וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבוקר הראשון למתווה הבדיקות במערכת החינוך, גם ההורים עדיין מבולבלים וחוששים

30.1.2022 / 9:45

המתווה החדש בבתי הספר החל, ולצד שמחת ההורים על כך שילדיהם חוזרים לשגרה, רבים מהם תוהים לגבי מהימנות הבדיקות והשלכות המתווה. "למה לעזאזל גם ילדים מחוסנים טריים צריכים להיבדק?", כעסה יעל מירושלים, ושמעון ממודיעין הוסיף: "אנחנו בדקנו, אך מי בודק את הבודקים?"

בווידאו: מנכ"ל משרד הבריאות מבהיר שתוקף חיסון כמקנה תו ירוק הוארך עד סוף פברואר/צילום: לע"מ

מתווה הבדיקות החדש במערכת החינוך שנועד למנוע בידוד תלמידים יצא הבוקר (ראשון) לדרך, ועמו החלו גם החששות בקרב ההורים, שאמנם מרוצים מכך שילדיהם לא יהיו בבידוד, אך מבינים שלא מדובר במתווה מושלם שפותר את כל הבעיות.

כך למשל, מאיה מירושלים שמחה מאוד שילדיה זוכים סוף סוף לשגרה רציפה והיא תוכל לעבוד כרגיל. לדבריה, יש לנקוט בשקיפות מלאה בעניין הבדיקות כך שלהורים לא יהיו חששות בנוגע לשאלה אם אכן כל הילדים בבית הספר ביצעו בדיקה.

"אני חושבת, על מנת שתהיה שקיפות, שחשוב שישימו איזו תיבה או שקית מיוחדת בכל המסגרות וההורים יביאו את הבדיקה, יראו לצוות וזה ייזרק במסגרת החינוך", אמרה מאיה והעלתה שאלה נוספת שמטרידה רבים: "למה גם ילדים מחוסנים טריים צריכים להיבדק לעזאזל? איך הם מעודדים התחסנות ככה?".

אביב בן כמעט 5, מחזיק את בדיקת האנטיגן  שעשה הבוקר 39 בינואר 2022. איתן אלחדז, TPS
ההורים עדיין חוששים. בדיקת אנטיגן לפני בית הספר בהתאם למתווה החדש/TPS, איתן אלחדז

מאיה אינה היחידה שמעלה שאלות בנוגע למתווה. "אנחנו בדקנו, אבל מי בודק את הבודקים - שבודקים אם באמת בדקנו?", אמר שמעון ממודיעין, ואלעזר, תושב נוסף בעיר, הזכיר כי למרות המתווה - הבידודים עדיין לא יסתיימו: "במקום בידודים בעקבות חשיפה, נקבל בידודי מאומתים חסרי סימפטומים וסיכויי הדבקה".

גם אלעזר מעלה את החשש שהמתווה ימנע מהורים לחסן את ילדיהם. "קצב חיסון הילדים כמעט לא קיים עכשיו. לפני המתווה ההורים היו מחסנים כדי להימנע מבידודים וכדי לקבל תו ירוק. אם יגיע זן יותר אלים, שנהיה זקוקים לחיסונים מפניו, המצב יהיה בעייתי".

בדיקת אנטיגן לתלמידי בית ספר, 10 בינואר 2022. ראובן קסטרו
"אנחנו בדקנו, אבל מי בודק את הבודקים". תלמיד נבדק בבדיקת קורונה/ראובן קסטרו

המתווה החדש נועד לכל התלמידים בגני הילדים, בפעוטונים, בבתי ספר יסודיים, בחטיבות הביניים ובתיכונים. במסגרתו, על כל תלמיד לבצע בדיקה ביתית בימים ראשון ורביעי, בטרם ההגעה למסגרת שבה הוא לומד, ולדווח על התוצאה בפורטל משרד החינוך. את הבדיקות אמורים לקבל התלמידים בחינם. יש לציין כי המתווה לא חל על צוותי ההוראה, כך שמורים לא מחוסנים עדיין צריכים להיכנס לבידוד במקרה של מגע עם חולה קורונה.

מי שיצא שלילי בבדיקה יוכל להגיע ללימודים, גם אם היה במגע עם חולה קורונה. יש לציין כי במקרה של חשיפה קרובה למאומת, משרד הבריאות ממליץ לבצע בדיקה כל יום למשך חמישה ימים. מי שיצא חיובי ייאלץ לבצע בדיקה מהירה מוסדית. אם היא תצא שלילית - הוא יוכל להגיע ללימודים, אם גם היא תהיה חיובית, יהיה עליו להיכנס לפחות לחמישה ימים בבידוד כפי שעושה כל מי שנדבק בקורונה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully