וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרודו אובחן חיובי לקורונה: "לכו להתחסן וקחו בוסטר"

ראש ממשלת קנדה, שפונה למקום מבטחים בעקבות הפגנות מתנגדי החיסונים באוטווה, נדבק בנגיף ואמר כי הוא חש בטוב. הוא קרא לאזרחים להתחסן, ותקף את המפגינים: "עלבון לזיכרון ולאמת"

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, במסיבת עיתונאים באוטווה, 26 בינואר 2022. רויטרס
"ההפגנות - עלבון לזיכרון ולאמת". טרודו במסיבת עיתונאים באוטווה, בשבוע שעבר/רויטרס

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו הודיע היום (שני) כי הוא אובחן חיובי לנגיף הקורונה. "הבוקר נבדקתי חיובי ל-COVID-19. אני מרגיש בסדר - ואני אמשיך לעבוד מרחוק השבוע תוך שמירה על הנחיות בריאות הציבור. כולם, בבקשה לכו להתחסן ולקבל בוסטר", צייץ טרודו.

טרודו ומשפחתו מבודדים כבר כמה ימים לאחר שנחשפו לחולה קורנה. לפחות אחד מילדיו של ראש ממשלת קנדה אובחן חיובי גם כן, לפי משרד ראש הממשלה. המשפחה הועברה ביום שבת למקום מסתור כאמצעי זהירות, בשל מחאות סוערות באוטווה בבירה של מתנגדי חיסונים וההגבלות.

טרודו תקף את המחאה בבירה, שנמשכת זה היום השלישי, בתור "עלבון לזיכרון ולאמת". ההפגנות, שאותן יזמו נהגי משאיות במאה על הדרישה מהם להתחסן נגד קורונה כדי לעבור את הגבול, היו שלוות ברובן, אך המשטרה פתחה בחקירה בעקבות כמה תקריות. באחת מהן, אישה רקדה על קבר החייל האלמוני באנדרטת המלחמה הלאומית.

חלק מהמפגינים החזיקו שלטים שבהם הופיעו סמלים נאציים, בהשוואה בין ההגבלות שהטילה ממשלתו הליברלית של טרודו לרדיפת היהודים בידי הנאצים. "חופש הביטוי, האסיפה וההתארגנות הם אבני יסוד של הדמוקרטיה, אבל סמלים נאציים, דימויים גזעניים והשחתת אנדרטאות מלחמה הם לא", תקף ראש ממשלת קנדה המסרב לפגוש את המפגינים מ"שיירת החירות".

נכון להיום, 82% מהקנדים בני החמש ומעלה התחסנו נגד קורונה. בין המבוגרים, הנתון מגיע ל-90%. במפלגה השמרנית מהאופוזיציה התייצבו לצד המפגינים. סגנית יו"ר המפלגה, קנדיס ברגן, אמרה כי הם "מייצגים מיליונים שנמאס להם מסגרים ומהבטחות מופרות". היא כתבה בטוויטר: "מגיע להם שישמעו אותם ויתנו להם כבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully