וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אמריקני: "לא נשארו הרבה שבועות להגיע לעסקה עד שהסכם הגרעין יהפוך ללא רלוונטי"

עודכן לאחרונה: 1.2.2022 / 0:42

הגורם אמר כי שיחות הגרעין בווינה שיתחדשו השבוע נכנסות לישורת האחרונה. לדבריו, כדי למנוע הידרדרות למשבר "איראן צריכה לקבל החלטות קשות". בימים האחרונים קיימו צוותי המו"מ התייעצויות בבירות השונות. "שיחות ישירות יגדילו את הסיכוי להגיע להסכם ולגשר על המחלוקות"

בווידאו: רה"מ אומר בוועדת חוץ וביטחון כי ישראל אינה מחויבת להסכמי הגרעין עם איראן/צילום: ערוץ הכנסת

בכיר בממשל ביידן אמר אמש (שני) בתדרוך לכתבים כי שיחות הגרעין בווינה נכנסות השבוע לישורת האחרונה וכי "איראן צריכה לקבל החלטות קשות עכשיו" כדי למנוע הידרדרות למשבר. שיחות הגרעין יתחדשו השבוע, אחרי שבימים האחרונים קיימו צוותי המו"מ התייעצויות בבירות השונות.

"אי אפשר להמשיך בשיחות לעד בגלל התקדמות תכנית הגרעין של איראן. הבהרנו את זה לאיראנים ולשאר המעצמות", אמר הבכיר האמריקני. "לאור הקצב של התקדמות תכנית הגרעין האיראנית לא נשארו הרבה שבועות נוספים להגיע לעסקה עד שהסכם הגרעין יהפוך ללא רלוונטי".

הבכיר האמריקני ציין כי הייתה התקדמות בשיחות עם איראן והמחלוקות צומצמו. "ועכשיו הזמן להחלטות פוליטיות מצד איראן", הוא הדגיש. "נדע בקרוב האם ארה"ב חוזרת להסכם הגרעין ואיראן חוזרת ליישום מלא של ההסכם או שתהיה מציאות אחרת של משבר ומתיחות".

נציגי המעצמות ואיראן בשיחות הגרעין בווינה, אוסטריה, 29 בנובמבר 2021. רויטרס
"איראן צריכה לקבל החלטות קשות עכשיו". נציגי המעצמות ואיראן בשיחות בוינה/רויטרס

לדברי הבכיר האמריקני ארה"ב מוכנה לקיים שיחות ישירות עם איראן כדי לנסות ולהתגבר על המחלוקות האחרונות שנותרו. הוא הדגיש ששיחות ישירות יגדילו את הסיכוי להגיע להסכם. "זה יהיה הכי הגיוני ויאפשר להתגבר על אי הבנות. לאור הזמן הקצר שנשאר והקריטיות של ההחלטות זה יהיה מצער אם נאבד את ההזדמנות הזו בגלל שלא היו שיחות ישירות בין ארה"ב לבין איראן", אמר הבכיר האמריקני. "יש עדיין פערים משמעותיים אבל אנחנו רואים נתיב לעסקה אם החלטות יתקבלו ובמהירות".

לפני שבוע איראן הביעה לראשונה נכונות למשא ומתן ישיר עם ארצות הברית, שהכריזה כי היא ערוכה לקיים את השיחות "בדחיפות", בנקודת מפנה אפשרית במאמצים להציל את הסכם הגרעין שנחתם ב-2015.

טהראן מנהלת מאז השנה שעברה שיחות עם חמש המעצמות האחרות - גרמניה, צרפת, סין, רוסיה ובריטניה - שעדיין חלק מההסכם, שהקל בסנקציות על איראן בתמורה להגבלות על תכנית הגרעין שלה. לאחר שנשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ פרסם באופן חד-צדדי מההסכם ב-2018, וושינגטון תחת ממשל ביידן השתתפה בעקיפין במשא ומתן המתקיים בווינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully