וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכר חיילי החובה יעלה ב-50% החל ממחר: "התלות בהורים תפחת"

עודכן לאחרונה: 31.1.2022 / 18:18

חיילי צה"ל צפויים לקבל את דמי הקיום הראשונים של 2022, כך שלוחם חוד יקבל 3,048 שקלים בחודש, לוחם יקבל 2,463, תומך לחימה ירוויח 1,793 ויתר החיילים 1,253. עלות המהלך - 900 מיליון שקלים בשנה. "יום מאוד משמח, יוכלו לצרוך מה שירצו, כולל אופנה, תרבות ומזון"

בווידאו: דמי הקיום של חיילי צה"ל יעלו החל מה-1/2/22/צילום: ערוץ הכנסת

חיילי החובה בצה"ל צפויים לקבל מחר (שלישי) את דמי הקיום הראשונים במתווה החדש, שבמסגרתו השכר שלהם עלה ב-50%. מדובר בדמי הקיום של חודש ינואר. החל ממחר, לוחם חוד יקבל 3,048 שקלים בחודש, לוחם יקבל 2,463, תומך לחימה יקבל 1,793 ויתר החיילים יקבלו 1,253.

"מחר יום מאוד משמח, אנחנו מעלים את דמי הקיום ב-50%", אמר לוואלה! רס"ן תכנון שכר באגף כוח האדם בצה"ל, סרן רו"ח אהרון עזר. "זו עלייה שמתווספת לעליות אחרות משנת 2014. לפני ההעלאה הנוכחית, דמי הקיום עלו ב- 250%, כך שיחד עם התוספת הזו, מדובר בתוספת מאוד משמעותית. העבודה שלנו נועדה לתת מענה לצורך של החיילים להיות כמה שפחות תלויים בהורים. להוקיר אותם. לתת תחושה של הערכה וכבוד".

מתגייסים בבוק"ם 12 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
בשורה לחיילים. מתגייסים בבקו"ם/ראובן קסטרו

באכ"א הבהירו כי ההעלאה הגורפת ב-50% לא הייתה מקובלת על כולם, וכי היו קריאות לפצל את ההעלאות בין לוחמי חוד לתומכי הלחימה. "מדובר בדמי קיום ולא בשכר, אנחנו צבא העם. היו קולות על שכר מינימום. אנחנו עדיין צבא העם ועדיין מדובר בשירות. לכן, הלכנו למהלך של דמי קיום וחשוב לנו לשמר את זה", הוסיף סרן עזר. "כמובן זה לא במקום המעטפת שניתנת לחיילים שנדרשים לסיוע כלכלי, ששם, חשוב לי להגיד, יש לנו תקציבים בלתי מוגבלים. אם יש צורך, אנחנו יודעים לתפור חליפות בדמות מענקים, תווי קנייה, סיוע כלכלי למשפחות, אישור עבודה, שכר דירה וכו'".

העלות הכוללת של סך המשכורות שהוסיף צה"ל לחיילי החובה נאמד ב-900 מיליון שקלים בשנה. "ראינו כמה מוציאים החיילים על אופנה, תרבות מזון, ואני חושב שהעלאה הזו תאפשר להם בדיוק את הצריכה הנוספת הזו שהם צריכים, בלי להיות תלויים בהורים", הסביר עזר. "אבל חשוב לזכור שמדובר בדמי קיום מכבדים ולא בשכר".

עוד בוואלה!

ג'ובניקים, נמאסתם: צה"ל מנצל את אהבת העם ללוחמים, כדי לרפד בכסף את קציני המזגנים

לכתבה המלאה
פעילות ואימוני כוחות צה״ל בגזרה הצפונית. דובר צה"ל
לוחם חוד יקבל יותר מ-3,000 שקלים בחודש/דובר צה"ל

רס"ן תכנון שכר באכ"א נשאל אם יש כוונה לבצע העלאות דמי קיום נוספות בשנים הקרובות, ואמר כי לא מעט מכך תלוי בעליות מחירים ובאינפלציה. "אנחנו לא קופאים על השמרים. אנחנו תמיד מסתכלים איך אפשר לשפר, איך אפשר לתת עוד לא רק בכלים של דמי קיום", אמר עזר. "לפני השירות, אחרי השירות. אנחנו ממשיכים לבחון".

יצוין, כי עדיין נותר עבור אכ"א אתגר תיקון שכר משרתי הקבע במסלול קבע ראשוני, שחלקם מקבל שכר מתחת לשכר המינימום, והמדינה נאלצת להשלים אותו. זאת, במקביל לתחרות עם משכורות מקבילות בשוק האזרחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully