וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסתר פולארד הלכה לעולמה לאחר שנדבקה בקורונה

עודכן לאחרונה: 31.1.2022 / 8:48

אשתו של המרגל היהודי אמריקני ג'ונתן פולארד נפטרה כתוצאה מסיבוכי נגיף הקורונה. זאת, כשנה לאחר שעלתה לארץ עם בעלה. הלווייתה תתקיים היום בהר המנוחות בירושלים. בנט: "מסירותה ואהבתה הפכו לסמל לעוצמה, נחישות ואמונה"

אסתר פולארד. ראובן קסטרו
אסתר פולארד/ראובן קסטרו

אסתר פולארד, אשתו של המרגל היהודי-אמריקני יונתן פולארד, הלכה לעולמה היום (שני) כתוצאה מסיבוכי נגיף הקורונה. זאת, כשנה לאחר שעלתה לישראל עם בעלה. הלווייתה תתקיים היום בהר המנוחות בירושלים.

ראש הממשלה נפתלי בנט מסר שהוא הצטער לשמוע על פטירתה: "אישה שמסירותה ואהבתה ליונתן פולארד הפכו לסמל לעוצמה, נחישות ואמונה".

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ניחם את פולארד וספד לאשתו: "גיבורה כארי". חבר הכנסת איתמר בן גביר ספד לה גם הוא: "הלב נשבר לשניים, למשמע הידיעה הבוקר על מותה של אסתר, שמסרה נפשה עבור מדינת ישראל יחד עם בעלה יונתן. עם ישראל לא ישכח את מסירות הנפש שלכם".

ג'ונתן פולארד מחוץ לבית הכלא, 20 בנובמבר 2015. המטה לשחרור פולארד, מערכת וואלה! NEWS
אסתר וג'ונתן פולארד ביום שיחרורו מהכלא/מערכת וואלה! NEWS, המטה לשחרור פולארד

בית החולים הדסה מסר הבוקר כי הוא "מודיע בצער על פטירתה של אסתר פולארד, לאחר שנאבקה במחלה קשה. בית החולים משתתף בצערה העמוק של המשפחה וצוות המערך הסוציאלי מלווה אותה בשעה זו".

חברותיה של אסתר פאלרד, יהודית קצובר ונדיה מטר, ספדו לאסתר: "דמות מופת הדבקה במטרתה עד אין קץ, דבר לא יכול היה להטות אותה מהחתירה המקודשת לשחרורו של יונתן מהכלא, שם ישב ב'חטא' אהבת ארץ ישראל".

"על אף המרחק הפיזי היו אסתר ויונתן גוף ונשמה אחת", המשיכו, "דבוקים באהבתם הגדולה ובמסירותם לארץ ישראל, ללא חת וללא מורא. אסתר התדפקה על דלתותיהם של מנהיגי העולם באומץ ובנחישות בדרישה לשחרורו של בעלה, לא נחה לרגע".

עוד בוואלה!

אחרי יותר מ-30 שנה: מפעילו של פולארד יועלה לדרגת תת-אלוף

לכתבה המלאה
אסתר וג'ונתן פולארד. תנועת הריבונות, אתר רשמי
אסתר וג'ונתן פולארד/אתר רשמי, תנועת הריבונות

פרקליטתו של יונתן פולארד, עורכת הדין ניצנה דרשן-לייטנר מסרה שאסתר היא "לביאה ואישה משכמה ומעלה, פעלה ללא חת מתוך אמונה אמיתית בצדקת הדרך. בכל יום היא הייתה לצידו, בכל בית מאסר ובכל משבר ולא הביטה ימינה או שמאלה עד שנחתו בסוף באדמת ארץ ישראל כדי להתחיל את דרכם החופשית", מסרה. "כל כך כואב לשמוע הבוקר כי נהנתה מהחופש המשותף בסך הכל שנה אחת בלבד".

מארגון זכויות האדם "בצלמו" נמסר כי "אסתר פולארד הייתה גיבורה במובן האמיתי של המילה. אסתר נלחמה שנים מול מערכות אטומות למען חירות וצדק. היא הייתה האור של יהונתן, בזכותה הוא שוחרר והיא תמיד הייתה שם בכל רגע מחייה למענו". הארגון הבטיח "לפעול להנצחתה בצורה רשמית במדינת ישראל כיאה לגיבורת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully