וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאי היהודי הימני קיצוני יתמודד על הנשיאות: "להציל את צרפת"

זמור, אחת הדמויות השנויות ביותר במחלוקת במדינה, הצטרף רשמית למרוץ כשברקע הוא מתחיל לרדת בסקרים בעקבות כמה שערוריות. הוא אמר כי הוא עושה זאת כדי "להציל את צרפת" מפני "הגורל הטרגי" הממתין לה

העיתונאי היהודי אריק זמור הכריז היום (שלישי) כי הוא מתמודד על נשיאות צרפת, על מנת "להציל" את המדינה. איש התקשורת הימני קיצוני ירד בשבועות האחרונים בסקרים. "הגיע הזמן לשנות ולהציל את צרפת", הכריז זמור בסרטון וידאו שפרסם ביוטיוב. "לכן החלטתי להתמודד על הנשיאות".

עוד לפני ההכרזה הרשמית, זמור הוזכר כמועמד בולט בבחירות שיתקיימו באביב בשנה הבאה, שבהן צפוי להתמודד גם הנשיא המכהן עמנואל מקרון על כהונה שנייה. מקרון טרם הודיע על כך רשמית, והוא צפוי לעשות זאת בתחילת השנה. חלק מהסקרים הצביעו על דו-קרב בין השניים בסיבוב השני והמכריע בנשיאות, אולם לאחרונה נחלש זמור לטובת יריבתו על קולות הימין הקיצוני, מארין לה פן.

זמור, בן 63, מעורר דאגה גם בקרב חלקים בקהילה היהודית בשל התבטאויותיו הקשות נגד מהגרים. הוא אף טען שאם לישראל יש נשק גרעיני, אין סיבה של איראן לא יהיה. ביום שבת הוא תועד עושה אצבע משולשת לעוברת אורח במארסיי, בתגובה לכך שעשתה לו מחווה דומה, וביום ראשון מתוכננת להתקיים הפגנה נגדו בפריז במהלך אירוע הקמפיין הרשמי הראשון שלו.

אריק זמור מכריז על ריצתו לנשיאות צרפת, 30 בנובמבר 2021. רויטרס
מנסה להזכיר את דה גול. זמור מכריז על ריצתו לנשיאות, היום/רויטרס

בסרטון ההכרזה שלו טען זמור שהוריו היגרו לצרפת מאלג'יריה, כי בחירה בו "תחזיר" את השלטון לרוב העם מידי המיעוט "המדכא" אותו. הסרטון לווה בפסקול דרמטי, והציג נשים עם רעלות, גברים שחורים במטרו ותיעודים ממצלמות אבטחה של אלימות רחוב. "במשך זמן רב הייתי מרוצה מתפקידי כעיתונאי, אך אני כבר לא מאמין שיהיה פוליטיקאי עם האומץ להציל את המדינה מפני הגורל הטרגי שממתין לה - לכן החלטתי להתמודד על הנשיאות", אמר זמור, שחיבר גם כמה ספרים".

"אתם מרגישים שאתם כבר לא במדינה שפעם הכרתם, אתם זרים במדינה שלכם", אמר זמור בסרטון. "אנחנו חייבים להחזיר את הכוח לעם, לקחת אותו מהמיעוט שמדכא את הרוב".

כניסתו של זמור, שהורשע בעבר בהסתה לגזענות, אל המרוץ לנשיאות באפריל תבחן את כוחו ומגבלתו של הימין הקיצוני באירופה. אחרי עשור שבו הצליח לחדור למיינסטרים ביבשת, בין היתר בשל משבר ההגירה, הוא מראה סימנים שלפיהם הוא מיצה את כוחו.

הביקורת הנוקשה של זמור נגד האסלאם והמהגרים זוכה לתמיכה הן מצד תומכיה של לה פן והן מצד מצביעים מהימין המסתורי, אולם הוא מרחיק גם בוחרים שאותם ניסתה לה פן למשוך בשנים האחרונות. אחרי עלייה מטאורית בסקרים בשבועות האחרונים, כשכמה סקרים חזו שהוא יעפיל לסיבוב השני על חשבונה של מקרון, הפופולריות שלו החלה לדעוך.

אריק זמור עושה אצבע משולשת לאישה במהלך ביקור במארסיי, צרפת, 27 בנובמבר 2021. Nicolas TUCAT / AFP, GettyImages
מתחיל לרדת בסקרים בשבועות האחרונים. זמור עושה אצבע משולשת לאישה במארסיי, בשבוע שעבר/GettyImages, Nicolas TUCAT / AFP

בנוסף לתקרית האצבע המשולשת במארסיי, מגזין רכילות דיווח שהוא מצפה לילד מחוץ לנישואים עם היועצת הפוליטית שלו, והוא בתגובה החליט להגיש נגדו תביעה. בסקר שפורסם היום ונערך לפני ההכרזה הצפויה של זמור הוא ירד ב-3% עד 4% לכ-13% תמיכה בלבד. כעת, רוב הסקרים חוזים שחזור של הסיבוב השני מבחירות 2017, אז גבר מקרון על לה פן.

הסקרים הראו גם שחלק מהבוחרים הזדעזעו מדבריו על כך שילדים לא צריכים לקבל שמות זרים ושמשטר וישי, ששיתף פעולה עם הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה, למעשה הגן על יהודים. לפי התקשורת הצרפתית, הוא גם איבד את תמיכתם של כמה מתומכיו הבולטים ביותר.

"הוא מחקה את דה גול אבל מגן על הרעיון של פטאן", אמר אנטואן לומן, חבר מפלגת השמאל הקיצוני על זמור. שארל דה גול הוביל את ההתנגדות לכיבוש הנאצי ובהמשך הנהיג את צרפת. התפאורה בסרטון, כולל המיקרופון הענק, הזכירה את קריאותיו של דה גול מזמן המלחמה.

"היריב שלנו הוא עמנואל מקרון", אמר סבסטיאן שנו, ממפלגת "האיחוד הלאומי" של לה פן. "אנחנו לא רואים שהוא (זמור) הביא עמו משהו חדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully