרתית.

הידיעה על האיומים על השניים עוררה סערה בצרפת, שבה רבים חשים שהחילוניות של הרפובליקה נמצאת תחת סכנה בשל אידיאולוגית דתיות זרות שיובאו למדינה מבחוץ.

הנשיא עמנואל מקרון, שנערך להתמודד על כהונה שנייה באפריל, מואשם על ידי מבקריו מימין ביד רכה ביחס להגירה. הוא צפוי להתמודד בסיבוב השני והמכריע מול אחד המועמדים מימין.

אחד מהם, הפרשן הימני קיצוני אריק זמור, מיהר להתייצב לצד מונייה. "אופלייה מונייה נמצאת בסכנה קיומית", צייץ בשבת, כשהסרט החל לצבור תאוצה. "זה מה שקורה כשאתה מראה לצרפתים את האסלאמיזציה של ארצנו. מיליוני פטריוטים מודים לה על האומץ שלה". זמור הורשע פעמיים בפשעי שנאה על הצהרותיו נגד האסלאם.

מועמדת הימין השמרני ואלרי פקרסה צייצה: "תמיכה מלאה באופלייה מונייה, המאוימת ונמתא תחת הגנה בשל החקירה האמיצה שלה על האסלאמיזם".

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully