וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מחאת מתנגדי חיסונים: טרודו הועבר למקום סודי

עודכן לאחרונה: 30.1.2022 / 22:10

שיירה של נהגי משאיות המוחים על הצורך שלהם להתחסן כדי לחצו את הגבול מקנדה לארה"ב התכנסו בבירה אוטווה, ודרשו את ביטול ההגבלות. לפי הדיווחים, ראש הממשלה, שתיאר את המפגינים בתור "מיעוט שולי", ומשפחתו הועברו למקום מבטחים

שיירת מחאה של נהגי משאיות על צעדי הקורונה, אונטריו קנדה, 29 בינואר 2022. רויטרס
"אני רוצה שזה ייפסק". הפגנת נהגי המשאיות באוטווה נגד טרודו, אתמול/רויטרס

מאות משאיות ואלפי מפגינים חסמו אתמול (שבת) את רחובות בירת קנדה אוטוווה במחאה על כך שאזרחים מחויבים להתחסן נגד קורונה כדי לחצות את הגבול לארצות הברית.

משתתפי "שיירת החירות" נופפו בדגלי קנדה, אחזו בשלטים וקראו קריאות נגד ראש הממשלה ג'סטין טרודו, כשנהגי המשאיות הותירו את מנועיהם הרועשים בעוצמה פועלים וצפרו כאות מחאה נגד מדיניות הממשלה. באזור הפרלמנט, משפחות צעדו במחאה חרף הקור העז בעוד שצעירים ומבוגרים הלמו במחבתות ובסירים מתחת לחלונות לשכתו של טרודו.

כלי התקשורת המקומיים דיווחו כי ראש הממשלה ומשפחתו הועברו מביתם ונלקחו למקום סודי בבירה בעקבות הפגנות הזעם נגד טרודו.

"אני רוצה שזה ייפסק - כל הצעדים האלו לא מוצדקים", אמר פיליפ קסטונגואי, איש עסקים בן 31 שהפגין מחוץ לפרלמנט אחרי שנסע במשך שבע שעות מפרובינציית קוויבק. "חובת החיסונים הופכת אותנו לחברה שמעולם לא הצבענו עבורה".

המחאה החלה בשבוע שעבר במערב המדינה, כשעשרות משאיות ארגנו שיירת נסיעה מוונקובר לאוטווה כדי למחות נגד ההגבלות, במיוחד נגד הדרישה מנהגי משאיות להתחסן נגד קורונה. הדרישה הוטלה על ידי ארצות הברית וקנדה בחודש שעבר, והיא משפיעה על הנהגים החוצים את הגבול שאורכו כ-9,000 ק"מ - הארוך ביותר בעולם.

השיירה הלכה ותפחה בדרכה לבירה הפדרלית של קנדה, ונקודת המפגש של המפגינים הייתה אזור הפרלמנט שבמרכז העיר. למרות החשש מפני עימותים אלימים, ההפגנות הסתיימו ללא תקריות חריגות.

טרודו, שנמצא בבידוד בשל חשיפה לחולה קורונה, הגן ביום רביעי על חובת החיסונים וציין כי 90% מנהגי המשאיות כבר התחסנו. אמר אמר כי המפגינים הם "מיעוט קטן" שלא מייצג את רוב הקנדים, והזהיר כי הם מסכנים לא רק את עצמם אלא את הציבור כולו. הוא תיאר את עמדותיהם כאנטי-מדעיות, אנטי-ממשלתיות ואנטי-חברתיות.

מנהיג האופוזיציה השמרנית, ארין אוטול, הפציר במפגינים להימנע מאלימות והבטיח להיפגש עם הנהגים, שנהנים גם מתמיכתו של מייסד חברת "טסלה" אלון מאסק. נכון להיום, 82% מהקנדים בני החמש ומעלה התחסנו נגד קורונה. בין המבוגרים, הנתון מגיע ל-90%.

ברית נהגי המשאיות של קנדה, אחת הקבוצות הגדולות בתעשייה, אמרה כי רוב הנהגים במדינה מחוסנים. היא ציינה כי היא "מתנגדת לחלוטין" להתכנסות באוטווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully